Sunday, August 07, 2011

Kenapa PAS patut diLIHAT sebagai sesuatu yang menJIJIKkan kepada umat ISLAM..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita PERCAYA kalaulah 'The Forefathers' pengasas PAS hidup kembali di zaman ini, mereka pasti meraung-raung berGULING melihat apa yang berlaku dalam PAS pada hari ini.. PAS yang sepatutnya menjadi IKTIKAD kepada perjuangan ISLAM di alaf ini akhirnya terpaksa TUNDUK kepada kehendak sekutu-sekutu KAFIRnya di dalam PR.. Bukan itu sahaja, PAS jugaklah yang jadik penDOKONG utama kepada para pemimpin PR yang meLAKUkan keMUNGKARan seperti 'menJUBOR', bersekedudukan, berZINA, minum ARAK dan banyak lagi.. Nyata sekali PAS sekarang lebih teruk berbanding dulu dan jugak berbanding UMNO..

Melihat kepada suara-suara BANTAHan beberapa pemimpin PAS di Selangor berhubung tindakkan JAIS menyerbu sebuah Gereja di Damansara yang diDAKWA cuba meMURTADkan orang ISLAM disebalik pengANJURan majlis berbuka PUASA, kita tertanya-tanya apakah Lebai-Lebai PAS sudah SESAT sampai tahap KRONIK? Bukankah Lebai PAS yang menDAKWA lebih ISLAM berbanding orang ISLAM lain sepatutnya SENSITIF terhadap isu sebegini? Secara LOGIKnya, apakah tidak WUJUD tempat yang lebih sesuai untuk 12 orang ISLAM berbuka PUASA hinggakan mereka terpaksa berbuka puasa di gereja? Apakah tidak ada MASJID di Selangor yang mengadakan majlis berbuka secara PERCUMA? Apakah Nabi SAW pernah melakukan sedemikian?

KeSONGSANGan pemikiran PAS bukanlah kerana ajaran ISLAM sebaliknya kerana diri mereka sendiri yang mahu diLIHAT lebih ISLAM berbanding orang ISLAM lain dan terlampau GILAkan kekuasaan POLITIK.. Asalkan mereka dapat kuasa POLITIK yang cuma 1/3 kerana terpaksa berKONGSI dengan PKR dan DAP La'anatullah, mereka sanggup lakukan apa saja walaupun bertentangan dengan ajaran ISLAM.. PAS tunduk kepada desakan-desakan yang sesetengahnya mengHINA agama ISLAM itu sendiri walaupun selama ini UMNO bersusah-payah meLETAKkan ISLAM sebagai agama RASMI dalam Perlembagaan Negara.. Hakikatnya PAS sendiri yang meletakkan kedudukan mereka lebih HINA berbanding sekutunya sendiri dalam PR..

Nabi SAW sendiri tidak melihat perluasan keKUASAan ISLAM yang begitu SIGNIFIKAN pada zaman Baginda.. Semasa Nabi SAW masih hidup, keKUASAan ISLAM hanyalah sekitar Jazirah Arab sahaja.. Para pemimpin selepas keWAFATan Baginda SAW yang mengembangkan keKUASAan ISLAM sehingga menjadi daulah KHALIFAH yang besar dari perbatasan negeri China, separuh benua India, 1/3 benua Afrika hinggalah ke kepulauan di Asia Tenggara.. Apakah PAS menyangka mereka lebih HEBAT sedangkan untuk menguasai Malaysia pun terpaksa berKONGSI kuasa dengan musuh-musuh ISLAM? Hakikatnya, PAS diperKUDAkan sebaik mungkin oleh sekutu-sekutu mereka dalam PR hingga tahap meRELAkan ISLAM diHINA..

Apa yang ingin kita SEBUT ialah keGEMILANGan tidak boleh dicapai dalam masa yang SINGKAT.. Apatah lagi jika usaha untuk menCAPAI keGEMILANGan itu menyaksikan PAS terpaksa berSEKUTU dengan musuh-musuh ISLAM.. Akibatnya, ISLAM terpaksa diGADAIkan dan dijadikan sebagai bahan perCATURan demi mengjar keKUASAan yang cuma sekelumit sahaja.. Adalah jelas dalam PR, yang memegang TERAJU adalah pemimpin DAP La'anatullah dan anak-beranak mereka.. Penasihat PKR pun tahu segala SKANDAL dan masalah SEKSnya ada dalam genggaman para pemimpin DAP La'anatullah.. Lebai PAS pulak hanya 'MACAI' penCUCI najis yang ikut apa sahaja kehendak 'Tuan Besar' DAP La'anatullah yang disampaikan menerusi Penasihat PKR.. Tidakkah Lebai PAS dilihat sebegitu BODOH dalam KONTEKS itu?

Sudah terlambat untuk PAS berpatah balik kepada perjuangan ASAL mereka seperti yang telah diGARISkan oleh 'The Forefathers' pengasas PAS terdahulu.. KeTAKSUBan kepada keKUASAan memBUATkan PAS dan para Lebainya diHINA dan diKUTUK bukan sahaja oleh umat ISLAM malahan oleh agama ISLAM itu sendiri! Isu MURTAD yang disiarkan hanyalah cebisan KECIL agenda musuh-musuh ISLAM di kalangan sekutu PAS sendiri.. Lebai PAS yang jadi penyokong sebenarnya sudah diTUTUPkan hati mereka kerana begitu HINA memperLAKUkan ISLAM atas tujuan mengejar keKUASAan yang tak de la BESAR mana sangat pun!

Wallahualam..

2 comments:

  1. pas bukan parti islam

    ReplyDelete
  2. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    ISLAM tidak pernah mengHALALkan namanya digunakan untuk perPECAHan umat, apatah lagi kerana POLITIK

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan