Thursday, March 11, 2010

Kalau 'TENSION' sangat kat MP PKR yang keluar parti, apa kata mintak UMNO 'TRADE-IN'kan dengan MP Rembau?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Nampak sangat Penasihat PKR sangat-sangat MENDERITA dan TERTEKAN dengan tragedi beberapa pemimpin PKR meninggalkan parti dan ada antaranya adalah YB PKR yang memilih untuk menjadi ahli Parlimen BEBAS.. Ini anda dapat SAKSIkan melalui beberapa kenyataannya semasa ceramah 'ROADSHOW' yang jelas menampakkan dia dah macam orang GILA TALAK atau meroyan.. Ini ditambah lagi dengan perbicaraan KES 'menJUBOR'nya yang semakin diketahui UMUM..

Adalah LUCU apabila Penasihat PKR dalam ceramah 'ROADSHOW'nya telah meLABELkan para ex-YB PKR yang telah meLOMPAT parti sebagai 'KATAK' dan 'bukan manusia'.. Kita TAK kisah pun apa sahaja gelaran yang diberikan olehnya.. Asalkan jangan gelaran 'penJUBOR', sudahla.. KAH!KAH!KAH!

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0311&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_07.htm

Mungkin seiring dengan USIA Penasihat PKR sendiri yang semakin lanjut diTAMBAH pulak dengan aktiviti SEKS luat TABIE yang mungkin diamalkannya selama ini, maka dia LUPA bahawa:-

1) Dia sendirilah yang beriya-iya cuba memujuk dan 'memBELI' ahli-ahli Parlimen BN dari Sabah dan Sarawak untuk keluar BN dan menyertai pakatan pembangkang yang diketuainya? LUPAkah dia yang dia pernah menyaman DS Anifah Aman berhubung soal ini?

2) Dia LUPA bahawa dialah yang bersungguh sangat mengGALAKkan YB BN keluar parti hinggakan apabila para MP BN buat rombongan ke Taiwan, dia turut sama mengHANTAR dua tiga orang BALACInya ke sana untuk memujuk dan 'memBELI' mereka agar meninggalkan BN?

Jadik, JIKA dia hampir jadik SASAU kerana marahkan beberapa bekas MP PKR yang menjadi MP BEBAS, bukankah dia jugak patut menyalahkan DIRInya sendiri yang telah menimbulkan IDEA sedemikian rupa? HE!HE!HE!

Yang KELAKARnya tuh, semasa berceramah di Seremban kelmarin dia mengatakan bahawa "Orang kena tahu, kita masuk (PKR) berjuang kerana prinsip, bukan kerana dapat projek dan wang atau jawatan. Jadi bila tak dapat (projek), lompat parti, itu kerja katak bukan kerja manusia," Sekali lagi kita semakin was-was atau RAGU-RAGU dengan keWARASan Penasihat PKR ini apabila meneliti kenyataannya ini..

Kenapa DIA tidak BUKTIkan sahaja apa jenis projek, wang atau jawatan yang TIDAK diberikan kepada MP-MP tersebut hingga menyebabkan mereka sanggup keluar parti? Kita pun teringin JUGAK nak tahu projek apa yang boleh diKAITkan dengan MP-MP ini? Jika BENAR mereka keluar PKR kerana tak dapat projek, wang atau jawatan, maka kita jugak boleh beranggapan bahawa selama ini mereka menyertai PKR kerana diJANJIkan projek, wang atau jawatan? Bukan begitu? HE!HE!HE!

Malah, jika BENAR mereka keluar PKR kerana tak dapat projek, wang atau jawatan sekalipun kita TAK hairan.. Bukankah LAGAK dan keANGKUHan Penasihat PKR sendiri yang suka menunjukkan keMEWAHannya memBUKTIkan bahawa ramai yang masuk PKR kerana nak menjadik MEWAH sepertinya?

- LUPAkah Penasihat PKR bahawa mangsa aktiviti 'menJUBOR'nya kali ini adalah 'Coffee Boy' yang selalu dibawanya ke luar negara? Tok Arab pun takde bawak 'Coffee Boy'nya melancong bersama-sama? HE!HE!HE!

- Tidakkah terBUKTI keMEWAHan Penasihat PKR hinggakan memberikan 'Coffee Boy'nya menginap di kondominium MEWAH, membelikan pakaian dalam berjenama malah turut 'SPONSOR' krim KY Jelly untuk 'Coffee Boy'nya? KAH!KAH!KAH!

- Bukankah Penasihat PKR sendiri menunjuk-nunjuk kehidupan MEWAHnya dengan rumah bernilai jutaan RM di Segambut dan kereta Jaguarnya? DUIT dari mana tuh agaknya?

- Cuba kita pakat kira berapa belas orang peguam Penasihat PKR dalam KES 'menJUBOR'nya kali ini.. Bandingkan pulak dengan cuma seorang sahaja peguam yang mewakili mangsanya ('Coffee Boy'nya ).. Kita nak bayar peguam untuk beli RUMAH pun semput.. TIDAKkah ini menunjukkan Penasihat PKR itu MEWAH sangat?

- Penasihat PKR boleh mendapatkan pakar DNA seramai 3 orang dari Australia untuk KES 'menJUBOR'nya kali ini.. Siapa yang memBIAYAi mereka?

JADIK jika ada yang masuk PKR kerana inginkan kehidupan MEWAH melalui projek, wang dan sebagainya, itu bukan perkara yang PELIK pun.. Penasihat PKR sendiri yang sekali lagi telah menimbulkan IDEA sedemikian rupa.. HE!HE!HE!

Kalau Penasihat PKR 'TENSION' sangat dengan MPnya sendiri yang menjadik MP BEBAS, apa kata mintak UMNO 'TRADE-IN'kan dengan MP Rembau yang jugak Ketua Pemuda UMNO dan KONCO-KONCOnya? MP Rembau tu pun bukan orang lain.. Bukankah dia adalah PEMBAWAK PASSPORT kepada Penasihat PKR sendiri? HE!HE!HE!

Wallahualam..

2 comments:

  1. Dsayat sungguh artikel mike ni! Teman minta izin nak letak kat b,og teman ya!

    ReplyDelete
  2. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    Silakan En. Parpu..

    Kita cuma nak DEDAHkan temberang dia dan mengajak para pembaca gunakan AKAL meneliti kenyataan dia tuh..

    Biarkan keWARASan menguasai diri, jangan biarkan keGILAan yang bertakhta.. Kalau tak, jadikla macam Penasihat PKR tuh..

    Wallahualam..

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan