Monday, October 01, 2012

'KAUM PenDATANG' yang ANTI-Establishment terhadap PROJEK pemBANGUNan patut TUKAR keWARGANEGARAan dengan KAUM Rohingya!



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita TAK pernah JUMPA lagi golongan BODOH yang menolak sesuatu PROJEK pemBANGUNan dengan pelbagai ALASAN BURUK yang mereka sendiri GAGAL memBUKTIkannya.. Pada kita, PROJEK Lynas dan PROJEK Rapid di Pangerang hanyalah MANGSA keADAan kerana ada USAHA daripada 'KAUM PenDATANG' yang TIDAK mahukan keMAKMURan dan keMAJUan NEGARA ini menandingi apa yang ADA di BENUA ASAL mereka.. Mungkin inilah keSILAPan terBESAR Kerajaan UMNO/BN atau PERIKATAN dahulu kerana memBERIkan mereka ini keWARGANEGARAan dan jugak pengAMPUNan kepada keturunan KOMUNIS ini.. Dah berDEKAD dapat keWARGANEGARAan pun masih berSIFAT 'PenDATANG'!

Baik PROJEK Lynas mahu pun PROJEK Rapid, keDUA-DUAnya bukanlah PROJEK seperti Sunway LAGOON atau pun Genting HIGHLAND.. Kedua-dua PROJEK ini penting untuk memastikan sumber penDAPATan NEGARA adalah STABIL dan dapat dipelbagaikan.. PROJEK Lynas CONTOHnya adalah untuk memPROSES bahan Nadir BUMI yang diperlukan dalam INDUSTRI elektronik di DUNIA ketika ini.. HARI ini pengeluar utama Nadir BUMI ialah NEGARA BENUA ASAL di mana 'KAUM PenDATANG' yang 'ANTI-Establishment' ini berASAL.. NEGARA tersebut tidak ragu-ragu untuk menunjukkan keKIASUannya meMONOPOLI pengeluaran Nadir BUMI dengan tujuan untuk 'MemBULI' NEGARA-NEGARA lain di DUNIA..

PROJEK Rapid pulak bertujuan untuk meWUJUDkan INDUSTRI hiliran berASASkan MINYAK dan GAS yang diRANCANG oleh PETRONAS.. INDUSTRI ini  termasuklah aktiviti penapisan MINYAK dan jugak INDUSTRI pemBUATan berASASkan PETROKIMIA.. IRONInya, HARI ini NEGARA yang diLIHAT menguasai INDUSTRI sebegini ialah sebuah NEGARA PULAU di selatan JOHOR yang SEJARAH ASALnya telah diUBAH oleh 'KAUM PenDATANG' yang diMAKSUDkan.. Walhal NEGARA PULAU tersebut bukannya pengeluar MINYAK dan GAS pun? Jadik, NAMPAK tak di sini kePENTINGan siapa yang cuba diJAGA oleh 'KAUM PenDATANG' yang menentang kedua-dua PROJEK Lynas dan Rapid?

PROJEK Lynas bukanlah pertama kali WUJUD di NEGARA ini.. Sebenarnya, sudah ADA kilang-kilang sepertinya WUJUD di NEGARA ini untuk memPROSES bahan-bahan seUMPAMAnya.. Begitu jugak dengan PROJEK Rapid yang sebelum ini telah pun wujud PRASARANA yang SAMA di Kerteh dan jugak Bintulu.. Dengan KATA lain, BANTAHan 'KAUM PenDATANG' KONONnya PROJEK ini meROSAKkan alam SEKITAR dan pelbagai ALASAN KARUT lagi hanyalah pemBOHONGan semata-mata demi kePENTINgan POLITIK SEMPIT lagi RASIS mereka.. ->KLIK<-

- Kalau mereka pejuang alam SEKITAR, kenapa mereka berDIAM diri bila Banjaran TITIWANGSA diTARAH untuk diBINAkan Genting HIGHLAND? Begitu jugak dengan TANAH TINGGI Lojing dan Cameron HIGHLAND? 

- Kalau mereka pejuang alam SEKITAR, kenapa mereka berDIAM diri bila BANYAK ladang TERNAKkan BABI mengotori SUNGAI hingga pernah menyebabkan EPIDEMIK Virus J.E yang memBUNUH banyak NYAWA dahulu?

- Kalau mereka pejuang alam SEKITAR, TIDAKkah mereka patut memBANTAH keGILAan 'KHALIFAH Joseph LIM' di Pulau Pinang yang pernah meRANCANG nak KOREK TEROWONG bawah LAUT hingga ke Seberang Prai?

Malah, begitu BANYAK sekali 'KeGANASan'  'KAUM PenDATANG' ini terhadap alam SEKITAR di NEGARA ini yang berlaku di setiap NEGERI serta meLIBATkan TAUKE-TAUKE HARAM JADAH mereka.. Kenapa mereka boleh berDIAM pulak?

Apakah PROJEK yang mampu meWUJUDkan peluang peKERJAan untuk RAKYAT ini wajar diTENTANG atas ALASAN yang mereka sendiri GAGAL untuk BUKTIkan? Kalau kerajaan TIDAK meRANCANG untuk meWUJUDkan peluang peKERJAan menerusi INDUSTRI sebegini, bukankah kerajaan jugak yang akan diperSALAHkan oleh mereka? Jadik, NAMPAK tak NIAT JAHAT lagi BUSUK 'KAUM PenDATANG' ini sebenarnya? Mereka seBENARnya mahukan segala bentuk INDUSTRI diMONOPOLI oleh KAUM mereka sahaja agar KAUM-KAUM lain TIDAK dapat memPUNYAi 'SKILL SET' yang SAMA dan jadik MUNDUR.. KAUM yang TIADA 'SKILL SET' atau keMAHIRan tentunya akan diTINDAS oleh mereka ini seperti mana Lebai-Lebai DUNGU PAS..

Seperti BIASAnya, yang DUNGU ialah Lebai-Lebai DUNGU PAS yang memBUTA-TULI jadik 'PAK Hangguk' kepada mereka ini.. SIKAP Lebai-Lebai DUNGU PAS ini SAMAlah seperti orang zaman DULU yang jadik BARUA kepada penJAJAH demi MENGEMIS seCUPAK BERAS.. Itulah BENTUK keHINAan yang diPAMERkan oleh Lebai-Lebai DUNGU PAS pada HARI ini walaupun kerajaan sentiasa memBERIkan mereka PELUANG untuk MAJU.. Adakah kita MAHU diTINDAS seperti KAUM Rohingya dengan menCONTOHi keDUNGUan Lebai-Lebai DUNGU PAS ini? KAUM Rohingya lagi LAYAK diBERIkan keWARGANEGARAan berBANDING 'KAUM PenDATANG' yang terlalu MEWAH lagi MENINDAS ini.. SeKURANG-KURANGnya mereka seAGAMA ISLAM dengan kita..

Wallahualam..  

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan