Monday, July 25, 2011

Di mana peranan MCA dan Gerakan untuk TAMPIL jelaskan hasi inkuiri RCI berhubung keMATIan TBH?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Selepas RCI mengemukakan hasil siasatan berhubung dengan keMATIan TBH, memang masih terdapat perasaan tidak PUAS hati terutama sekali di kalangan mereka yang seKAUM dengannya.. Seharusnya semua maklum bahawa selama ini DAP La'anatullah memang bersungguh-sungguh menyemaikan rasa keBENCIan di kalangan kaum yang diMAKSUDkan semata-mata untuk kepentingan POLITIK bagi menJATUHkan kerajaan sedia ada.. Apakah kerajaan wajar memBIARkan mereka bermaharajalela lagi selepas keputusan RCI diUMUMkan? ->KLIK<-

Memang susah untuk mengubah PERSEPSI kaum tersebut terUTAMAnya apabila mereka lebih cenderung menDENGAR pandangan JIJIK daripada DAP La'anatullah yang seKAUM dengan mereka.. Sejak kecoh kes keMATIan TBH, terus-terang katalah hampir semua lapisan masyarakat di dalam kaum ini mengatakan SPRM yang menyebabkan keMATIan mendiang.. Walaupun faktanya jelas tidak LOGIK kerana mendiang hanya disoal-siasat sebagai SAKSI untuk kes penyelewengan peruntukkan melibatkan ADUN DAP La'anatullah, FAKTA ini sengaja 'diKELAMkan' sebaliknya kisah SPRM penyebab kematian mendiang yang dikehadapankan..

Demi memastikan PERSEPSI sebegini BURUK sentiasa wujud terhadap SPRM seterusnya mengaitkan SPRM dengan kerajaan UMNO/BN, DAP La'anatullah tidak henti-henti memainkan ISU sebegini terUTAMA sekali dalam setiap PRK yang diadakan.. Malah, beberapa pemimpin parti POLITIK keturunan Melayu/ISLAM yang diketahui penJILAT tegar DAP La'anatullah sengaja memperHAMBAkan diri mereka demi memenuhi tuntutan DAP berhubung KES ini.. Sebab itulah kita melihat SENARIO seperti:-

1) MB GAGAP Selangor memBIAYAi pakar patologi yang SEWEL dari Thailand untuk mengemukakan hasil bedah SIASAT yang begitu meMALUkan..

2) Mantan MB Perak tumpang sekaki ber'LILIN' bersama memperINGATi keMATIan mendiang walaupun FATWA agama ISLAM jelas melarang perbuatan sedemikian..

3) Ramai Lebai-Lebai PAS menjaja gambar HITAM putih mendiang setiap kali PRK diadakan..

Semua ini dilakukan semata-mata kerana Melayu/ISLAM yang DUNGU di atas percaya KONON-KONONnya DAP La'anatullah ini 'insan ISTIMEWA turun dari LANGIT' yang mana mereka RASA patut diJILAT punggung! Hanya Melayu/ISLAM dalam PKR dan Lebai-Lebai PAS sahaja yang DUNGU sebegini..

Baiklah, berhubung dengan keputusan hasi inkuiri RCI, memang seWAJARnya semua pihak mengHORMATi dan memPERCAYAi apa sahaja kesimpulannya.. Semua PIHAK wajar menerimanya kerana RCI ini adalah jelas 'dari RAKYAT untuk RAKYAT'.. Kita sedar SUKAR untuk kerajaan mengembalikan kePERCAYAan kaum tersebut tetapi kerajaan jugak tidak patut berDIAM sahaja.. Malah, komponen BN seperti MCA dan Gerakan jugak wajar berPERANAN untuk memberi penerangan hasil RCI ini kepada kaum yang diMAKSUDkan.. Soalnya, apakah MCA dan Gerakan melakukan sedemikian ketika ini? Atau mereka pun turut sama bersekongkol dengan DAP La'anatullah untuk memBURUKkan kerajaan dalam isu ini?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan