Tuesday, December 07, 2010

KES DS Khir sebagai ingatan untuk pemimpin Melayu bahawa ada agenda SULIT untuk perangkap mereka..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

ISU PenDAKWAan ke atas bekas MB Selangor DS Khir Toyo diLIHAT berjaya meLENYAPkan isu-isu yang LAIN yang tidak kurang PENTINGnya seperti isu MB GAGAP di Selangor 'BAIL-OUT' sebuah syarikat pemBINAan, isu keGAGALan Penasihat PKR mahu menukar HAKIM bicara KES 'menJUBOR'nya dan jugak ISU KONVENSYEN BN.. Dengan KATA lain, ISU penDAKWAan terhadap DS Khir lebih HANGAT daripada isu-isu BESAR lain.. Yang lebih MALANGnya, nak TAK nak UMNO Selangor kena mengakui sedikit sebanyak bahawa KES ini turut memBAWA kesan BURUK kepada mereka di mata RAKYAT Selangor.. Kita terTANYA-tanya, adakah masih berKESAN lagi 'ROADSHOW' SSDE selepas INI?

http://www.agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_bfa4542c-7f000010-1d956ad0-5b858226

Apa pun, kita TIDAK mahu menyentuh LANJUT tetang kes DS Khir ini.. Biarlah MAHKAMAH menetukannya seperti mana KES-KES lain.. Kita tetap memuji DS Khir yang berSIKAP matang dengan TIDAK menuduh mana-mana PIHAK berKONSPIRASI, tidak menuduh HAKIM bicara dan pihak penDAKWA dengan dakwaan bukan-bukan, TIDAK menangguh-nangguhkan perBICARAan dan TIDAK jugak cuba meLARIkan diri ke keDUTAan Turki.. Apa yang lebih penting, perbicaraan di MAHKAMAH akan memBUKTIkan dakwaan tersebut BENAR atau SALAH.. Yang lebih penting, DS Khir jugak harus memBUKTIkan dirinya YAKIN dengan sistem perundangan NEGARA bukan seperti Penasihat PKR yang tahu 'TEBUK lubang JUBOR' orang tetapi tak nak masuk MAHKAMAH memBUKTIkan dirinya tidak berSALAH..

Kita ingin meLIHAT kes DS Khir ini dari satu SUDUT di mana kita meRASAkan ada agenda KHUSUS pihak-pihak tertentu untuk menJATUHkan kuasa POLITIK Melayu di negara INI.. Dengan KATA lain, pihak-pihak yang diMAKSUDkan akan menCARI keLEMAHan tokoh-tokoh POLITIK Melayu atau cuba memBURUKkan kepimpinan Melayu khususnya dalam UMNO dengan isu-isu sebegini.. Kita masih INGAT lagi kata-kata seorang VETERAN UMNO yang sering mengINGATkan para pemimpin UMNO agar TIDAK diLALAIkan dengan 3 'TA' iaitu 'WANITA', 'TAKHTA' dan 'HARTA'.. Di Selangor, 3 mantan MBnya telah terperangkap dengan 3 'TA' ini -> TS Mat Taib dengan 'WANITA'(kes Ku Yah) dan 'HARTA' (kes bawak duit di Australia), DS Abu Hassan dengan 'WANITA' (dakwaan ada anak luar NIKAH) dan kali INI giliran DS Khir dengan 'HARTA' (pemBELIan rumah)..

Walaupun kesemua ISU ini tidak meLIBATkan pengGUNAan keKAYAan kerajaan negeri Selangor seperti mana MB GAGAP lakukan ketika INI tetapi ISU-isu INI telah menCEMARkan nama mereka dan jugak UMNO sendiri.. Oleh kerana keLEMAHan 3 'TA' itulah UMNO Selangor sering KECOH dan kerap bertukar MB.. Malah, terus-terang KATAlah sebahagian besar pemimpin Melayu baik dalam UMNO mahu pun pemBANGKANG memang bermasalah dengan 3 'TA' ini.. Agaknya INIlah penyakit utama pemimpin Melayu.. Cuma Penasihat PKR yang 'SPECIAL' sikit pasal dia ada masalah 2 'TA' dan 1'TA+N' iaitu 'JANTAN'! HE!HE!HE!

Kita DEDAHkan perkara INI kerana kita KHUATIR keLEMAHan pemimpin Melayu terhadap 3 'TA' ini telah diperalatkan oleh pemimpin bukan Melayu KHUSUSnya dari parti RASIS KIASU untuk menJADIkan pemimpin Melayu TUNDUK kepada keMAHUan mereka.. Ini telah pun terBUKTI sebelum ini di Perak di mana mantan MBnya sebelum ini diLIHAT tunduk kepada puak-puak parti RASIS KIASU demi TAKHTA sebagai MB.. Begitu jugak di Selangor di mana MB GAGAP lebih mementingkan puak-puak parti RASIS KIASU daripada orang Melayu sendiri.. Adakah kita sudah LUPA insiden 'KEPALA LEMBU' terhadapnya sebelum ini? Bukankah itu BUKTI jelas MB GAGAP lebih menjaga kepentingan SEKUTUnya dalam puak-puak parti RASIS KIASU?

KeLEMAHan pemimpin Melayu terhadap 3 'TA' ini sebenarnya sudah LAMA terCATAT dalam SEJARAH.. Melaka jatuh ke tangan Portugis kerana 3 'TA'.. Faktor yang SAMA jugaklah penyebab Singapura terlepas dari pemerintahan keSULTANan Johor dan UMNO hilang banyak kerusi semasa PRU 12.. KeLEMAHan Melayu terhadap 3 'TA' ini menjadi SENJATA ampuh yang diGUNAkan bukan sahaja oleh puak-puak parti RASIS KIASU yang berKIBLATkan Singapura malah oleh puak-puak Melayu LIBERAL yang ingin mengGADAIkan hak-hak Melayu di negara INI.. Salah seorang yang BERJAYA mengGUNAkan 3 'TA' ini untuk mengHACURKan UMNO ialah seorang TOKOH Pemuda UMNO yang anda boleh LIHAT mukanya dalam majalah MASKULIN keluaran terbaru..

Pemimpin KAUM lain bukan TIDAK ada masalah 3 'TA' ini.. Ada.. Malah mereka lebih DAHSYAT lagi kerana ada 4 'TA' iaitu 'TAMAK'.. Namun, mereka saling 'COVER' sesama sendiri demi menJATUHkan kekuasaan POLITIK Melayu di negara INI.. Contohnya, anda tahu Presiden MCA mempunyai masalah dengan 'WANITA', tetapi pernahkah anda lihat puak-puak parti RASIS KIASU menyerang dia seperti mana mereka SERANG DS Khir ketika INI? Begitu juga dengan mantan Presiden MCA TS Lim Liong Sik yang dikaitkan dengan PKFZ.. Adakah dia diSERANG oleh mereka? Hanya pemimpin Melayu atau lebih TEPAT lagi pemimpin UMNO sahaja yang KENA..

BERAPA ramaikah pemimpin Melayu khususnya dalam UMNO yang sedar HAKIKAT ini? RASAnya ramai yang masih TIDUR atau diLENAkan oleh dunia 'GLAMOUR' dan PUBLISITI seperti yang Ketua Pemuda UMNO lakukan ketika ini.. Mungkin apabila negara ini dah di'SINGAPORE'kan barulah rasa nak MENYESAL dan menyumpah diri sendiri?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan