Thursday, September 22, 2011

Isu WARGA Bangladesh boleh mengUNDI diTIMBULkan bagi menutup keGAGALan menTADBIR 4 buah NEGERI daripada pengeTAHUan RAKYAT?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita cukup terTARIK dengan penjelasan oleh portal BERITA alternatif The MOLE berhubung dengan isu KONONnya rakyat Bangladesh diBENARkan untuk mengundi dalam pilihanraya di Malaysia.. ->KLIK<-

Kita tidak mahu menuduh seSIAPA pun.. Yang jelasnya, Kerajaan Bangladesh dan Jabatan PenDAFTARan NEGARA (JPN) pun telah meNAFIkannya.. Pihak yang beriya-iya meMAINkan isu ini pulak, sampai sekarang GAGAL memBUKTIkan tuduhan mereka.. Ianya tidak lebih sebagai satu perCUBAan selepas GAGAL meMAINkan isu keWARGANEGARAan Mismah, IC yang ada KOD Negeri 71 dan program pemutihan 6P..

Isu ini TIMBUL apabila sebuah laman WEB yang telah diGODAM memaparkan kenyataan KONONnya keRAKYATan akan diberi kepada warga Bangladesh di Malaysia jika sanggup mengUNDI parti pemerintah (tentunya diTUJUkan kepada UMNO/BN).. Malang bagi sebuah NEGARA seperti Bangladesh yang tidak memPUNYAi agensi seperti SKMM atau Cyber Security, sudah tentu mereka tidak mampu untuk menyiasat siapa pengGODAM yang telah memaparkan ayat sedemkian dalam laman WEB yang telah diGODAM itu.. ->KLIK<-

Apa pun, jelas sekali terDAPAT usaha untuk memperBODOHkan RAKYAT Malaysia oleh pihak yang diMAKSUDkan agar tidak memPERCAYAi sistem pilihanraya sedia ada di NEGARA ini.. Pihak yang diMAKSUDkan walaupun berjaya memBENTUK 4 buah kerajaan NEGERI sebaliknya mahu meLINDUNGi keGAGALan mereka menjadi kerajaan NEGERI yang BAIK dengan menimbulkan isu-isu yang tidak masuk AKAL seperti ini.. Dengan KATA lain, sekiranya diTAKDIRkan mereka KALAH di 4 negeri tersebut pada PRU-13 nanti, mereka akan menyalahkan UMNO/BN kerana KONONnya memBERIkan keRAKYATan kepada warga asing untuk mengUNDI.. Sebaliknya faktor RAKYAT menolak mereka kerana tidak 'PERFORM' sebagai sebuah kerajaan akan diSEMBUNYIkan dari pengetahuan UMUM..

Kerajaan Pusat, SPR, Wisma Putra, JPN dan KDN wajar memantau isu-isu KARUT yang diTIMBULkan ini sepanjang masa.. Adalah jelas pihak-pihak yang diMAKSUDkan cuba nak GAMBARkan proses pilihanraya di NEGARA ini tidak ADIL seterusnya mengundang campur TANGAN asing seperti mana yang berlaku di Libya dan Syria.. Inilah 'Tangan-Tangan GHAIB' yang cuba mengHANCURkan NEGARA ini mengikut Orde Baru DUNIA.. Sudah tentu tidak perlu diperKENALkan lagi siapa penDOKONG utama Orde Baru DUNIA di NEGARA ini kalau bukan seseorang yang diKENALi sebagai 'LELAKI Y' dalam dua kes JENAYAH seksual - satu kes 'menJUBOR' orang, satu lagi RAKAMAN kes dia berZINA dengan amoi Cina!

Cubaan meMAINkan isu keRAKYATan warga ASING ini sebenarnya jika diperHALUSi tidak akan mengUNTUNGkan sesiapa.. Siapakah yang paling BANYAK meng'IMPORT' warga China secara HARAM untuk samada jadik ahli KONGSI gelap atau pekerja SEKS hingga ada yang turut menDAPAT taraf keRAKYATan apabila bersekongkol dengan ahli POLITIK peMAKAN BABI daripada parti tertentu? Begitu jugak apabila kita diHIDANGkan berita 'LESAP'nya pekerja 'IMPORT' dari India? Tahu-tahu ada pulak MUKA mereka yang LESAP ini semasa demonstrasi HINDRAF? Siapa pulak yang 'STAMPING'kan keRAKYATan mereka ini kalau bukan pemimpin POLITIK mereka dalam parti-parti tertentu? Kenapa mereka yang diMAKSUDkan tidak BERANI timbulkan ISU ini sedangkan ianya berlaku sudah sekian lama?

Pihak yang meMAINkan isu ini sungguh berUNTUNG kerana orang yang jadik Menteri KDN ketika ini lebih SUKA terSENGIH-SENGIH buat tak RETI daripada tampil sebagai PAHLAWAN keturunan Dato' Onn yang BERANI membela BANGSA! Sebab itulah pihak yang diMAKSUDkan akan terus menimbulkan isu KARUT-MARUT seperti ini sehingga PRU-13 kerana adanya Menteri KDN sedemikian rupa.. Hakikat bahawa mereka tidak perlu pun beKERJA demi RAKYAT sebaliknya terus-menerus berPOLITIK mengejar KUASA cuba diSEMBUNYIkan dengan isu-isu seperti ini.. Sampai bila kita sebagai RAKYAT harus menghadap temberang KOSONG mereka ini sedangkan 'PERFORMANCE' mereka hampir tidak ada? Sampai bila pulak kita harus mendapat Menteri KDN sebegini walaupun NEGARA semakin porak-peranda dengan segala macam TOHMAHan dan FITNAH tanpa henti?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan