Tuesday, March 13, 2012

Datuk Hassan ALI BERANI melakukan tetapi TIDAK bagi PEMIMPIN UMNO/BN..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Nampaknya Datuk Hassan ALI mungkin TIDAK perlu berSUSAH payah untuk mencari sumber KEWANGAN bagi memBIAYAi NGO 'JATI'nya.. Dia sudah pun menyebut di HADAPAN umum untuk menyaman seorang Naib PRESIDEN PAS dan seorang MP PAS Shah Alam kerana memFITNAHnya berhubung dengan pemBIAYAan penubuhan 'JATI' dan 'ROADSHOW'nya.. ->KLIK<-

Datuk Hassan ALI berTINDAK betul dalam SOAL ini.. Buat apa diTUNGGU lagi sekiranya BUKTI sudah menCUKUPi dan kena pulak dengan 'TIMING'nya?

Terus terang KATAlah, keBANYAKkan PEMIMPIN UMNO/BN sangat LEMBAB untuk berTINDAK seperti Datuk Hassan ALI.. Ramai yang diFITNAH memBIARkan terlebih dahulu FITNAH tersebut meMUSNAHkan REPUTASI dirinya dan PARTInya dahulu barulah nak cari PEGUAM sana-sini.. Apabila keROSAKkan dah sampai tahap menCEMARkan nama PARTI, barulah mula nak kumpul BUKTI.. Inilah dia penyakit LEMBAB dan SELESA para PEMIMPIN UMNO/BN ketika ini.. Masih lagi berANGAN KONONnya RAKYAT tetap bersama mereka walaupun IMEJ dan KREDIBILITI mereka hancur!

Dari satu SUDUT, mungkin UMNO/BN patut menCIPTA satu bentuk PERATURAN agar para PEMIMPIN yang menDATANGkan MASALAH sebegini kepada PARTI diberi TEMPOH masa untuk menJAWAB sendiri TUDUHAN yang diLEMPARkan atau dikeHENDAKi mengambil TINDAKAN MAHKAMAH.. Jika mereka GAGAL berbuat demikian, keAHLIan mereka di dalam PARTI akan diGUGURkan secara AUTOMATIK.. Mungkin keDENGARan agak 'BRUTAL' tetapi rasanya ini perlu diperTIMBANGkan agar PEMIMPIN yang berMASALAH TIDAK menjadi BEBAN..

Selain itu, TINDAKAN sebegini jugak dapat menangkis sebarang FITNAH atau menJADIkan FITNAH itu satu bentuk BUDAYA pada hari ini.. Hari ini TIDAK ada orang pun TAKUT untuk membuat FITNAH atau meREKA-REKA bahan BUKTI kerana mereka TAHU pihak yang diTUDUH akan berHEMPAS-pulas untuk memBUKTIkan mereka TIDAK berSALAH.. Manakala pihak yang MENUDUH pulak BEBAS untuk 'MENEMBAK' memBUTA-tuli kepada pihak yang diTUDUH walaupun tanpa FAKTA dan BUKTI yang KUKUH.. Yang diperBODOHkan ialah RAKYAT..

Apa pun, CADANGAN ini berGANTUNG kepada pihak UMNO/BN sendiri.. Kita tak NAFIkan sesetengah PEMIMPIN UMNO/BN bukannya BETUL sangat pun.. Orang yang TERANG-TERANG berSALAH meLAKUkan POLITIK WANG pun diBERIkan JAWATAN, apakah para PEMIMPIN UMNO akan SOKONG sebarang PERATURAN yang akan menyekat usaha mereka menJADIkan UMNO sebagai PLATFORM mengejar keMEWAHan? Sudah tentu mereka TIDAK mahu menJAWAB sendiri segala bentuk TUDUHAN kerana STATUS mereka KONONnya sebagai PEMIMPIN!

Mereka lebih SENANG memBEBANkan PARTI dan JENTERA PENERANGAN untuk 'MemBERSIHkan' mereka daripada TUDUHAN yang diLEMPARkan.. Mereka ini terlalu EGO kerana PERASAN KONONnya mereka ini semacam 'TURUN dari LANGIT' macam sesetengah Lebai PAS yang PERASAN mereka lebih ISLAM berbanding orang ISLAM lain.. Inilah penyakit yang paling SUKAR diUBATi dalam UMNO/BN.. Namun, jika UMNO/BN dapat mengatasinya, tak MUSTAHIL bahawa UMNO/BN akan kembali mendapat SOKONGan RAKYAT pada PRU-13 nanti..

Ye la.. Jika para PEMIMPIN UMNO/BN asyik-asyik kemukakan SAMAN terhadap FITNAH yang diLEMPARkan, sekurang-kurangnya pihak yang memFITNAHlah akan berHEMPAS-PULAS untuk memBUKTIkan TUDUHAN mereka? Lainlah kalau PEMIMPIN UMNO/BN benar-benar melakukannya.. Ini akan menambah keYAKINan RAKYAT.. Pasal RAKYAT dapat meNILAI bagaimana PEMIMPIN PKR dan PAS begitu TAKUT untuk berHADAPAN dengan MASALAH SEKSUAL masing-masing.. Ada yang diTUDUH beROMEN dengan amoi CINA dalam video SEKS pun TAKUT nak SAMAN pihak yang MENUDUHnya.. Tak NAMPAK lagi ke UMNO/BN?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan