Saturday, August 27, 2011

Selepas GAGAL dalam isu LYNAS, Lebai-Lebai PAS cuba tunjuk PANDAI dalam isu penJUALan Esso Malaysia oleh ExxonMobil pulak..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

OTAK taik Lebai PAS memang tidak ada TANDINGannya.. Dalam kepala OTAK Lebai-Lebai PAS memang penuh dengan taik, sebab itulah mereka GAGAL memahami sesuatu ISU dengan BAIK sebaliknya terus mengulasnya dengan kepala OTAK taik mereka seSUKA hati.. Yang lebih MALANG tuh, bagi Lebai PAS semua ISU nak diTUDUHnya sebagai keGAGALan Kerajaan Malaysia yang diTERAJUi oleh UMNO/BN walaupun jelas UMNO/BN langsung tidak ada KAITAN sama sekali.. Contoh keBODOHan apabila Lebai-Lebai PAS mengulas isu penJUALan 65% pegangan ExxonMobil Inc. di dalam Esso Malaysia Bhd. kepada Sykt. San Miguel dari Filipina..

Di sini jelas menunjukkan keBODOHan Lebai-Lebai PAS dalam mengulas sesuatu ISU.. Memang BODOH apabila Malaysian Insider meLAPORkan kenyataan Lebai-Lebai PAS dalam ISU tersebut mendakwa ia satu lagi keGAGALan kerajaan BN mempertahankan kepentingan negara dalam industri strategik.. ->KLIK<-

Kenapakah kita kata Lebai PAS yang menDAKWA sedemikian adalah BODOH dan OTAKnya penuh taik? Ini kerana bukan Kerajaan Malaysia yang diterajui oleh BN menJUAL 65% pegangan tersebut tetapi yang menJUAL pegangan tersebut adalah ExxonMobil International Inc.(ExxonMobil)? Adakah ExxonMobil ini milik Kerajaan Malaysia? Apakah Kerajaan Malaysia yang menguasai ExxonMobil yang meRUPAkan sebuah syarikat minyak GERGASI di dunia?

Orang belajar 'BASIC' perniagaan pun TAHU kenyataan Lebai PAS dalam Malaysian Insider memang BODOH 100%! ExxonMobil mempunyai pegangan 65% dalam Esso Malaysia Bhd. dan mereka mahu menJUAL pegangan mereka itu kepada Sykt. San Miguel, Filipina.. Kerajaan Malaysia sendiri tidak berhak mengHALANG penjualan pegangan yang jelas bukan MILIK kita walaupun ianya akan menyebabkan peMILIKkan saham Esso Malaysia Bhd. menjadi milik sebuah syarikat ASING! Apa yang boleh dilakukan oleh Kerajaan Malaysia hanyalah beRUNDING dengan ExxonMobil agar menJUALkan pegangan 65% saham mereka itu kepada mana-mana GLC milik NEGARA contohnya seperti Boustead Holdings Bhd..

Walaupun demikian, jelas sekali Kerajaan Malaysia tidak memPUNYAi kuasa untuk memaksa ExxonMobil Inc. mengIKUT kehendak kita dalam hal ini.. Semuanya terpulang kepada budi-BICARA kedua-dua belah pihak untuk beRUNDING.. ->KLIK<-

Memang tidak diNAFIkan NEGARA akan keRUGIan kerana mungkin keHILANGan Esso Malaysia Bhd. yang berOPERASI dalam aktiviti 'DOWNSTREAM' di NEGARA ini sahaja.. Namun demikian, KENAPAkah Lebai-Lebai PAS menuding JARI kepada Kerajaan Malaysia yang diterajui BN? Adakah Kerajaan Malaysia yang GATAL mulut menyuruh ExxonMobil menJUAL 65% pegangannya dalam Esso Malaysia Bhd? Atau seperti yang kita nyatakan, OTAK Lebai-Lebai PAS ini memang PENUH dengan taik kerana GAGAL memahami ISU sebenar?

Dalam KONTEKS ini, adalah lebih BAIK untuk Lebai-Lebai PAS mempelajari struktur organisasi dan cabang perNIAGAan Esso Malaysia Bhd dan jugak ExxonMobil Inc. terlebih DAHULU sebelum memandai-mandai nak mengulas sesuatu ISU yang di luar KOTAK pemikiran OTAK taik mereka! Kot la Lebai-Lebai PAS nak kata Malaysian Insider SENGAJA nak meMALUkan pemimpin mereka yang mengulas ISU ini dengan cara begitu BODOH, tak TAU la pulak! Namun demikian, kalau kita meneliti REKOD Lebai-Lebai PAS mengulas sesuatu ISU, rasanya Malaysia Insider memang tidak berNIAT pun nak meMALUkan pemimpin Lebai-Lebai PAS ini.. Sebaliknya mereka sendiri yang tak DAPAT nak menahan DIRI untuk menunjukkan keBAHLOLan mereka! HE!HE!HE!

Kalau ISU sebegini pun Lebai-Lebai PAS tak FAHAM dan mengulas ikut OTAK taik mereka, LAYAKkah mereka ini mendapat UNDI rakyat untuk menTADBIR negara? Yang JELASnya, mereka cuma LAYAK untuk menJAHANAMkan NEGARA kerana keBODOHan mereka memahami sesuatu ISU.. Tambah pulak kalau kita LIHAT kepimpinan Lebai PAS ketika ini diterajui oleh seorang Timbalan Presiden dan 2 orang Naib Presiden yang diRAGUi tahap keINTELEKTUALan mereka, ALAMATnya makin cepatlah NEGARA ini diHANCURkan dek mereka INI.. Isu kilang LYNAS di Kuantan pun mereka KANTOI habis-habisan, ada HATI pulak nak ulas isu yang lebih RUMIT macam ini? KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan