Monday, June 27, 2011

Agaknya Pak JANGGUT nih ingat BERSIH 2.0 boleh memBUATkan Pengerusinya dan DAP minat karya SASTERA Melayu kot?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita tidak perlu HAIRAN apabila melihat beberapa TOKOH Sasterawan Negara sering dilihat melibatkan diri dengan pihak pembangkang khususnya PR.. Sebelum ini Shahnon Ahmad yang mengHINA ibu Tun Mahathir menerusi karya SHITnya.. Sekarang ini kita melihat pulak Pak Janggut Saruman The White pulak melalut menyokong perHIMPUNan HARAM BERSIH 2.0.. ->KLIK<-

Apa yang nak diHAIRANkan kerana mereka pun manusia jugak dan tak ada JAMINAN pun bahawa manusia macam Pak Janggut Saruman The White ini tak akan SESAT dalam perJALANan hidupnya? Sudah tentu kerja BODOH jika anda menyamakan OTAK seorang Sasterawan seperti Pak Janggut Saruman The White ini dengan OTAK seorang jurutera, saintis atau doktor pakar.. Oleh itu, jika anda mengHARAPkan seorang Sasterawan sepertinya JUJUR dalam berkarya, anda sebenarnya berMIMPI mengHARAPkan akan terJUMPA seseorang yang MIRIP dengan LELAKI Y dalam video SEKS pemimpin kanan PKR! HE!HE!HE!

Pada kitalah, tak perlu pun anda terJERIT atau terLOLONG meminta kerajaan menarik BALIK gelaran Sasterawan Negara milik Pak Janggut Saruman The White ini.. Cumanya, kita KESALlah sikit kerajaan berSUSAH payah mengIKTIRAF mereka TETAPI kerajaan tidak dapat menJANJIkan bahawa mereka pasti beTERIMA KASIH di atas pengIKTIRAFan kerajaan terhadap mereka.. Mungkin LAIN kali kerajaan patut BIARkan mereka JUAL sendiri hasil karya mereka kat Pasar Seni atau di mana-mana tanpa BANTUAN kerajaan.. Jika hasil SASTERA Negara MUSNAH pun orang macam Pak Janggut Saruman The White inilah yang patut diperSALAHkan..

Sebenarnya, keBODOHannnya turut meRUGIkan para pengHASIL karya SASTERA lain khususnya dalam Bahasa Melayu.. Kita tidak NAMPAKlah pengLIBATan Pak Janggut Saruman The White ini akan menyebabkan Peguam BETINA India Pengerusi BERSIH 2.0, Tian Chua, Lim Anak Beranak dan para pemimpin DAP La'anatullah yang lain akan meMINATi hasil karya SASTERA Bahasa Melayu.. Kita jugak tidak NAMPAK pun Pak Janggut Saruman The White ini akan mengHASILkan karya SASTERA bahasa Mandarin atau Tamil untuk diKAGUMi atau diHAYATi oleh para pemimpin tersebut.. Malah kita jugak tak dapat BAYANGkan Pok Nik 'ALAIHISSALAM', HJ Hadi atau mana-mana Lebai PAS akan berSAJAK sepertinya.. Jadik yang nyatanya memanglah Pak Janggut Saruman The White ini buat kerja BODOH dan meMALUkan diri sendiri..

Adakah anda meRASAkan Sasterawan seperti Pak Janggut Saruman The White ini adalah JUJUR? Tidak.. KARYA yang baik belum tentu menCERMINkan hati nurani penulisnya.. Malah, seseorang Sasterawan belum tentu JUJUR walaupun terhadap seorang Sasterawan yang lain sepertinya.. Cuba anda ingat KEMBALI siapakah yang benar-benar memBELA Sasterawan Negara Abdullah Hussain apabila karyanya iaitu Interlok diBAKAR oleh ahli-ahli Dewan Penyokong PAS berbangsa India.. ->KLIK<-

Bukankah PERKASA yang memBELA Sasterawan Negara Abdullah Hussein? Apakah TINDAKkan Pak Janggut Saruman The White ini untuk memBELA Sasterawan Abdullah Hussain yang lebih SENIOR daripadanya? Dia cuma mampu 'MOGOK' tak nak berKEMPEN untuk PAS di PRK DUN Tenang yang lalu.. Hari ini, penyokong PAS jugaklah yang menjadi DALANG perHIMPUNan BERSIH 2.0 dan DAP La'anatullah yang menLARANG buku ini diPAMERkan dalam Perpustakaan Negeri Pulau Pinang? Oleh itu, jika anda mengHARAPkan keJUJURan daripada Pak Janggut Saruman The White ini, memang jangan HARAPlah..

Terus-terang katalah, pada 9 Julai nanti anda tidak perlu RAGU untuk 'berKASAR' dengan Pak Janggut Saruman The White ini.. Malah, jika dia diCEKUP oleh pihak berkuasa sekalipun kita SARANkan agar dia dihantar ke Tanjung Rambutan atau Tampoi.. Apa yang kita LIHAT pada hari ini hanyalah HIPOKRASI golongan yang mengaku pengkarya SASTERA tetapi sanggup mengHANCURkan SASTERA Melayu apabila berSEKONGKOL dengan pihak yang pernah memBAKAR hasil karya SASTERA Melayu itu sendiri.. Pak Janggut Saruman The White ini mungkin menganggap dirinya berKORBAN kerana SASTERA Melayu tetapi sebenarnya dia sedang mengorbankan DIRInya untuk tujuan POLITIK semata-mata.. SASTERA bukanlah KOTOR seperti POLITIK tetapi POLITIK yang KOTOR boleh meROSAKkan SASTERA..


Penasihat PKR memang diketahui RAPAT dengan golongan Sasterawan ini.. Antara yang pernah RAPAT dengannya ialah allahyarham Usman Awang.. Mungkin selain Yahudi ZIONIS Neo-Con, golongan Sasterawan adalah TARGETnya untuk mendapat sokongan.. Antara Sasterawan yang BERJAYA diperALATkan seperti Shahnon Ahmad dan Pak Janggut Saruman The White ini.. KeLEMAHan para Sasterawan ini adalah mereka sering diBUAI mimpi SYOK sendiri hingga KABUR pandangan mata dan HATI masing-masing untuk mengenali siapa sebenarnya Penasihat PKR itu.. Kita inginlah TANYA kat golongan Sasterawan ini bahawa sehingga HARI ini, setakat manakah Penasihat PKR berjaya mengangkat hasil SASTERA mereka ke persada dunia? Selain menipu golongan Sasterawan yang KHAYAL dengan DUNIA mereka sendiri, memang tak ada pun SUMBANGAN berkesan dia kepada mereka nih?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan