Wednesday, November 30, 2011

RETORIK 'BOSS' Pemuda UMNO 2X5 dengan RETORIK Pemimpin PKR di Pulai Springs sebelum ini..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Ketika PRU-13 menjelang tiba, RAKYAT boleh nampak dengan jelas RAMAI ahli-ahli POLITIK dalam parti-parti tertentu menjadi 'GILA'kan PUBLISTI dan seboleh-bolehnya ingin KEKAL diLIHAT masih 'POPULAR'.. Sebelum ini kita menyaksikan bagaimana GILAnya para pemimpin PKR yang berSIDANG di Pulai Springs untuk memBERITAHU umum bahawa mereka masih 'POPULAR', hari ini kita menyaksikan pulak giliran UMNO menerusi 'BOSS' Pemudanya untuk melakukan perkara yang SAMA.. Soalnya, adakah mereka nampak RAKYAT sebegitu mudah untuk diperBODOHkan? Mungkin ahli-ahli UMNO boleh diTIPU buta-buta tetapi RAKYAT belum tentu!

Hari ini dalam ucapan DASARnya. 'BOSS' Pemuda UMNO mengatakan perjuangan Pergerakan Pemuda UMNO pada masa ini adalah berteraskan KHIDMAT bakti iaitu perjuangan menyelesaikan masalah RAKYAT dan bukan perjuangan bercorak 'KUMPULAN penDESAK'.. ->KLIK<-

POORAAH!! Sejak 'BOSS' Pemuda UMNO ini MENANG jawatan hasil 'TABURAN DUIT', sedar atau TIDAK dah banyak kali dia sendiri yang menjadi 'KUMPULAN penDESAK' untuk meMUSNAHkan UMNO dari dalam?

1) DESAKan untuk dia diBERIkan jawatan 'MENTERI' oleh para BALACInya..

2) DESAKan untuk meMANSUHkan AUKU

3) DESAKan untuk mengHAPUSkan PPSMI

4) DESAKan untuk meLIBERALISASIkan sektor EKONOMI Bumiputera

5) DESAKan untuk TS TAIB Mahmud berUNDUR selesai sahaja PRN Sarawak lalu

BANYAK lagi kenyataannya yang memBUKTIkan dia sebenarnya adalah peNDESAK, sekaligus menunjukkan dia jugak adalah DURI dalam DAGING kepada UMNO sendiri.. Apakah PANGGILan yang sesuai untuk seseorang sepertinya yang sebelum ini berIYA-IYA menDESAK itu dan ini kemudain hari ini di depan RIBUan ahli UMNO, dia mengubah pulak kata-katanya supaya jangan jadik 'KUMPULAN penDESAK' KONON-kononnya? Berapa CABANG lidah dia ada?

SOALAN kita kepada ahli-ahli UMNO, tak LETIHkah kamu menDENGAR segala macam RETORIK daripadanya sejak sekian lama? Kami sebagai RAKYAT naik MELUAT dengan UMNO pasal UMNO menyimpan orang sepertinya.. Untuk PRU-13 hari ini, apakah BUKTI bahawa UMNO sendiri sudah BERSIH daripada gejala POLITIK WANG yang diPELOPORI olehnya? Tidakkah ada kePERLUan untuk UMNO sendiri memBERSIHkan parti dan menolak pengamal POLITIK WANG sepertinya agar parti ini kembali diTERIMA oleh RAKYAT? Atau memang UMNO nak KALAH?

Sebelum ini 'BOSS' Pemuda UMNO pernah menyatakan untuk berUNDUR daripada menjadi CALON.. Kemudian beberapa BULAN lepas dia sendiri mengatakan sedia untuk menerima jika tidak terPILIH sebagai 'WINNABLE CANDIDATE'? Jadik, TUNGGU apa lagi? 'DECLARE'kan lah sekarang semasa PAU ini? Sedangkan Tun Dr. Mahathir yang banyak BERJASA kepada NEGARA pun mengUMUMkan perSARAan beliau semasa PAU, kenapa pulak dia nih yang jelas LIABILITI kepada parti dan jugak NEGARA tidak BERANI mengotakannya?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan