Saturday, August 14, 2010

TAKTIK Wayang OPERA murahan akan memerangkap PERSEPSI rakyat terhadap PARTI ini..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Wayang OPERA murahan Parti 'RACIST' La'anatullah untuk memperBODOHkan RAKYAT!

Itu yang paling sesuai untuk dikatakan terhadap Speaker DUN Selangor dan Exco Selangor dari parti tersebut yang dipanggil oleh Jawatan Kuasa Disiplin parti berhubung dengan ISU penyalahgunaan surat SOKONGAN untuk mendapatkan KONTRAK di Selangor.. Walaupun ISU ini dianggap selesai oleh pihak Parti 'RACIST' La'anatullah dengan PENYINGKIRAN seorang ahli MPK yang merupakan penyokong parti tersebut, tetapi IMEJ parti 'RACIST' ini yang sering dikatakan suka mengKRITIK pihak kerajaan dalam bab RASUAH sebaliknya mereka pun 2X5 jugak!

http://www.agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_67797754-7f000010-1d956ad0-822e7735

Namun, mereka BIJAK menyembunyikan keBURUKkan mereka dengan bermain wayang OPERA murahan setiap kali berhadapan dengan masalah sebegini.. Seperti SKRIP wayang OPERA, sudah pasti akan ada WATAK yang cuba di'KAMBING HITAM'kan untuk menyembunyikan watak PELAKU sebenar yang melakukan keJAHATan tersebut.. Dalam ISU ini, mereka menyembunyikan keBURUKkan mereka dengan menyingkirkan seorang penyokong parti mereka sendiri yang menjadi ahli MPK dan Speaker DUN Selangor itu pula membuat kenyataan bahawa masyarakat UMUM KONONnya telah tersalah sangka dengan mesej TWITTERnya! Ibarat kata pepatah Cina, "Membaling dua ekor burung dengan sebiji batu"..

Jika diteliti, dengan mengatakan masyarakat UMUM(PUBLIC) telah terSALAH-sangka dengan mesej TWITTER yang sebenarnya merujuk kepada filem yang ditonton dalam KERETA, ini sekaligus dapat mengalih tumpuan UMUM daripada perkara POKOK yang menyebabkan ISU ini timbul.. Dengan kata lain, masyarakatlah UMUMlah yang salah-SANGKA sedangkan pemimpin tersebut TIDAK pula cuba sebelum INI cuba memperbetulkan keadaan samada melalui TWITTER atau sebagainya? Sebaliknya, dia sengaja menunggu dipanggil oleh Lembaga Disiplin partinya untuk memberitahu perkara ini.. Benar atau BOHONG, itu belakang kira la nampaknya..

TAKTIK Wayang OPERA murahan ini bukannya TAKTIK baru pun yang diguna pakai oleh para pemimpin Parti 'RACIST' La'anatullah ini apabila mereka menghadapi MASALAH yang boleh memBURUKkan imej parti atau INTEGRITI parti mereka.. Yang MUDAH kena TIPU sudah tentulah Lebai PAS yang jadik SEKUTU mereka dalam Pakatan Rakyat(PR)! Selepas INI, mereka hanya perlu menimbulkan ISU baru untuk memBURUK-burukkan Kerajaan di samping cuba memulihkan INTEGRITI mereka yang terCALAR akibat isu INI.. Kalau tak percaya, anda LIHAT minggu depan pasti ada ISU baru yang cuba mereka timbulkan SELEPAS ini! HE!HE!HE!

Cukup MUDAH untuk melakukan TAKTIK Wayang OPERA murahan ini.. Hanya perlukan seseorang untuk di'KAMBING HITAM'kan, cuba 'SPIN' sedikit kenyataan depan 'PUBLIC' dan selepas itu cuba TIMBULkan isu BARU untuk BURUKkan lawan mereka.. Kalau orang Melayu mungkin agak keBERATan untuk melakukan sedemikian kerana TAHU perihal DOSA dan PAHALA dalam agama ISLAM.. Namun, bagi mereka yang berFAHAMan SOSIALIS atau KOMUNIS, 'NO' HAL punyalah dengan TAKTIK macam nih.. Dah nama pun KOMUNIS, ada agama pun semua TOLAK tepi janji imej mereka SELAMAT depan 'PUBLIC'!

Tu pasallah Penasihat PKR cuba-cuba meniru TAKTIK ini dalam kes perbicaraan 'menJUBOR'nya.. Daripada tangguh, lepas tuh nak buang HAKIM, lepas tuh nak bicara secara tertutup, lepas tuh nak dapatkan bahan bukti pihak pendakwa hinggalah baru-baru INI cubaan terbaru untuk menimbulkan isu 'HUBUNGAN ROMANTIS' terhadap saksi utama pihak pendakwa.. Semua INI adalah TAKTIK Wayang OPERA macam kita kata inilah! Namun demikian, mungkin TAKTIK ini tidak berkesan kerana ianya hanya SESUAI dilakukan oleh satu KAUM sahaja di negara INI.. Tu pasallah kalau Melayu, India atau SINGH Benggali nak cuba TAKTIK Wayang OPERA murahan ini, MUDAH sangat KANTOI! HE!HE!HE!

Kita DEDAHkan ini pasal nak bagitahu terutamanya pada orang UMNO yang tengah 'SELESA' tuh agar jangan pandang MUDAH dengan TAKTIK sebegini.. Tambah pulak TAKTIK sebegini sudah SEBATI dengan satu KAUM yang kuat meminati wayang OPERA mereka tuh.. Oleh itu, kalau JANJI nak bagi segala peruntukan di langit dan di bumi untuk KAUM itu agar kembali menyokong BN pun BELUM tentu mereka akan sokong.. Pasal dah memang terBUKTI bahawa KAUM ini memang amat meMINATi Wayang OPERA yang mana para PELAKONnya akan MEKAP muka setebal-tebalnya.. Jadik, bila muka dah TEBAL dengan MEKAP, manalah kita TAHU riak SEBENAR di wajah mereka? HE!HE!HE!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan