Monday, April 30, 2012

PASCA BERSIH 3.0 - RAKYAT dah MUAK dengan segala KENYATAAN 'LEMBIK' daripada para PEMIMPIN UMNO/BN..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Sudah 2 HARI BERSIH 3.0 berlalu.. Yang terLANTAR di ICU, masih terLANTAR.. Yang keRUGIan perNIAGAan, tetap RUGI.. Yang CEDERA, tetap CEDERA.. Namun, setakat ini TINDAKan yang sepatutnya di ambil oleh Kerajaan masih HAMBAR.. Malah, RESPON yang HAMBAR atau ala-ala KADAR jugak diTUNJUKkan oleh para PEMIMPIN UMNO/BN di dalam MEDIA milik mereka seperti berikut..

1) DS Najib - Siasatan POLIS telus dan ADIL.. ->KLIK<-

2) Bersih 3.0: Ambiga, pembangkang bertanggungjawab - TS Muhyiddin.. ->KLIK<-

3) MUSA Syeikh Fadzir KECEWA dengan ABANGnya.. ->KLIK<-

4) Penyertaan kaum CINA tak beERTI SOKONG PKR kata TS Zainuddin MAIDIN.. ->KLIK<-

5) Ambiga diMINTA jangan PERCAYAkan Anwar - N. GOBALAKRISHNAN ->KLIK<-

Terus TERANG KATAlah, kita pun TIDAK larat dah nak memBACA RESPON sebegini dan naik MUAK dengan KENYATAAN tersebut.. Kita PERCAYA rata-rata RAKYAT jugak naik MUAK dengan KENYATAAN 'BODOH' para PEMIMPIN UMNO/BN dalam ISU ini.. RAKYAT tahu para PEMIMPIN UMNO/BN boleh aje meMOBILISASIkan keAHLIan mereka yang RAMAI dan mencecah berJUTA-JUTA orang itu bagi mengHALANG BERSIH 3.0 ini.. Namun, diSEBABkan ke'LIBERAL'an para PEMIMPIN BN khususnya UMNO, RAKYATlah yang TANGGUNG akibatnya.. Adakah UMNO/BN hanya sekadar berSIMPATI? ->KLIK<-

BERSIH 3.0 bukanlah kerana MAHUkan PRU yang BERSIH.. TUJUAN sebenar mereka ialah TIDAK mahu mengIKTIRAF KEPUTUSAN PRU-13 kelak jika mereka KALAH nanti.. Itulah GAMBARan yang cuba diBERIkan oleh mereka dan seHARUSnya disahut oleh UMNO/BN sebagai peMENANG dan penerima AMANAH daripada RAKYAT pada PRU-12 lalu.. Apakah ini BALASan oleh UMNO/BN yang hanya sekadar memBERIkan KOMEN-KOMEN 'LEMBIK' sebegini terhadap RAKYAT yang meMENANGkan mereka selama ini? Apakah ini yang harus diTERIMA oleh RAKYAT yang mematuhi undang-undang dan PERLEMBAGAAN NEGARA ini?

RAKYAT menuntut TINDAKan yang DRASTIK dan KERAS daripada Kerajaan UMNO/BN terhadap mereka yang mePORAK-PERANDAkan NEGARA seperti ini..



Untuk keSEKIANKALInya kita MINTA anda meRUJUK kepada KLIP berikut..



Kita ingin berTANYA, siapakah yang lebih LAYAK untuk menJADI WARGANEGARA di NEGARA ini antara WARTAWAN yang berBAHASA Melayu itu dengan BETINA peMAKAN BABI yang menCACInya di dalam KLIP tersebut? Apakah Kerajaan UMNO/BN masih BUTA untuk mengHARGAi RAKYAT yang mematuhi undang-undang berBANDING para peMAKAN BABI yang TAMAKkan segalanya?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan