Wednesday, December 22, 2010

Jelajah One Malaysia - Cubaan memperBODOHkan rakyat atas nama UMNO/BN oleh pesalah POLITIK WANG?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

PM DS Najib sanggup duduk bersama-sama RAKYAT jelata di Bukit Bintang untuk menonton siaran langsung bolasepak piala AFF Suzuki antara Malaysia dengan Vietnam.. Segala PROTOKOL diketepikan dan DS Najib bersama-sama rakyat lain turut bersorak meraikan kejayaan Malaysia ke peringkat akhir.. Apa yang kita ingin sebut ialah bagaimana CARA DS Najib mendampingi RAKYAT tanpa perlu pun dia mengHEBOHkannya.. DS Najib tidak perlu pun mencari PUBLISITI kerana PUBLISITI akan datang dengan sendirinya apabila orang ramai menyukai dirinya.. Dengan kata lain, TIDAK perlu pun heboh serata dunia jika seseorang PEMIMPIN nak turun padang bertemu rakyat..

Namun demikian, kita HAIRAN apa yang dilakukan oleh Ketua Pemuda UMNO pesalah POLITIK WANG.. Tidak habis-habis nak cari PUBLISITI MURAHAN dengan melakukan bermacam-macam CARA agar dirinya mendapat liputan MEDIA.. Sedangkan semua MAKLUM satu Malaysia MELUAT dengan dia? Malah ini diperakui sendiri oleh WIKILEAKS dalam penDEDAHannya baru-baru INI mengatakan dia diBENCI oleh semua orang.. Adakah dia INGAT rakyat Malaysia sebegitu BODOH hingga dia RASA dapat diTIPU menerusi 'LAKONAN'nya yang mengecewakan juri-juri UJI BAKAT Pilih Kasih? Agaknya dia INGAT dia lulusan luar negara, orang LAIN semua BODOHla gamaknya? BerJUTA lagi rakyat Malaysia 'GRAD OVERSEA' la woi!

KALI ini dia melancarkan program Jelajah One Malaysia(JOM) KONONnya sebagai satu USAHA darinya menerusi Pemuda BN untuk memBANTU rakyat secara TERUS.. Namun, itu hanyalah OBJEKTIF yang dinyatakan dalam MEDIA sahaja.. Kalau nak sangat bantu rakyat, BANTU aje lah? Kenapa perlu ada PROGRAM khusus sedangkan itu memang dah jadik tanggung-jawab orang POLITIK sepertinya? Tambah pulak tiap kali program JOM nih, asyik MUKA dia aje 'MENEMPEL' dalam media.. BUKANkah ini patut diLIHAT sebagai salah satu lagi USAHAnya untuk menCARI publisiti MURAHan?

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1222&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_03.htm

INI sekaligus meROSAKkan objektif program JOM itu sendiri kerana dia sendiri memBANDINGkan apa yang dilakukannya dengan apa yang pihak pembangkang lakukan.. Antara dua PIHAK ini, mereka LUPA bahawa RAKYAT yang menilai apa yang mereka sumbangkan kembali kepada rakyat.. Apabila menerusi program JOM dia menDABIK dada KONONnya dia melakukan sesuatu yang pembangkang tidak LAKUkan, rakyat jugak sebenarnya menDAPAT mesej bahawa dia dan sekaligus BN dilihat tidak IKHLAS membantu rakyat sebaliknya hanya mahukan PUBLISTI dan memperGUNAkan rakyat demi untuk menDAPAT liputan media.. Rakyat pun akan menganggap BN dan pembangkang pun 2X5 aje.. Jadik? Apa yang BN dapat selain 'DAMAGES' yang dilakukan oleh peSALAH POLITIK WANG ini menerusi program JOMnya ini?

Dia jugak berterusan meROSAKkan imej BN apabila sering mengulas sesuatu ISU yang dibangkitkan oleh pembangkang tanpa PENGETAHUAN yang menDALAM.. Contohnya, hari ini dalam Utusan Malaysia dia mengatakan NEGARA akan terGADAI jika Penasihat PKR menjadik PM..

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1222&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm

AIK? Bukan ke negara ini pun NYARIS tergadai semasa Pak Mertuanya jadik PM dulu? Bukankah dia dikatakan memPENGARUHi banyak keputusan PM masa tuh bersama-sama 'TEAM LEVEL 4 BOYS'nya? Bolehkah dia menJAWAB isu-isu seperti penjualan saham Pantai Holdings, ECM Libra, MV Agusta, pemBATALan jambatan BENGKOK, LCCT di Labu, usaha penSWASTAan IJN, pengGABUNGan Utusan dan Berita Harian, pemberian 2 BLOK minyak kepada Brunei, keRUGIan Sime Darby dan banyak lagi? Kenapa NAMAnya sering diKAITkan dengan kesemua isu-isu tersebut?

Begitu juga dengan isu APCO.. Namanya turut diKAITkan kerana dia dikatakan mempengaruhi kerajaan untuk khidmat KONSULTAN daripada APCO menerusi Ethos Consultant, syarikat yang diBAYANGi olehnya dan diterajui oleh rakan BAIKnya iaitu salah seorang 'LEVEL 4 BOYS'..

http://freemalaysiatoday.com/fmt-english/news/general/3973-anwar-reveals-proof-of-one-israel-1malaysia-link

Kenapa DIA tidak berani menJAWAB tuduhan Penasihat PKR tersebut? TAKUT lebih banyak lagi 'TAIK' yang akan terDEDAH ke? Sebelum ini pun dia KEPOH bising KONONnya jangan PINGGIRkan suara orang MUDA.. Namun, takde pun orang MUDA yang TAMPIL mengaku pernah diBANTU olehnya? Kot KEPARAT 'LEVEL 4 BOYS' yang keje meROMPAK negara tuh banyakle diBANTU! Sampai bila pulak UMNO akan meRELAkan 'MALAUN' ini melakukan keROSAKkan atas nama BN atau UMNO demi kepentingan DIRInya?

Wallahualam..

1 comment:

  1. sukasukarsa@gmail.com tour guide java bali Indonesia
    contact :62 081322903443
    62 93887091
    62 085722566187

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan