Monday, February 01, 2010

Confirm 100% slogan JUARA RAKYAT dah HANCUR pasal dok tonjolkan MUKA dia nih...


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

HE!HE!HE!

PENDEK saja pasal ISU ni dah diperkatakan pun sebelum ini..

Seperti yang PERNAH kita kata sebelum ini.. Janganlah dok pakai nama 'RAKYAT' untuk berSLOGAN politik.. 'Rakyat' dah tau menilai BURUK baik dan cerdik BODOHnya sesuatu SLOGAN dan jugak orang yang mereka cipta SLOGAN tuh.. Kalau pun nak tarik SOKONGAN, buktikan dengan kerja KERAS depan MATA rakyat bukannya dok kumpul orang kemudian ajak orang PERCAYA slogan rekaan sendiri!

TAMBAH pulak kalau 'MALAUN' nih diTONJOLkan untuk Program Juara Rakyat tuh.. Lagilah HANCUR!! Agaknya betullah UMNO dah keTANDUSan 'IKON' kepimpinan sampaikan 'MALAUN' nih yang nak diTONJOLkan dalam Program Juara Rakyat? KAH!KAH!KAH!

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0201&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm

Chewwahhh.. SYOKnya dia mengata orang! Dengan merujuk pada LINK tuh, dia kata:-

"Inilah yang membezakan kita dengan mereka kerana UMNO dan BN dapat menyelesaikan masalah rakyat, bukannya seperti pembangkang, ke hulu ke hilir menganjurkan ceramah meracun pemikiran rakyat. "Jika kita lihat hakikat sebenar tiada satu bukti pun yang dilakukan oleh pembangkang untuk membantu menyelesaikan masalah rakyat,"


-> KAH!KAH!KAH! Habis HANG tuh bukan tengah dok berceramah ka dalam Program Juara Rakyat tuh? Hang sendiri dok buat apa? Dok jadik LIABILITI pada UMNO? Dok cari GLAMER dan PUBLISITI murahan sana-sini sampaikan sempat buat 'part-time' jadik MODEL tu hang kata 'MENYELESAIKAN MASALAH RAKYAT'? Ingat rakyat macam Pak Mertua hang boleh kena 'KENCING' macam tuh aja? Apa JASA hang pada rakyat? Menyamun HARTA negara?

Lepas tuh dia kata lagi:-

"Program Juara Rakyat ini bukan sekadar namanya sahaja, ia akan menjadi agenda sepanjang tahun. Bukan habis di sini tetapi dilaksanakan sepanjang masa.
"Inilah yang membezakan antara parti BN dan UMNO dengan parti pembangkang,"


-> BEZA tang mananya? Hangpa pun dok IKUT sama buat benda BODO! Kalau pembangkang, depa panggey SLOGAN lain, hangpa cuma TUKAQ nama SLOGAN boh nama 'Juara Rakyat'! Tu aja!! Ingat orang BODO ka? Dok tonjoi pulak muka HANG yang satu NEGARA tau 'PESALAH POLITIK WANG' semasa pemilihan Ketua Pemuda UMNO pada Mac 2009! Nak suruh RAKYAT percaya dengan tengok MUKA PELINGKUP NEGARA macam hang? KAH!KAH!KAH!

Sekali lagilah kita kata, memang HANCUR dah slogan 'Juara Rakyat' nih disebabkan dia nih.. Oleh itu, daripada UMNO dok perhabis DUIT berkempen untuk SLOGAN yang tak dak MAKNA dan membodohkan rakyat, lebih BAIK hentikan dan GANTIkan dengan pengisian yang benar-benar berMAKNA macam buat GOTONG-ROYONG ke atau pun pergi bantu orang Melayu kat Pulau Pinang yang kena TINDAS dengan 'suku-sakat KOMUNIS' tuh..

Punyalah KEMARUK benar nak dapatkan sokongan RAKYAT? Boleh bagi tau tak rakyat mana yang di'TARGET' tuh? Kalau tak silap, rakyat 'M-E-L-A-Y-U'kan? Pasal bangsa lain rasanya takde nak sokong pun.. Tak pun, kalau nak cara CEPAT dah mudah untuk dapatkan SOKONGan rakyat, KASI tendang itu 'MALAUN' jauh-jauh dari UMNO secepat mungkin.. 'Confirm' AUTOMATIK sokongan rakyat kembali kepada UMNO! HE!HE!HE!

Wallahualam..

3 comments:

  1. Baguslah, seekor beruk belaan parpukari nampaknya lebih petah bercakap dan menulis. Kalao ada kursus pemikir, tolong jangan keberataan untuk hadir ia.

    Saya harap beruk2 yg dibela parpukari dan kengkawan ni, suatu hari nanti boleh belajar mengira. Kalau dah pandai mengira kita masukkan ceritemu ke dalam surat khabar, tv dan sebagainya.

    ReplyDelete
  2. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    KAH!KAH!KAH!

    Tima kasih le.. Kita TAK perlu pun BELAJAR dengan seorang PESALAH POLITIK WANG pun! Apa ilmu yang dia ada?

    -> Ilmu nak pelingkup negara?
    -> Ilmu nak gadai HARTA negara?

    Atau
    -> Ilmu nak 'TACKLE' dan ambik kesempatan melalui hubungan 'kekeluargaan'?

    KAH!KAH!KAH!

    Kot BONGOK macam kamu betul le kena pergi KURSUS.. Tengok DEGREE Sains POLITIK dari Oxford aje pun dah melalut tak tentu pasal..

    Bukannya DEGREE Sains Nuklear ke atau SAINS Kejuruteraan DNA ke, kalau macam tu KAGUM la jugak!

    Macam takde U kat Malaysia boleh ajar SAINS Politik? KAH!KAH!KAH!

    Tu PASALlah 'MALAUN' tuh buat benda BODO pun dok KAGUM semacam! KAH!KAH!KAH!

    Wallahualam..

    ReplyDelete
  3. Macam Najib dengan 1Malaysia jugala lebihkurang.

    Membelakangi Bahasa Kebangsaan dan menyarankan penguasaan bahasa mandarin. Tak salah, tapi letaklah Bahasa Kebangsaan didepan, supaya semua rakyat bercakap 1Bahasa kalau nak jadi 1Malaysia.

    Orang seru Sekolah Satu Aliran biar semua murid bercampur gaul satu sekolah, Najib pula mempertahankan sekolah vernakular.

    Najib, mat slogan 1Malaysia!

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan