Friday, November 09, 2012

Si JAHIL petik ayat 256 surah Al BAQARAH sekerat-sekerat, si 'FOOL-La-MAK' pulak pakat ANGGUK..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Beberapa juruBLOG dan MEDIA memperSOALkan kenyataan ANAK Penasihat PKR yang diKATAkan berSETUJU orang Melayu memilih AGAMA seperti berikut,

"Tiada desakan dalam beragama... Mana boleh kita kata 'maaf ini (kebebasan beragama) hanya untuk bukan Islam sahaja', ia seharusnya dilaksanakan sama rata," ->KLIK<-

Namun demikian, dia cuba berDALIH dengan mengatakan MAKSUDnya itu berTEPATan dengan ayat Al QURAN surah Al BAQARAH ayat ke-256.. Katanya,

"I stand by the general stand that after embracing Islam, a Muslim is subject to syariah (laws), just as a citizen is subject to the Federal Constitution. I regret that there are people who try to twist my statement as if I disparaged the issue of faith or accept Muslims who choose to apostate. This verse is applicable to all mankind," ->KLIK<-

Beberapa puak-puak DUNGU dalam PR jugak turut menyokong DALIH dan ALASAN yang dikemukakan oleh ANAK Penasihat PKR dengan turut meNYALAK-NYALAK sepertinya.. Mereka meLAUNGkan apa yang diKATAkan oleh ANAK Penasihat PKR itu TIDAK menyalahi AGAMA ISLAM kerana KONONnya terdapat ayat Al QURAN sedemikian.. Baiklah, BENARkan ayat ke-256 surah Al BAQARAH berMAKSUD sedemikian? Mari kita BACA ayat tersebut sePENUHnya..


"Tidak ada paksaan dalam ugama (Islam), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (Islam) dari kesesatan (kufur). Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan Taghut, dan ia pula beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia berpegang kepada simpulan (tali ugama) yang teguh, yang tidak akan putus. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui."

Di sini kita dapat meLIHAT keBODOHan, keJAHILan dan keDUNGUan ANAK Penasihat PKR dan puak-puak DUNGU dalam PR dalam mengambil TERJEMAHan ayat-ayat Al QURAN untuk tujuan JAHAT mereka.. KeJAHATan ANAK Penasihat PKR cuba menDAJALkan ayat Al QURAN kerana dia mengambil TERJEMAHan ayat tersebut cuma setakat di bawah ini aje..

لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ
"Tidak ada paksaan dalam ugama (Islam)",

Sedangkan keSELURUHan TERJEMAHan ayat ke-256 surah Al BAQARAH ini adalah seperti di atas.. Dengan KATA lain, keSELURUHan ayat ke-256 surah Al BAQARAH ini menJELASkan bahawa TIDAK wujud PAKSAan untuk golongan KAFIR masuk ISLAM kerana keBENARan ISLAM itu telah NYATA.. Jika mereka telah berpegang kepada ajaran Allah SWT (ISLAM), maka mereka patut berpegang TEGUH kepada-NYA kerana Allah SWT itu Maha MenDENGAR dan MengeTAHUi.. Jadik, apakah LOGIK untuk mengatakan keSELURUHan ayat ke-256 surah Al BAQARAH tersebut sebagai DALIL untuk mengHALALkan kenyataan KONTROVERSInya sebegini?

"When you ask me, there is no compulsion in religion... how can anyone say sorry, this (religious freedom) only applies to non-Malays, it has to apply equally." ->KLIK<-

Nampak TAK betapa dia cuba menDAJALkan ayat Al QURAN seperti mana para musuh ISLAM dalam DAP La'anatullah yang menyebutnya dan memperMAINkan ayat Al QURAN dengan tujuan mengHINA umat ISLAM lain? Nampak TAK di sini terBUKTInya MUKJIZAT Al QURAN yang menDEDAHkan sendiri pihak JAHAT yang cuba MEMESONGkan dan memperMAINkan ayat-ayat di dalamnya? TIDAKkah CELAKA mereka yang DUNGU dan menyokong kenyataannya ini kerana keJAHILan mereka..

1) Pok Nik 'ALAIHISSALAM'

"Saya lihat akhbar yang meletakkan isu ini di muka hadapan ialah akhbar yang sudah berkali kali kalah di mahkamah kerana menyiarkan laporan palsu dan tidak tepat."

2) BAPAK 'PenJUBOR' dan 'PenZINA'

"Ini soal agama, bukan mainan. Kalau UMNO hendak guna agama, Jais perlu ambil tindakan terhadap kenyataan orang Islam yang terlibat dalam perjudian dan kenyataan yang menyesatkan tetapi (Jais) tiada (ambil tindakan). Inilah sebab kenapa saya pandang serius,"

3) Mujahid Yusoff RAWA

"Mengaitkan prinsip ini dengan rela murtad menunjukkan kecelaruan pemikiran golongan sempit agama termasuklah sesiapa yang mengulangnya tanpa fahaman. Saya ada dalam majlis itu sebagai pembicara,"

4) PARASIT PAS dari Kuala Selangor

"Saya yakin mereka tidak berlaku adil. Ini disebabkan memutarbelitkan maklumat. Tidak munasabah Nurul Izzah ajak orang keluar agama. Saya yakin Sultan tidak mendapat kenyataan Nurul Izzah sebenar, saya bersedia menghadap Sultan bagi memberi informasi yang sebenarnya,"

5) DR. MAZA...? (Aik? Apa yang dia FAHAM agaknya?)


Oii.. DR. MAZA..! Allah SWT bagi kamu MATA untuk meLIHAT, TELINGA untuk menDENGAR dan AKAL untuk berFIKIR.. Jadik, kamu NILAIkan sendiri kenyataan FACEBOOK kamu dengan RAKAMan sebenar di bawah ini..


Sepatutnya kamu sendiri yang patut berHATI-HATI apabila menDENGARkan DALIH dan ALASAN daripada puak-puak yang selama ini telah terBUKTI menDAJALkan ayat-ayat Al QURAN dan ISLAM kerana POLITIK dan NAFSU mereka! Sepatutnya si 'MULUT PUAKA' itu yang kamu NASIHATkan.. Bukan mereka yang MARAHkannya kerana keDAJALannya memperMAINkan ayat-ayat suci Al QURAN!

Oleh itu. jelaslah di sini betapa DUNGUnya puak-puak PR ini KHUSUSnya Lebai-Lebai DUNGU PAS kerana GAGAL memahami ayat-ayat Al QURAN walaupun dok JAJA seluruh DUNIA KONONnya mereka itu lebih ISLAM berBANDING orang ISLAM lain.. Malah, Lebai-Lebai DUNGU PAS jugak terBUKTI jenis ISLAM yang 'CONFIRM' masuk NERAKA kerana meRENDAH-RENDAHkan taraf ISLAM di NEGARA ini walaupun UMNO/BN dah LETAK ISLAM di keDUDUKan terTINGGI dalam Perlembagaan NEGARA.. Sesuatu yang tak MAMPU diLAKUkan mereka! Nak bina MASJID pun tak MAMPU, apakah ini bukti mereka menDAULATkan ISLAM di NEGARA ini?


Lebai-Lebai DUNGU PAS dok sibuk dengan hal dalam KAIN orang, bab SEKS dan AURAT WANITA tetapi pakat dok ANGGUK dengan AJAKAN untuk mengKAFIRkan dan meMURTADkan orang ISLAM oleh PKR dan DAP La'anatullah? Mereka pakat MENYALAK terhadap SERUAN DAJJAL yang menyamaratakan ISLAM dengan AGAMA lain melalui 'PLURALISME' walaupun bukan main BANYAK ayat-ayat Al QURAN yang meLETAKkan 'SUPREMACY' ISLAM berBANDING AGAMA lain? Bab 'MenJUBOR' bolehla main 'SODOK' lelaki atau perempuan lepas tuh KATAkan ianya sama rata! Takkan bab AGAMA pun buat macam tu jugak? Dalam dok sibuk mengKAFIRkan orang ISLAM lain kerana POLITIK, mereka lebih 'ADVANCE' nak jadik KAFIR?

Wallahualam..

1 comment:

  1. maza tu wahhabi la bro...dia boleh murtad bila bila je..mengikut aqidah wahhabi

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan