Thursday, January 20, 2011

Di DUN Tenang dia cakap lain, di Alor Setar dia cakap LAIN, balik KL dia cakap lain pulak? Memang DAJJAL 'Lidah BIAWAK'!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kalau dulu anda boleh berPOLITIK ala-ala Sukarno dengan menJANJIkan langit dan BUMI kepada para penyokong.. Zaman sekarang dengan keCANGGIHan segala macam alat KOMUNIKASI dan teknologi IT, jika anda masih melakukan cara berPOLITIK 40 tahun dahulu, ALAMATnya memang akan memakan DIRI.. Itulah yang berlaku apabila kita TELITI 'LIDAH BIAWAK' Penasihat PKR yang sudah tunggang-terbalik dalam USAHAnya menCABAR PM DS Najib untuk bersmeuka dengannya.. Kita INGATkan 'LIDAH BIAWAK'nya hanya digunakan semasa berKEMPEN depan kaum-kaum yang ada di NEGARA ini.. Depan Cina cakap lain, depan Melayu cakap lain, depan India cakap lain - RUPA-RUPAnya 'LIDAH BIAWAK'nya ini digunakan mengikut LOKASI jugak?

Semasa di DUN Tenang, Penasihat PKR menCABAR DS Najib untuk berDEBAT dengannya berkenaan pengurusan EKONOMI negara melalui Pelan 100 Hari Pakatan Rakyat(PR).. Bukan MAIN lagi dia menunjukkan LAGAKnya semasa di SANA.. Sekali DS Najib buat majlis dihadiri 10 ribu orang rakyat di SANA dan mengatakan jangan terlalu menDESAKnya untuk berDEBAT kerana Penasihat PKR boleh DEMAM kalau PM memBONGKARkan maklumat yang ada, terus dia KALUT..

http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newspolitic.php?id=557505

Kemudian di Alor Setar pulak semasa menjadi anggota panel Program Bicara Tokoh di Kolej Universiti Insaniah, dia berDALIH pulak mengatakan dia bukan ajak berDEBAT, sebaliknya cuma ajak DS Najib berBINCANG dengannya soal tersebut..

"Ia perbincangan secara baik...kita tengahkan pandangan kita, mereka jawab dan kemukakan pandangan mereka. Tapi mereka tak setuju. Sebelum ini kita ajak menerusi media. Semalam surat menyusul. Respons tak begitu baik,"

http://www.agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_9ec24b0b-7f000010-2cbbb200-2b53e409

AIK? Daripada beriya-iya nak DEBAT dah tukar 'MODE' nak jadi berBINCANG pulak? Lepas tu siap kata HANTAR surat lagi KONONnya jemputan secara BAIK untuk berBINCANG, bukannya untuk berDEBAT? Aik? Apasal pulak para BALACInya dalam HARAKAH dan Akhbar Keadilan dok guna istilah 'DEBAT'? Bukannya 'B-I-N-C-A-N-G'? Takkan KENCINGkan BALACI sendiri kot?

HARI ni bila dia balik KL, sekali lagi Penasihat PKR mengGUNAkan 'LIDAH BIAWAK'nya untuk tukar 'MODE' kepada cabaran untuk berDEBAT balik..

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0120&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_03.htm

Anda LIHAT sendiri bagaimana di 3 LOKASI berbeza iaitu di Tenang, Alor Setar dan KL, Penasihat PKR mengGUNAkan 'LIDAH BIAWAK'nya untuk KENCINGkan anda SEMUA tak kira nada PENYOKONGnya atau pun bukan! Pemimpin 'LIDAH BIAWAK' ini ke yang disanjung oleh Lebai PAS untuk menjadi pemimpin NEGARA? Tak cukup dengan pakej 'menJUBOR', tambah pulak dengan pakej 'LIDAH BIAWAK'? BerBALOI-BALOIla kot kalau memang nak menJAHANAMkan negara? Patutlah asyik dok berTANGGUH aje dalam kes 'menJUBOR'nya di MAHKAMAH..

Jika anda beragama ISLAM, anda pasti TAHU peringatan tentang DAJJAL La'anatullah pada akhir ZAMAN.. Ini dia dah pun muncul depan MATA! Cuma tak tahulah dia SPESIS DAJJAL besar atau DAJJAL kecik! Sebab itulah mantan Mufti Perlis dan Mufti Perak baru-baru INI dah bagi perINGATan pasal dia nih.. Jadik, adakah anda PENYOKONG DAJJAL seperti mana Pok Nik 'ALAIHISSALAM' dan Lebai-Lebai PAS yang DUNGU?

SIAPAkah yang BODOH dalam meLAYANi kerenah Penasihat PKR ini? JAWAPANnya Ketua Pemuda UMNO peSALAH POLITIK WANGlah! Siapa lagi? KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan