Monday, May 10, 2010

Cubaan JUAL nama ALLAH SWT kembali kedengaran di PRK Sibu - Apa tindakkan Majlis Fatwa Kebangsaan?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Nampaknya musuh-musuh ISLAM yang berFAHAMan LIBERAL telah meMULAkan langkah mereka untuk mengHANCURkan agama ini semasa KEMPEN PRK Sibu kali INI.. Kali INI, dengan memperALATkan pentas POLITIK semasa PRK Sibu, mereka SENGAJA kembali menimbulkan ISU tentang penggunaan nama ALLAH SWT oleh orang bukan ISLAM.. Lokasi KEMPEN-KEMPEN mereka KALI ini adalah di gereja-gereja sekitar Sibu.. Nama sahaja mereka ini orang Islam tetapi fahaman LIBERALISME jauh mengatasi segala-galanya hinggakan mengGADAIkan nama Tuhan sendiri demi kepentingan POLITIK mereka pun mereka sanggup!

http://www.pisau.net/2010/05/sibu-212-pas-erdorgan-cuba-tonjolkan.html

Untuk itu, kita menuntut campur tangan Majlis Fatwa Kebangsaan dan Majlis Raja-Raja agar segera mengambil TINDAKkan terhadap musuh-musuh Islam INI sebelum keadaan menjadi lebih KACAU dan BURUK.. Walaupun di Sarawak, populasi Kristian agak BESAR, namun isu penggunaan nama ALLAH SWT adalah isu nasional dan menyentuh kedudukan Islam sebagai AGAMA RASMI negara seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Negara.. Malah, ISU ini kembali diHANGATkan semata-mata untuk memenuhi tuntutan POLITIK mereka sahaja.. Walaupun majoriti umat Islam meBANTAH, namun seolah-olah suara MAJORITI umat Islam ini diperkecilkan kerana TIADA tindakkan oleh pihak berkuasa untuk membanteras aktiviti musuh-musuh ISLAM ini!

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0202&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_03.htm

Umat Islam menggunakan nama Allah SWT sebaik sahaja mereka mungucap Dua Kalimah Syahadah.. Dengan KATA lain, ucapan Syahadah itu bermaksud mereka menyembah Tuhan yang Satu, tidak diperanakkan dan tidak ada dua atau TIGA.. Lihat betapa KUKUHnya nama Allah sebagai Tuhan dalam agama Islam.. Bayangkan apa AKIBATnya jika ucapan Syahadah diselewengkan kerana mahukan nama Allah SWT digunakan oleh agama lain? Mahukah kita melihat orang yang mengaku mengucap Dua Kalimah Syahadah tetapi menyembah palang SALIB atau apa-apa PATUNG? Seburuk-buruk Al Arqam dahulu pun mereka TIDAK pernah menyekutukan ALLAH SWT dengan sesuatu yang LAIN??

Sejak bila pulak nama ALLAH SWT ini boleh dipinjam-pinjam oleh agama LAIN? Apakah mereka TIDAK ada sebutan untuk nama Tuhan mereka? Apakah mereka TIDAK tahu untuk mencipta nama panggilan hinggakan mereka terpaksa meminjam nama Tuhan orang Islam? Katakan ada dua orang bernama Khalid, seorang Khalid yang JAHAT dan KUFUR manakala seorang lagi Khalid yang BAIK dan SOLEH.. Untuk membezakan dua Khalid INI, orang ramai sudah tentu akan memBEZAkan mereka dengan melihat SIFAT mereka berdua iaitu antara JAHAT dan KUFUR atau SOLEH dan BAIK.. Bagaimana pulak jika subjek manusia ini digantikan dengan nama Tuhan? Bolehkah anda mengatakan 'ALLAH' yang dipakai oleh Kristian itu KUFUR sedangkan 'ALLAH' yang dipakai oleh Islam itu BAIK?

Yang menJADI masalahnya ialah badan penguatkuasa agama seperti JAKIM, Majlis Fatwa Kebangsaan dan IKIM tidak mempunyai KUASA atau diberikan KUASA untuk berTINDAK bagi menutup terus isu INI.. Malah, mereka GAGAL bertindak apabila PAS memainkan isu ini sewenang-wenangnya demi meraih SOKONGAN bukan Islam dalam setiap kali pilihanraya.. Badan penguatkuasa agama hanya berDIAM sahaja apabila PAS memperLIHATkan mereka seolah-olah lebih berKUASA menentukan apa yang Islam dan apa yang bukan Islam di hadapan orang bukan Islam lain.. KeGAGALan badan penguatkuasa agama berTINDAK terhadap PAS menyebabkan umat Islam berpecah hingga nama ALLAH SWT dipermainkan sedemikian RUPA..

Kita TIDAK perlu menuntut apa-apa penjelasan mahu pun penerangan dari PAS kerana semua MAKLUM bahawa PAS ini Islam pada KULIT sahaja.. Kalau di negara-negara seperti Afghanistan atau Pakistan, dah LAMA dah PAS ni hancur LULUH akibat kena serangan PENGEBOM BERANI MATI! Itu sebablah seorang LEPASAN Pengajian Islam dari Deoband, India sanggup lari ke Malaysia dan menjadi Mursyidul AM PAS.. Pasal dia TAHU apa tindak balas umat Islam di sana kalau mereka TAHU pemikiran dia menyokong ISU penggunaan nama ALLAH seperti mana yang dia zahirkan di negara INI..

Umat Islam di negara INI patut SEDAR bahawa PAS telah menJUAL agama Islam ini ke tangan musuh-musuh Islam dengan MUDAH hanya kerana POLITIK.. Kalau dulu PAS cukup SENSITIF dengan isu MURTAD, kali INI dengan menJUARAi isu penggunaan nama ALLAH SWT, tidak mustahil PAS akan menJUARAi isu yang SAMA tetapi demi kepentingan musuh Islam.. Jika PAS masih menyokong golongan berFAHAMan LIBERAL dalam parti mereka yang sanggup menJUAL nama ALLAH SWT, kita kenalah mengawasi anak-anak kita agar menjauhi akidah yang dibawak oleh Lebai-Lebai PAS! Kalau Lebai-Lebai PAS mengaku menyembah 'ALLAH', bolehlah pakat tanya mereka, 'ALLAH' yang mana mereka SEMBAH? Bukankah itu yang mereka MAHU?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan