Sunday, November 27, 2011

Mungkinkah SUMPAH MUBAHALAH boleh memBERSIHkan ATLET ini dari TUDUHan TIDUR dengan Si JALANG?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Astaghfirulahalazim.. MURAHnya MARUAH artis kita.. Termenung PANJANG kita apabila terBACA gossip yang berKUMANDANG di beberapa BLOG berKENAan kisah penjaga GOL sensasi Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat yang diKATAkan sedang diUGUT untuk penDEDAHan aksi RANJANG meLIBATkan seorang artis (terus-TERANG katalah, RASAnya dia nih tak se'FAMOUS' mana pun..) berNAMA Shida Harmi.. ->KLIK<-

Ini mengINGATkan kita pulak tentang KISAH bintang bola SEPAK David Beckham yang diKATAkan pernah diTUDUH sedemikian semasa zaman POPULARnya.. Apakah Khairul Fahmi yang diKENALi sebagai Apex memang berPERANGAi sebegitu?

Kita pun seBENARnya MALAS nak menJADIkan BLOG ini sebagai medan GOSSIP liar artis-artis MURAHan.. Namun demikian, perSOALan yang ingin kita TAHU ialah BENARkah TUDUHan sedemikian? Apakah Apex sebagai anak Kelantan yang boleh diKATAkan menerima penDIDIKan yang BAIK boleh menjadi 'LIAR' hanya setelah mengecap POPULARITI? Tambahan pulak, TUDUHan aksi RANJANG ini adalah TUDUHan berZINA yang mungkin TIDAK dapat diTERIMA oleh para PEMINATnya walaupun mungkin mereka boleh menerima seKIRAnya orang itu ialah David Beckham..

Pada kitalah, kenyataan yang terSIAR dalam beberapa BLOG ini sebenarnya boleh diJADIkan kayu pengUKUR betapa RENDAH dan JIJIKnya MORAL dan pegangan AGAMA mereka yang berGELAR artis ini dan jugak sesetengah para ATLET sukan kita.. Sebagai anak keLAHIRan Kelantan, mungkin ini SAAT terBAIK untuk Pok Nik 'ALAIHISSALAM' mengANJURkan agar kedua-dua yang menJADI 'artis JALANG dan ATLET miang' ini diBICARAkan mengIKUT Hukum HUDUD.. Malah, seperti mana Saiful Bukhari dan salah seorang 'DATUK T', Apex jugak boleh menCONTOHi mereka dengan berSUMPAH Mubahalah untuk meNAFIkan TUDUHan selain ambil tindakan MAHKAMAH..

Demi MARUAH diri, keluarga dan PASUKANnya, sepatutnya Apex melakukan SUMPAH Mubahalah bagi menJAWAB TUDUHan ini.. Apex masih MUDA dan seorang ATLET yang berPOTENSI.. Janganlah segala keLEBIHan anugerah Allah SWT itu diHANCURkan kerana berSKANDAL dengan beberapa BETINA GATAL yang diLAKNAT Allah SWT.. BerGELUMANG dengan artis JALANG seperti ini mungkin kita dapat merasa 'GLAMOUR' sekejap tetapi ianya bukan untuk seLAMA-LAMAnya.. Kita PERCAYA Apex cukup TAHU tentang HALAL dan HARAM dalam ISLAM.. Sudah tentu tidak ada MAKNA jika kita diJULANG sebagai ATLET tetapi MORAL kita LUNTUR..

Apa yang berlaku ini sebenarnya menCEMARkan Industri SENI dan jugak dunia SUKAN di tanah air kita.. Kenapakah kita tidak boleh menJADIkan para artis kita terkenal bukan kerana keJALANGan mereka dan para ATLET kita cemerlang dengan anugerah dan PINGAT, bukannya dengan kisah-kisah RANJANG dan 'Dalam KAIN'? Ini sepatutnya diberi PERHATIAN oleh Menteri KPKK, DS Utama Dr. Rais Yatim dan Menteri KBS, DS Shabery Chik.. Cukup-cukuplah arena POLITIK di NEGARA kita meMUALkan kepada sesiapa yang mengIKUTinya.. Industri SENI dan dunia SUKAN di tanah air kita pulak menJIJIKkan.. Nanti semua bukak TV tengok KARTUN aje..

Ketika NEGARA kita mengejar keMODENan, kita tidak seharusnya memBIARkan MORAL dan pegangan agama kita berada di tahap yang teRENDAH.. Mungkin ini PERKARA yang tidak termasuk semasa PEMIMPIN kita dok meLIBERALISASIkan dan meMANSUHkan itu dan ini.. Ye la.. Kot bila semua dah diLIBERALkan, nanti kita semua pun dah tak TAHU apa BEZAnya antara MANUSIA dengan BINATANG.. Sepatutnya, ini menJADI tanggung-jawab PEMIMPIN dan jugak ahli-ahli agama dalam menentukan BAIK BURUK sesuatu PERKARA.. Atau pasal ini tak akan BERIkan kuasa POLITIK, semua pakat tunggu BALA Allah SWT kot baru nak TEGUR itu dan ini?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan