Monday, July 30, 2012

Apa yang RUGI pada UMNO/BN jika mereka berDUA ini keluar?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Ada orang masih berMIMPI KONONnya bahawa POLITIK mengejar KUASA dan menyalahkan orang masih lagi mendapat SAMBUTAN pada hari ini.. Itulah yang dapat kita SIMPULkan apabila memBACA beberapa REAKSI daripada MEDIA milik PR dan para DUNGUan yang menyokong PEMIMPIN mereka berhubung TINDAKan MP TUARAN dan MP BEAUFORT yang mula memisahkan diri daripada UMNO/BN seperti mana TS KADIR Syeikh Fadzir lakukan.. SOALnya, benarkan RAKYAT pada ketika ini berANGGAPan sedemikian? Apakah TINDAKan kedua-dua MP dan VETERAN UMNO seperti TS KADIR itu TEPAT? Apakah mereka INGAT faktor USIA mereka di dalam POLITIK itu masih lagi RELEVAN?

Anda ambil CONTOH perSAINGan SENGIT antara PRESIDEN Barack OBAMA dengan John MC Cain semasa pemilihan PRESIDEN US dahulu.. Itulah yang boleh kita SIMPULkan apabila melihat SENARIO keTERLANJURan kedua-dua MP ini untuk berSENGKETA dengan UMNO/BN yang telah meNAIKkan mereka selama ini.. RAKYAT US memilih OBAMA berbanding John MC Cain kerana IDEALISMEnya segar dan diSUKAi oleh generasi MUDA US pada masa itu.. IDEALISME MC Cain adalah LAPUK dan lebih kepada memperGUNAkan KUASA yang diAMANAHkan untuk mengejar cita-cita PERIBADI SAMA seperti PRESIDEN terDAHULU dari Republikan seperti PRESIDEN Bush!

Dalam KONTEKS ini, apakah masih RELEVAN untuk seorang MP seperti MP BEAUFORT dan MP TUARAN yang berkecimpung di dalam POLITIK sejak zaman TUN Dr. Mahathir lagi? Dengan KATA lain, TIDAKkah mereka yang sudah lebih 20 TAHUN dalam POLITIK Sabah dilihat terlalu GILAkan KUASA dan masih mahu melukut di tepi GANTANG? APAkah di dalam USIA sedemikian mereka masih mahu menongkat LANGIT? ->KLIK<-

Walhal dalam KONTEKS hari ini, seharusnya mereka berUNDUR dan memberi laluan kepada para PEMIMPIN generasi berikutnya di dalam UMNO/BN.. ZAMAN keGEMILANGan mereka sudah berlalu dan seharusnya mereka berUNDUR memBERIkan laluan kepada para PEMIMPIN generasi berikutnya untuk meneruskan AMANAH ini..

Dalam KONTEKS ini, UMNO/BN sudah tentu TIDAK mahu menahan MALU seolah-olah TIDAK ada PEMIMPIN lain hendak diTONJOLkan setiap kali PRU.. UMNO/BN bukanlah seperti PR yang balik-balik asyik menonjolkan PEMIMPIN yang SAMA dan hanya mahu ber'TITLE'kan JAWATAN MP atau ADUN untuk dapat ELAUN dan PENCEN sampai MATI! Sedangkan KERJA dan AMANAH yang dipikul mereka langsung TIDAK diTUNAIkan kepada RAKYAT? Oleh itu, apakah JAMINan bahawa MUKA-MUKA LAPUK seperti TS KADIR, DS Wilfred dan DS Lajim ini mampu memBAWA keMENANGan kepada PR apabila berHADAPan satu lawan satu dengan UMNO/BN yang akan menonjolkan MUKA baru?

FAKTOR sedemikian selalunya diLUPAkan oleh para PEMIMPIN PR kerana telalu SERONOK hidup dalam keBODOHan dan keDUNGUan yang diREKA oleh para pengAMPU mereka..Mungkin jugak Penasihat PKR sebenarnya menyedari bahawa TS KADIR, DS Wilfred dan DS Lajim sekurang-kurang menjadi PENCACAI untuk memecahkan UNDI untuk UMNO/BN di Sabah.. Cuba TANYA kat DS Jeffrey KITINGAN? Penasihat PKR bukanlah BODOH untuk memPERCAYAi para PEMIMPIN sebegini terUTAMAnya DS Lajim yang sebelum ini diLAPORkan oleh juruBLOG PAPAGOMO bahawa beliau PERCAYA 100% video SEKS 'LELAKI Y' yang diSYAKki Penasihat PKR dengan seorang AMOI Cina! AIK? Dah di'SUCI'kan pulak dah? ->KLIK<-

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan