Sunday, October 23, 2011

HIMPUNan Sejuta Umat memBUKTIkan RAMAI yang takut keluar dari HIJAB POLITIK berbanding keluar dari ISLAM (MURTAD)..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Dari segi mengHIMPUNkan jumlah umat ISLAM, mungkin HIMPUNan Sejuta Umat boleh diKATAkan GAGAL.. Namun demikian, daripada segi SEMANGAT dan TEKAD, ternyata HIMPUNan Sejuta Umat tidak boleh dipandang RINGAN.. Kita berHARAP pihak-pihak di belakang HIMPUNan Sejuta Umat meneruskan usaha MURNI mereka.. Adalah perlu untuk mereka menyedari bahawa DAKWAH Nabi SAW dulu jugak berMULA secara KECIL-kecilan sebelum berkembang seperti yang kita LIHAT pada hari ini.. Yang penting, objektif untuk menimbulkan keSEDARan itu perlu diLAKUkan!

Kita menyambut BAIK Deklarasi 10 perkara HIMPUNan Sejuta Umat ini.. ->KLIK<-

Namun demikian, ke manakah halatuju Deklarasi tersebut selepas ini? Adakah ianya dipandang SERIUS oleh orang-orang POLITIK kita yang beragama ISLAM? Atau adakah ianya akan diSEBARkan di kalangan generasi MUDA kita yang ketika ini tiada halatuju? Walaupun kandungan DEKLARASI adalah menyeluruh tetapi ianya perlu diSAHUT dan siapakah yang mahu menyahutnya ketika ini di masa 'TELOQ' para pemimpin POLITIK diGENGGAM dek KAFIR La'anatullah dan generasi MUDA pulak di'LALOK'kan dengan HIBURAN dan sindrom 'NEW POLITICs' yang meRUPAkan 'DADAH' bentuk baru? Kita HARAP ini tidak berAKHIR dengan sekadar DEKLARASI..

Jelas sekali pada hari ini umat ISLAM di NEGARA ini terlampau SELESA akibat diMOMOKkan dengan hiburan dan POLITIK dalam cara yang begitu meMUALkan.. Umat ISLAM lebih TAKUT untuk keluar daripada HIJAB POLITIK bodoh mereka daripada keluar daripada agama ISLAM.. Dengan KATA lain, ramai orang lebih takut keluar daripada UMNO, PAS atau PKR daripada keluar ISLAM.. Sebab itulah parti-parti POLITIK memandang RINGAN isu MURTAD ini kerana pada mereka ini isu ini jika diperJUANGkan tidak akan memberi apa-apa KERUSI baik di Parlimen atau pun di mana-mana DUN demi kesinambungan POLITIK masing-masing..

Sedikit petikan ayat terjemahan Al QURAN Surah Al Maaidah,

"Hai orang-orang yang beriman, sesiapa di antara kamu yang berpaling tadah daripada agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Dia mencintai mereka dan mereka pun mencintai-Nya, yang bersikap lemah lembut terhadap orang yang beriman, yang bersikap keras terhadap orang-orang kafir, yang berjihad di jalan Allah, dan yang tidak takut kepada celaan orang yang suka mencela. Itulah kurniaan Allah, diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya, dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya), lagi Maha Mengetahui". - Al Maaidah (5): 54

Beberapa hari sebelum HIMPUNan Sejuta Umat dilaksanakan, kita dah terGELAK apabila membaca beberapa ahli POLITIK berCAKARan terUTAMAnya antara UMNO dan PAS.. KONONnya UMNO menerusi Pemuda UMNO menyokong perHIMPUNan ini dan tidak mengHALANG mana-mana AHLInya untuk turut sama.. Sebaliknya, PAS pulak akibat terLAMPAU takutkan KAFIR La'anatullah dalam DAP dan KECUT dengan penZINA dan 'penJUBOR' dalam PKR telah mengUMUMkan tidak menyokong tetapi tidak mengHALANG ahli-ahlinya mengHADIRi perHIMPUNan ini.. Sudahnya, semalam anda SAKSIkan sendiri ada ke KELIBAT Ketua Pemuda UMNO peSALAH POLITIK WANG dan KELIBAT Ketua Pemuda PAS kat sana? Ke semuanya BINI tak bagi keluar pasal nak merenyam dengan LAKI masing-masing di hujung minggu? HE!HE!HE!

Inilah dia HIPOKRASI para pemimpin POLITIK kita yang sebenarnya tahap 'CHAI' ini.. ISLAM diketepikan, POLITIK diUTAMAkan.. Agaknya sek-sok kat Akhirat nanti pun mereka meRASAkan mereka mampu berPOLITIK depan Allah SWT kot? Jelas sekali tidak ada mana-mana pun ahli-ahli POLITIK kita LAYAK memperJUANGkan ISLAM kerana 'TELOQ' masing-masing telah dipegang oleh KAFIR La'anatullah yang menaja kegiatan POLITIK mereka.. Rasanya tidak perlu kita 'SPECIFY'kan siapa KAFIR La'anatullah yang diMAKSUDkan.. Anda lihat SENARIO POLITIK di Selangor dan Pulau Pinang, takkan anda tak nampak-nampak lagi? Janganlah jadik MATA KELABU macam Pok Nik 'ALAIHISSALAM' kat Kelantan tuh! KAH!KAH!KAH!

Akhir sekali, masih BANYAK lagi perlu diLAKUkan untuk menimbulkan keSEDARan umat ISLAM tentang gejala MURTAD.. Malah, program HIMPUNan Sejuta Umat ini wajar diteruskan ke seluruh NEGARA dan tidak perlu di'MATI'kan di Shah Alam.. Apa yang penting, pihak-pihak terlibat jangan PUTUS asa kerana seperti yang kita sebut tadi, Nabi SAW sendiri pada AWALnya hanya beberapa orang aje yang SAHUT seruan DAKWAH Baginda.. Oleh itu, kita melihat POTENSI untuk HIMPUNan Sejuta Umat ini berkembang dan menjadi satu FENOMENA.. Yang penting kenalah KOMITED dan rajin untuk menJAYAkannya demi SURVIVAL ISLAM di NEGARA ini..

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan