Wednesday, April 06, 2011

Bapak buat SALAH, ibu & kakak SULUNG tukang 'COVER', adik-adik lain pakat makan HATI..



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Masih INGATkah lagi anda SEMUA dengan siri drama TV tahun 80-an bertajuk DALLAS? Semasa siri ini diSIARkan, kita pun masih belum berSEKOLAH rendah lagi.. Namun SIRI ini mendapat sambutan HANGAT di kalangan rakyat Malaysia yang RATA-RATA pada masa itu hanya ada 2 SIARAN TV iaitu RTM 1 dan RTM 2.. DALLAS mengisahkan tentang keluarga JR Ewing, seorang TAIKUN minyak dari Texas yang TAMAK dan sanggup mengetepikan hubungan kekeluargaan demi mengejar keKUASAan, keMEWAHan serta meLAYAN tuntutan NAFSU.. KeHIDUPan keluarga mereka sering diSAJIkan dengan perSENGKETAan, skandal dan pemBUNUHan.. Sebenarnya, banyak pengajaran dari SIRI drama ini yang boleh kita pelajari dan KAITkan pulak dengan stau keluarga pada HARI ini..

Hari ini kita diSAJIkan pulak dengan siri DALLAS versi Malaysia zaman MILLENIUM.. Cuma kita TIDAK perlu pun menonton di TV pasal kisah keluarga INI adalah kisah 'REAL LIFE' yang dapat diikuti oleh sesiapa pun di negara ini.. Walaupun keluarga yang diMAKSUDkan bukanlah keluarga yang ASALnya daripada taikun MINYAK atau KAYA raya tetapi keluarga ini jugak menghadapi kisah penDEDAHan SKANDAL demi SKANDAL tanpa keSUDAHan disebabkan keGILAan ketua KELUARGA ini mengejar keKUASAan POLITIK.. Ketua keluarga ini ialah Penasihat PKR yang hari ini bukan sahaja menghadapi perBICARAan kes 'menJUBOR' pembantunya sendiri di mahkamah, malah ketika ini dia diKAITkan sebagai 'LELAKI Y' yang muncul dalam video seks seorang pemimpin kanan PKR..

ASALnya, keluarga Penasihat PKR hanyalah keluarga biasa.. Namun, diSEBABkan keGILAan Penasihat PKR mengejar keKUASAan POLITIK telah menyebabkan dia sanggup melakukan apa sahaja CARA terhadap LAWAN atau pun KAWANnya sendiri agar cita-citanya itu tercapai.. Bukan itu sahaja, ISTERInya jugak dilihat begitu lurus BENDUL untuk mengIYAkan apa sahaja perbuatan suaminya walaupun diPERTIKAIkan oleh RAKYAT dan mendatangkan keMUSNAHan kepada NEGARA.. Anak SULUNGnya pulak diasuh menjadi pemimpin POLITIK sepertinya bukan untuk berKHIDMAT kepada RAKYAT, sebaliknya agar menjadi PERISAI kepada setiap SKANDAL atau keBURUKkannnya yang terDEDAH satu demi satu..

Walaupun kita TIDAK suka dengan Penasihat PKR, ISTERInya dan anak SULUNG mereka yang semakin hari semakin menampakkan keRAKUSan mereka mengejar keKUASAan POLITIK, kita tetap berSIMPATI dengan anak-anaknya yang lain.. Kita terTANYA-tanya sampai bilakah mereka harus menanggung AZAB sengsara akibat perBUATan ibu bapa dan KAKAK sulung mereka yang memBELA setiap keSALAHan bapa mereka demi tujuan POLITIK? Sampai bila mereka harus menanggung MALU apabila hari demi hari masyarakat memperKATAkan salah laku SEKSUAL bapa mereka secara TERBUKA? Apakah masa depan anak-anak yang LAIN patut diJAHANAMkan juga demi meRELAkan bapa mereka mengejar keKUASAan POLITIK walaupun satu demi satu keBURUKkannya terDEDAH?

Kita KAGUM bukan kerana perjuangan ibu bapa dan kakak SULUNG mereka ini MULIA.. Sebaliknya kita KAGUM kerana walaupun satu demi satu keMUNGKARan diDEDAHkan, ibu dan kakak SULUNG mereka masih tetap mahu memperBODOHkan RAKYAT dengan memuja bapa mereka KONONnya sebagai 'ANUGERAH TUHAN'! Walaupun banyak pihak mengemukakan BUKTI demi BUKTI tentang perilaku SEKSUAL bapa mereka, ibu dan kakak SULUNG mereka tetap buat PEKAK seolah-olah adik-beradik yang lain tidak WUJUD sama sekali.. Walaupun hari ini ibu mereka sendiri terkial-kial untuk menJAWAB soalan wartawan berhubung pemBUKTIan jam Omega bapa mereka dalam kes video seks, ibu mereka seolah-olah tidak memikirkan MARUAH keluarganya AKIBAT jawapannya itu! ->KLIK<-

Mungkin satu hari bapa mereka sekali lagi akan didapati berSALAH samada dalam KES 'menJUBOR' atau pun kes terbaru berkaitan video seks ini.. Cuma ibu dan kakak SULUNG mereka tuh tak taula apa jadik nanti pasal mereka DAH terLAJAK sangat bab memBOHONG rakyat nih.. Namun, kita YAKIN rakyat Malaysia masih WARAS untuk tidak mengHUKUM anak-anaknya yang LAIN atas keSALAHan bapanya ini.. Kita sangatlah berHARAP agar keSALAHan bapa mereka tidak akan diKAITkan dengan ahli keluarganya tetapi nyata itu PAYAH nak diREALISASIkan pasal ibu dan kakak SULUNG mereka sendiri telah menunjukkan TELADAN yang memBUKTIkan mereka berdua jugak 'SENGET' macam bapanya jugak! Kita cuma berHARAP semoga ahli keluarga INI yang masih tinggal tidak jadik 'SENGET' macam ibu dan kakak SULUNG mereka! Tidak ke KISAH keluarga ini pun LAYAK diDRAMAkan seperti siri DALLAS tadi? DRAMA kot mana pun tetap DRAMA jugak..

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan