Friday, July 22, 2011

RCI untuk orang BUNUH diri dah SELESAI, RCI untuk orang beROMEN dengan amoi Cina tu bila nak ADA?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Apabila Suruhanjaya Diraja(RCI) berhubung kematian Teoh Beng Hock(TBH) membuat kesimpulan bahawa keMATIan mendiang ialah BUNUH diri akibat tekanan kerana diSIASAT, kita nampak jelas ada PIHAK kurang berpuas HATI dengan keputusan tersebut.. ->KLIK<-

Tidak kurang jugak RAMAI yang telah hilang AKAL khususnya dikalangan mereka yang seKAUM dengan TBH kerana isu ini.. Kita rasa semua MAKLUM bahawa pihak yang tidak berPUAS hati kerana mereka telah memPOLITIKkan isu tersebut pada tahap melampau.. Cuba anda sebut, PRK mana yang tidak diJAJA gambar hitam putih mendiang? PRK mana tidak disertai oleh ahli keluarga mendiang yang jugak mengANGGOTAi DAP La'anatullah? Semua ini dilakukan oleh DAP La'anatullah semata-mata hanya bertujuan untuk menimbulkan keBENCIan demi mencapai cita-cita POLITIK mereka..

Untuk lebih jelas lagi, kenyataan Penasihat DAP La'anatullah yang diketahui UMUM turun-temurun meMUSUHi orang Melayu/ISLAM jelas sekali menunjukkan mereka masih berHASRAT untuk memPOLITIKkan lagi isu ini..

"You cannot have a situation it’s not homicide but (rather) forced to commit suicide," ->KLIK<-

Itulah kenyataannya yang jelas mahu terus memPOLITIKkan isu tersebut.. Agaknya mungkin dia ingat SPRM ada bela Hantu Raya untuk meRASUK mendiang agar terjun memBUNUH diri?

Anda mungkin boleh menyalahkan SPRM berhubung prosedur siasatan tetapi anda jugak harus meLIHAT bagaimana isu ini diPOLITIKkan secara melampau hingga diKAITkan secara langsung dengan UMNO/BN dan lain-lain penJAWAT awam Melayu/ISLAM.. Inilah penyebab untuk SUKAR bagi mereka menarik balik segala KUTUKkan mereka terhadap UMNO/BN dan jugak kerajaan Pusat.. Untuk lebih SPESIFIK lagi, anda jugak harus meLIHAT keRUGIan mereka dari segi wang RINGGIT dan MARUAH seperti:-

- Bagaimana kerajaan PR Selangor menaja si 'GILA' Dr. Pornthip untuk menjadi SAKSI dan melakukan bedah siasat..

- Pusara mendiang terpaksa digali semula untuk melakukan BEDAH SIASAT..

- KOS mereka untuk menyediakan bahan-bahan 'PERANG psikologi' berhubung kes ini setiap kali berlaku PRK..

- KeGUSARan mereka berhubung kemungkinan kertas SIASATAN SPRM terhadap ADUN DAP yang melibatkan mendiang sebagai SAKSI akan dibuka semula..

- KeBODOHan seorang mantan MB Perak dari PAS melakukan upacara 'PUJA LILIN' mengHORMATi kematian mendiang..

Oleh itu, apabila RCI membuat kesimpulan sedemikian, maunye tak MEROYAN mereka? RCI telah mengGAGALkan mereka untuk terus mengaitkan kes tersebut dengan UMNO/BN walaupun semua maklum tugas SPRM langsung tidak ada kaitan dengan POLITIK.. Sentimen yang diMAINkan oleh mereka diperMUDAHkan lagi akibat tiada pihak tampil memBERIkan penjelasan kepada RAKYAT..

Baiklah, itu memang keGILAan mereka di pihak pembangkang.. Namun demikian, kita jangan LUPA bahawa ada satu lagi kes yang diRASAkan perlunya wujud sebuah lagi Suruhanjaya Diraja.. Jangan kita LUPA tentang kes video SEKS seorang pemimpin KANAN PKR dengan amoi Cina seperti yang diDEDAHkan oleh 'DATUK T' sebelum ini.. Perlukah kerajaan menangguhkan lagi penubuhan RCI sedemikian sedangkan semua MAKLUM kes tersebut cuba diTUTUP menerusi perHIMPUNan BERSIH 2.0 baru-baru ini? Walaupun mereka cuba memBUATkan RAKYAT tutup MATA terhadap kes tersebut, bukan semua RAKYAT mampu ditutup MATA!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan