Saturday, October 06, 2012

Kegiatan JENAYAH berleluasa? RAKYAT patut TUDING JARI kepada puak-puak PR..



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Sekarang ini RAMAI RAKYAT MARAH pasal mereka meRASAkan keJADIan JENAYAH makin meningkat.. Hari-hari ada aje keJADIan RAGUT, lepas tu dalam sebulan mesti ada kes BUNUH dan dalam SEMINGGU pulak ada aje kes ROMPAK atau PECAH RUMAH.. SEMUAnya ini menimbulkan keMARAHan kepada RAKYAT.. Setiap keJADIan JENAYAH ini pulak SEMUAnya diHALAkan kepada pihak berKUASA seperti POLIS dan TENTUnya Kerajaan PUSAT.. Kes JENAYAH pun diPOLITIKkan hinggakan yang meLAKUkan JENAYAH pakat GELAK SAKAN sementara yang memPOLITIKkannya pun sebenarnya turut GELAK dalam DIAM.. Yang menJADI MANGSA pulak ialah RAKYAT..

Namun demikian, tak RAMAI pulak di kalangan RAKYAT yang SEDAR bahawa peningkatan KES JENAYAH ini sebenarnya berPUNCA daripada perTAMBAHan JUMLAH puak-puak PR dalam PARLIMEN dan NEGERI-NEGERI yang diTAKLUK mereka.. Mungkin ADA yang KATA kita keTERLALUan, tetapi HAKIKATnya itulah PUNCA sebenarnya.. JENAYAH meningkat kerana puak-puak PR ini diBIARkan berMAHARAJALELA berMAIN POLITIK tanpa BATASan.. SEMUAnya diPOLITIKkan.. Malah, RAKYAT patut NAMPAK bahawa puak-puak PR inilah yang memBURUKkan POLIS setiap kali POLIS cuba berTINDAK ke atas PENJENAYAH? ->KLIK<-

Sebenarnya bukan RAHSIA lagi puak-puak PR memang MAHUkan KES JENAYAH sentiasa berlaku..
Malah, bukan ASING lagi untuk diKATAkan puak-puak PR jugak meLANTIK RAMAI GANGSTER atau bekas ahli KONGSI GELAP dalam PBT, Ahli MAJLIS Daerah atau berJAWATAN dalam Majlis BANDARAYA.. Selain itu, kita jangan LUPA dengan PERANAN beberapa NGO atau perTUBUHan yang KONON-KONONnya penegak HAK asasi MANUSIA dan jugak 'BAR Council' yang diLIHAT berat SEBELAH dan KERJAnya dok SALAHkan POLIS berbanding para PENJENAYAH! Pernah ke kita NAMPAK di NEGARA-NEGARA lain peROMPAK, penCURI dan peSALAH undang-undang diBELA macam WIRA oleh mereka walaupun mereka sebenarnya ialah  PENJENAYAH? ->KLIK<-

Dalam PKR, DAP La'anatullah dan PAS, banyak sekali mereka yang diangkat KONON-KONONnya sebagai PEMIMPIN walaupun HAKIKATnya mereka PERNAH meLANGGARi undang-undang dan ADA pulak yang pernah diPENJARAkan.. Apakah anda mengHARAPkan NEGARA ini boleh BEBAS dari JENAYAH sedangkan orang-orang sebegini yang diangkat sebagai PEMIMPIN? Malah, JENAYAH yang pernah mereka LAKUkan itu pulak diSELINDUNGkan KONONnya atas NAMA HAK asasi Manusia! Ini SEMUAnya agenda teRANCANG oleh puak-puak PR yang mahu memperBODOHkan RAKYAT demi menDAPATkan kuasa POLITIK tanpa cara SAH!

Anda LIHAT sendiri bagaimana perLANGGARan undang-undang diLAKUkan tanpa seolah-olah ianya macam beROMEN dengan BINI sendiri di dalam RUMAH sendiri.. Lihat sahaja RUSUHAN BERSIH, HINDRAF, HIMPUNan HIJAU atau OREN dan BANYAK lagi.. NAMPAK tak perLANGGARan undang-undang sebegini yang masih berlaku dan diBIARkan aje?


Dengan KATA lain, puak-puak PRlah yang menunjukkan CONTOH bagaimana mereka BEBAS meLANGGARi undang-undang kepada para PENJENAYAH.. Hari ini RAKYAT boleh meNILAI sendiri ANGKARA siapa yang menyebabkan orang TIDAK TAKUT kepada undang-undang dan mereka yang menguatkuasakannya undang-undang tersebut macam POLIS dan lain-lain pihak berKUASA..

Kesimpulannya, anda sebagai RAKYAT berhak untuk hidup AMAN tanpa RISAUkan PEJENAYAH.. Anda hanya perlu menolak keSEMUA agenda puak-puak PR yang hanya akan meROSAKkan NEGARA dan kemudian buat-buat tak RETI bila NEGARA ini dah diROSAKkan.. Ianya SAMAlah seperti perBUATan Penasihat PKR yang 'MenJUBOR' orang kemudian buat-buat berLAKON KONONnya dia pulak diANIAYA dengan meLARIkan diri ke KeDUTAan TURKI.. Begitu jugak dengan KES video SEKS yang diKAITkan dengannya.. Ini dia PENJENAYAH yang patut diHUKUM!


Sedangkan dia sendiri PANDAI pulak berSELINDUNG belakang 'BODYGUARD' yang tak ragu-ragu nak BUNUH orang KAMPUNG yang hanya berDEMO pasal MELUAT dengan 'PenJUBOR' ini? PEMIMPIN PENJENAYAH tunggu MASA jadik DIKTATOR ke?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan