Sunday, May 16, 2010

PRK Sibu akan menentukan samada kaum CINA lebih RELA melayan TUNTUTAN RACIST berbanding bekerjasama dengan KAUM-kaum lain demi negara..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kempen PRK Sibu nampaknya berkahir MALAM ini.. Namun, walaupun MEDIA mengatakan bahawa KEMPEN PRK Sibu BERSIH dan LANCAR, sebenarnya PRK Sibu adalah satu-satunya KEMPEN yang jelas berbaur perKAUMan, penuh dengan prasangka BURUK terhadap orang Melayu Semenanjung dan penuh dengan hasutan terhadap agama ISLAM.. Kita hairan kenapa MEDIA cuba menggambarkan sebaliknya sedangkan semua MAKLUM apa yang diucapkan oleh para pemimpin parti BABI 'RACIST' jelas menghina orang Melayu dan agama Islam dalam kempen-kempen mereka..

Sifat perMUSUHan terhadap orang Melayu BENAR-BENAR dibangkitkan dengan PENUH keBENCIan oleh parti BABI 'RACIST' dalam PRK Sibu kali ini.. Ini kerana peratusan pengundi CINA di Sibu adalah melebihi 60 peratus dan parti BABI 'RACIST' yang dimaksudkan cuba membawa budaya 'RACIST' mereka ke Sarawak pula khusus untuk kaum CINA.. Dengan KATA lain, parti BABI 'RACIST' ini hanya BERANI bercakap berapi-api tentang sifat 'RACIST' mereka hanya di depan kaum CINA.. Dalam sebuah NEGARA berbilang KAUM seperti Malaysia, ADAkah parti BABI 'RACIST' ini berani tampil membela hak-hak Bumiputera? Anda TAHU jawapannya..

Oleh itu, beberapa JAM sebelum pengundian di Sibu, KITA ingin tanya kepada SEMUA kaum CINA secara JUJUR samada di Semenanjung mahu pun di Malaysia Timur:-

APAKAH LAGI YANG KAUM CINA MAHU DI NEGARA INI HINGGAKAN MEREKA MEMERLUKAN SEBUAH PARTI BABI 'RACIST' KONONNYA UNTUK MEMBELA KAUM MEREKA?

- LUPAkah kaum CINA tentang KAUM manakah di Semenanjung yang dengan RELA HATI telah menganugerahkan 1 JUTA kerakyatan negara INI terhadap ibu bapa mereka sejurus selepas negara INI diisytiharkan MERDEKA? Apakah mereka beranggapan KERAKYATAN negara ini yang diberikan pada tahun 1958 secara 'JUS SOLI' adalah PERCUMA? Pernahkah mereka BAYANGkan bahawa tanpa ibu bapa mereka mendapat keRAKYATan negara ini, STATUS mereka adalah tidak bernegara SAMA seperti pendatang tanpa IZIN yang KITA lihat pada hari ini?

- KAUM manakah yang menjadi orang TERKAYA di negara INI? Kaum manakah yang paling RAMAI menjadi BILIONNAIR di negara INI? Pernah tak keKAYAan yang mereka perolehi itu diUNGKIT atau diRAMPAS oleh kaum lain terutamanya oleh orang Melayu? Adakah pernah terBACA di mana-mana tentang orang Melayu atau mana-mana kaum PERIBUMI berTINDAK merampas keKAYAan milik kaum CINA di negara ini seperti apa yang berlaku di Zimbabwe?

- Pernah TAK kebajikan demi CINA tidak dibantu oleh kerajaan atau mana-mana pemimpin Melayu? Baik sekolah, TANAH dan kemudahan prasarana, banyak telah disumbangkan oleh para pemimpin Melayu kepada kaum CINA demi menjalinkan hubungan perSAHABATan untuk sama-sama menjaga NEGARA ini.. Malah, orang Melayu langsung TIDAK bersungut apabila banyak HAK-HAK mereka diKORBANkan demi menjaga keHARMONIan dengan kaum CINA..

Namun demikian, kenapa kaum CINA langsung TIDAK cuba menjaga HATI dan PERASAAN orang Melayu dan kaum PERIBUMI apabila mereka memBIARkan para pemimpin parti BABI 'RACIST' sewenang-wenangnya mengKRITIK kepimpinan Melayu, raja-raja Melayu, agama orang Melayu, bahasa orang Melayu dan segala HAK MILIK orang Melayu ke atas NEGARA ini? Adakah HATI BUDI orang Melayu terhadap mereka selama berGENERASI langsung tidak dipandang?

KITA TANYA SEKALI LAGI, BERANIKAH KAUM CINA BAIK DI SIBU MAHU PUN DI SEMENANJUNG MENOLAK 100% PARTI BABI 'RACIST' SEMATA-MATA KERANA INGIN MENJAGA HUBUNGAN BAIK DENGAN ORANG MELAYU ATAU KAUM PERIBUMI?

Orang Melayu sanggup mengHUKUM mana-mana ahli KAUM mereka yang memperSOALkan tentang sikap kaum Cina yang menyokong parti BABI 'RACIST' walaupun mereka jelas melakukan pemBOHONGan.. Soalnya adakah kaum CINA jugak berani berbuat demikian apabila ada anggota KAUM mereka seperti dalam parti BABI 'RACIST'yang memperSOALkan pulak kepentingan orang Melayu dalam segala HAL? Adakah kaum CINA lebih mementingkan TUNTUTAN berbaur perkauman SEMPIT para pemimpin parti BABI 'RACIST' berbanding bersama-sama berganding BAHU dengan KAUM-KAUM lain mengekalkan keHARMONIan dan keSEJAHTERAAN untuk hidup bersama-sama di negara INI?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan