Thursday, October 11, 2012

KeGUNAan kamera AES selain di atas jalan raya yang TIDAK pernah diFIKIRkan pengKRITIKnya..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita TENGOK hari ini banyak juruBLOG memperKATAkan tentang kamera AES yang KONONnya diLETAKkan di jalan-jalan RAYA khusus untuk memantau HAD LAJU.. Pada kitalah, mungkin OBJEKTIF pemasangan AES itu BAIK tetapi kalau dari perLAKSANAannya RONGAK di sana-sini seterusnya diJADIkan ISU POLITIK pulak, ada BAIKnya pihak Kerajaan PUSAT meNILAI semula.. Ya, BETUL.. Para PEMANDU di NEGARA ini mana KISAH kalau NYAWA mereka atau NYAWA orang lain meLAYANG disebabkan KEMALANGAN kerana memandu LAJU.. Mereka lebih KISAHkan 'FULUS' mereka LESAP kerana SAMAN akibat memandu LAJU..

Kalau dah begitu MENTALITI para PEMANDU di NEGARA ini, bolehkah sesiapa pun mengUBAHnya? Dah berPULUH TAHUN Kerajaan PUSAT dok berKEMPEN tentang BAHAYA KEMALANGAN, yang NYATAnya orang tetap memilih untuk MATI dengan memandu LAJU (Setakat ini ada ke sesiapa yang MATI kerana memandu terlalu PERLAHAN?).. Kita PERCAYA sebagai kerajaan yang SAYANGkan NYAWA RAKYATnya, pemasangan kamera AES ini hanyalah satu USAHA yang amat MINIMUM untuk mengELAKkan MATI di atas jalan RAYA.. Namun, seperti yang kita KATA, orang dah tak TAKUT nak MATI cara macam tu!

Apa pun, mungkin kamera AES ini diLIHAT terlalu CANGGIH dan menyebabkan ada yang meRASAkan 'FULUS' mereka keluar dari POKET begitu BANYAK berBANDING 'FULUS' dikeluarkan untuk memBELI ROKOK atau memBUNCITkan PERUT Lebai-Lebai DUNGU PAS melalui KUTIPan DERMA JIHAD! Itu yang menyebabkan orang memBANTAH tuh.. NAMPAK sangat mereka terpaksa AKUR bila SAMAN disertakan dengan RAKAMan GAMBAR dari kamera AES tersebut.. Di sini NAMPAK sangat keCANGGIHan kamera AES ini diIKTIRAF sebagai TULEN lagi meYAKINkan.. Apakah RAKAMan seperti VIDEO di bawah ini juga patut menggunakannya? 


Ye la.. Kalau GAMBAR yang keluar dari kamera AES ini TIDAK mampu untuk dipertikaikan keSAHIHannya, mungkin lain kali AKSI 'LELAKI Y' di dalam RAKAMan ini patut diRAKAM mengGUNAkan kamera AES jugak? Barulah puak-puak DUNGU dalam PR TIDAK mempertikaikan orang dalam RAKAMan tersebut KONONnya 'Saiz PERUTnya terLANJUR' atau sebagainya.. Ini CADANGan aje.. AlMAKLUMlah, dekat-dekat PRU-13 nih mungkin Kerajaan PUSAT terpaksa AKUR dengan DESAKan RAKYAT sedemikian RUPA.. Jadik, daripada kamera AES ini menJADI satu bentuk pemBAZIRan, tak ke lebih baik diAPLIKASIkan sebegini? 

Kita jugak ingin menCADANGkan sekiranya pengGUNAan kamera AES ini diTARIK balik, ia patut diPASANGkan di premis AWAM seperti PWTC.. Ye la.. Mungkin kamera AES ini dapat meRAKAMkan aktiviti KAUM peMAKAN BABI yang GILA ini di PWTC dengan lebih JELAS untuk diJADIkan TONTONan UMUM? 


Bolehlah RAKYAT Malaysia yang berBILANG KAUM ini meNILAI RAKAMan tersebut betapa BURUKnya KAUM peMAKAN BABI ini bila OTAK mereka dah terlalu SENGET dek keRASISan yang terLAMPAU? Sebab itulah BETINA daripada KAUM peMAKAN BABI ini GAGAL meNILAI betapa DAHSYATnya pengHINAan DAP La'anatullah dan PR terhadap Institusi keSULTANan Melayu selama ini!

1) PengHINAan oleh PENGERUSI DAP La'anatullah ke atas DYMM SULTAN Muhammad ke-V.. ->KLIK<-

2) PengHINAan oleh PENGERUSI DAP La'anatullah terhadap DYMM SULTAN Perak.. ->KLIK<- dan ->KLIK<-

3) PengHINAan oleh para PEMIMPIN PKR Selangor terhadap DYMM SULTAN Selangor.. ->KLIK<-, ->KLIK<- dan ->KLIK<-

4) PengHINAan oleh Lebai-Lebai DUNGU PAS dan KADER-KADER mereka terhadap DYMM SULTAN Johor.. ->KLIK<- dan ->KLIK<-

5) PengHINAan terhadap DYMM SULTAN Pahang oleh 'Anak-anak IKAN' BELAan PKR dan DAP La'anatullah.. ->KLIK<- dan ->KLIK<-

Malah, jika kamera AES ini dipasangkan dengan MIKROFON, tentu seluruh DUNIA dapat meNILAI apa yang KAUM peMAKAN BABI yang GILA ini  dok meREPEK.. Si GILA ini meREPEK KONONnya UMNO/BN tak JAGA Institusi KeSULTANan Melayu? Entah sejak bila PEMIMPIN KAUM peMAKAN BABI dalam DAP La'anatullah tuh pernah menJAGA Institusi KeSULTANan Melayu selama ini? Pernah ke? Kalau DAP La'anatullah berNIAT IKHLAS untuk menJAGA Institusi KeSULTANan Melayu, keDUDUKan ISLAM dan segala macam PERKARA dalam PERLEMBAGAAN NEGARA, silalah 'DECLARE' dalam PARLIMEN yang sedang dalam minggu perSIDANGan sekarang?  

Selain dapat meRAKAMkan betapa GILAnya KAUM peMAKAN BABI ini, kamera AES jugak boleh diGUNAkan untuk meRAKAMkan RIBUan lagi KAUM peMAKAN BABI yang GILA ini semasa peHIMPUNan HIJAU, OREN, BERSIH dan jugak di PARLIMEN.. Sudah tentu RAMAI yang ingin menyaksikan betapa KRONIKnya PENYAKIT GILA yang ada pada KAUM peMAKAN BABI ini menerusi RAKAMan kamera AES.. SeGILA-GILA orang Melayu, cuma tahap bawak PEDANG ke JPM, Putrajaya.. SeGILA-GILA orang India pun TIDAKlah menyusahkan orang? Namun, seGILA-GILA KAUM peMAKAN BABI ini, RAMAI pulak diPILIH jadik YB di PARLIMEN?

Wallahualam..     

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan