Tuesday, November 08, 2011

Berapa kali kamu ke Tanah SUCI dan berapa kali pulak kamu ke BANGKOK untuk 'MANDREM' bersama DATUK T? HE!HE!HE!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kalau kita berIBADAT tak kiralah SOLAT ke, ZAKAT ke PUASA ke atau HAJI, ianya adalah hak MILIK Allah SWT untuk menentukan berapa banyak PAHALA atau setakat mana IBADAT kita itu diTERIMA olehNYA.. Walau siapa pun pelaku IBADAT itu tak KIRAlah samada mangsa 'JUBOR', peSALAH POLITIK WANG, pemimpin berOTAK LIBERAL atau pun individu yang menjadi penZINA dan 'penJUBOR'.. Kita yang DOK perTIKAIkan IBADAT orang nih sejak bila pulak diLANTIK sebagai wakil Tuhan atas muka BUMI nih? Mungkin bagi yang berFAHAMan PLURALISME, itu perkara BIASA?

"Tidak ada ertinya menunaikan haji di Mekah jika terus menerus mengamal kezaliman dan penindasan kepada rakyat, kata Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tidak semestinya pergi haji, terhapus semua dosa. Sebab itu, dalam Islam kena ikhlas, ada konsep haji mabrur. Jangan zalimi rakyat. Tangkap orang, fitnah orang, ukur kemaluan orang. Ini tidak. Pergi, balik haji – sama saja. Sebelum pergi haji, rasuah. Balik haji pun rasuah." ->KLIK<-

Ewah! Ewah! NAK berLAGAK alimlah pulak dia? Amal IBADAT kamu tu sendiri YAKIN ke diTERIMA Allah SWT? Atau cukup sekadar dapat pengAMPUNan Pok Nik 'ALAIHISSALAM' dan diIKTIRAF 'Manusia ANUGERAH Tuhan' dek BINInya sendiri? Agaknya sebab itulah semasa CERAMAH tuh dia MARAH dan UNGKIT perihal orang UKUR batang KOTEnya dulu semasa PROSIDING kes 'menJUBORnya? KAH!KAH!KAH!

Kenapalah berSUNGGUH sangat puak-puak penJILAT JUBOR dalam PKR memperTIKAIkan IBADAT seseorang? Dah nampak macam puak JAHILIYYAH pulak dah? Orang yang memperTIKAIkan IBADAT tuh jauh lebih BAIK daripada orang yang diperTIKAIkannya ke? Dah LUPA ke dia sendiri GAGAL meNAFIkan keWUJUDan DNAnya dalam JUBOR bekas pembantu PERIBADInya sendiri? Dah LUPA ke dia sendiri TIDAK mahu meNAFIkan TUDUHan DIRInya adalah 'LELAKI Y' dalam RAKAMan video SEKS dengan amoi Cina? Dok sibuk dengan RASUAH orang, dia sendiri dapat DUIT dari mana? Dia sendiri kerja apa? Ketua UMUM PKR tuh elaun BESAR mana? Jadik, selidikikan sumber penDAPATan sendiri samada HALAL ke tidak duit ZIONIS Neo-CON tuh sebelum dok kata itu ini sebagai RASUAH.. HE!HE!HE!

IBADAT Haji bukanlah IBADAT untuk mengHAPUSkan DOSA.. Itu adalah Rukun ISLAM yang kot mana sekali pun WAJIB dilakukan.. Nak HAPUSkan DOSA kenalah TAUBAT atau mintak MAAF dengan orang yang kita buat SALAH.. Dah semakin menjadik 'TREND' pulak sesama umat ISLAM yang berbeza FAHAMan POLITIK di NEGARA ini untuk memperTIKAIkan IBADAT orang yang tidak seFAHAMan POLITIK.. Ini kerana mereka berIBADAT bukan dengan keIKHLASan sebaliknya kerana ingin mencari PUBLISITI POLITIK atau kerana 'RIYA'.. Sebab itulah Penasihat PKR dalam dok memperTIKAIkan IBADAT Haji orang lain, TAK malu pulak menDABIK dada KONONnya dia dah dua kali buat HAJI masa CERAMAH.. Betul ke TIDAK kita serahkan kepada anda untuk meNILAInya.. Kalau dia BOHONG pun bukanlah PELIK!

Sebab itu ada yang dah pergi LAKUkan IBADAT Haji berkali-kali tetapi SIFAT dan PERANGAInya tidak berUBAH.. Malah, ada yang jadik lebih JAHAT.. Di Tanah SUCI, apa yang terlintas dalam HATI kita samada BAIK atau BURUK, Allah SWT pasti Maha MenDENGAR.. Sebab itulah kalau Penasihat PKR ini menDAKWA KONONnya dia dah dua kali buat IBADAT Haji, patut diTANYA balik berapa KERAP dia ke Tanah SUCI berbanding dia ke BANGKOK bersama 'DATUK T' atau ke London, US dan Indonesia untuk 'CUCI MATA' bersama ZIONIS Neo-CON? Rasanya tentu TIDAK seKERAP dia ke Tanah SUCI kan? Jadik, jelaslah di sini bahawa IBADAT Haji bukan untuk mengAMPUNkan DOSA seseorang.. Apa pun, kenyataan ini bukanlah berMAKSUD agar umat ISLAM pakat ramai-ramai pergi JUMPA Pok Nik pulak untuk HAPUSkan DOSA!

Kalau nak KIRAlah, pemimpin yang diKATAkan ZALIM seperti arwah Saddam Hussein, arwah Muammar Ghadaffi, Hosni Mubarak dan RAMAI lagi pemimpin ISLAM pun pernah ke Tanah SUCI meLAKUkan IBADAT Haji.. Namun, mereka tetap dianggap ZALIM, KEJAM dan sebagainya menurut TAFSIRan POLITIK RAKYAT masing-masing.. Apa pun, sekurang-kurangnya mereka telah menunaikan Rukun ISLAM ke-5.. Begitu jugak Pok Nik yang meRAMPAS tanah RAKYAT menerusi 'Ladang RAKYAT' dan GAGAL memBERIkan khidmat kepada RAKYAT Kelantan.. Itu pun entah berapa kali dah pergi HAJI dan UMRAH? Dok macam tu jugak? Siap boleh 'SUCI'kan ADUN Bukit Lanjan yang bersekeDUDUKan dengan orang ISLAM pulak tuh? 'FATHER' agama dia pun tak LALU nak SUCIkan dia, Pok Nik pulak lebih 'ADVANCE'? KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

2 comments:

  1. setuju dengan artikel ni........

    Daripada kak siti

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.

    Saya bukan lah peminat tegar politik Malaysia. Saya mengundi kerana dalam Islam, kita diwajibkan mengundi pemimpin. Siapa yg kita pilih, tawakkal lah pada Allah supaya pilihan kita benar.

    Namun, yang pasti Islam tidak pernah mengajar cari salah orang lain. Kalau pemimpin-pemimpin yang anda nyatakan ini mencari salah orang, apa beza nya anda dengan mereka? Post artikel ini umpama mencari salah mereka. Fikir-fikirkan lah.

    Jika benar mereka bersalah, berdoa lah kepada Allah supaya mereka bertaubat. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, Maha Besar lagi Maha Mengetahui. :)

    Daripada adik Siti.

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan