Friday, November 28, 2014

PerBEZAan yang dialami apabila berSALAM dengan keDUA-DUA TOKOH di dalam UMNO ini..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..


BerJABAT TANGAN dengan YB KJ di PWTC sempena PAU 2014 tadi terasa KUAT sungguh GENGGAMannya.. Dari segi FIZIKAL dan SOSOK TUBUH, kita SETUJU bahawa YB KJ ini LAYAK sebagai 'BOSS' Pemuda UMNO.. Namun begitu, dari SUDUT peRANCANGan, BUDI BICARA dan INTERAKSI, ada yang kita TIDAKlah SETUJU pun.. Patut diINGATkan bahawa Pemuda UMNO bukan sahaja perlukan FIZIKAL yang MANTAP tetapi pemikiran yang MATANG dan berPANDANGan JAUH sebagai PEMIMPIN.. Pemuda UMNO patut TAHU bahawa jika POLITIK itu ialah pePERANGan, Pemuda UMNOlah yang patut berada di BARISan HADAPAN sana..

Namun, Pemuda UMNO HARI ini TIDAK MAHU pun berada di keDUDUKan yang sepatutnya.. HARI ini apabila beberapa NGO HARAM memBUAT KECOH di PWTC hanya beBERAPA MUKA Pemuda UMNO yang dikeTAHUi 'GEDEBE' sahaja BERANI ke HADAPAN.. Orang cuba menCEROBOH KUBU sendiri pun dok LEPAK lagi ke?


IRONInya, MUSUH TIDAK langsung beRASA GERUN dengan UMNO ini apabila Pemuda UMNOnya hanya pandai meROKOK di kawasan ber'AIR-COND' selepas berSIDANG dan meLEPAK di Riverside Cafe atau di LOBI HOTEL berDEKATan.. 


Semalam kita jugak berPELUANG bukan sahaja berSALAM dengan MB Kedah DATUK Paduka Mukhriz, siap berGAMBAR lagi dengannya.. Berapa RAMAIkah di kalangan AHLI-AHLI UMNO sendiri mengetahui bahawa DATUK Mukhriz ini boleh berCAKAP dalam BAHASA Jepun dengan FASIH? Mungkin bagi sesetengah pihak, ianya TIDAK ada pun untuk perJUANGan UMNO.. Namun, untuk menumpaskan MUSUH, ILMU perlulah diKUASAi.. Untuk menguasai ILMU, penguasaan BAHASA itu amatlah PENTING.. Semakin BANYAK BAHASA yang kita KUASAi, semakin BANYAKlah ILMU yang boleh kita perolehi untuk berHADAPAN dengan MUSUH..

SIKAP LEMAH LEMBUT DATUK Mukhriz dan keMESRAan yang diTUNJUKkannya memBUATkan kita SUKAkannya.. Walaupun kita TAHU adalah 'PUAK' dalam UMNO yang tak SUKAkan dia dan sering memBURUK-BURUKkan keDUDUKan beliau sebagai MB, mereka patut TAHU bahawa mereka seUMPAMA menikam KAKI sendiri jika berBUAT demikian.. UMNO pun NAMPAK BURUK.. Kalau ada orang UMNO macam DATUK Mukhriz buat BAIK sekalipun, orang tetap tak akan SOKONG UMNO pasal MELUAT dengan 'PUAK' tadi yang memperLEKEHkan dia.. INGAT UMNO ni cuma dapat UNDI PRU daripada 3.4 JUTA AHLI UMNO aje ke?


OTAK kena ada, FIZIKAL kena SIHAT, KERJASAMA perlu ada dan jangan dok berTIKAM seSAMA sendiri hanya kerana 'FULUS'.. Itulah CIRI-CIRI kePIMPINan MASA HADAPAN yang RAKYAT MAHUkan dan LAYAK untuk diUNDI.. Ini kalau kat keMENTERIan dan Kerajaan NEGERI cuma LETAK orang yang dok menyalurkan 'FULUS' pada NAMA sekian-sekian, tak ke jadi RAKYAT MELUAT? Namun begitu, adakah perkara sebegini diTEKANkan pada PAU 2014 kali ini? Secara JUJURnya, SEMANGAT yang sepatutnya ada dalam setiap diri AHLI-AHLI UMNO dah makin HILANG.. Kalau takat mampu berSORAK macam tengok BOLA, siapa pun boleh! 

Wallahualam..

3 comments:

  1. Sorang BUDAK-MENTAH-belajaq luar negeri seolah mcm. BUDAK-rekrut-si mamat-kari-LIBERAL-ZUMBA-graduan-oxPOT serta timbalanROMEO-BIADAPnya - ingat depa lebih hebat dari semua; dah sibuk pula dok kutuk blogger pro-UMNO! kalau inilah jenis pemimpin masa depan - HANCOQ teruslah UMNO!

    Itulah masa Konvensyen, si muda-mudi-LIBERAL Putera-Puteri UMNO sibuk nak BERLAKON-kalah-BOLLYWOOD - MEMUAKkan betul! Lepas tu sewenangnya TAK nak BERTANGGUBJAWAB di atas KEGAGALAN pucuk pimpinan si puak LIBERAL ni; tapi bukan main ala-"revolusi anak/muda Arab Spring-tajaan FcBook-yg. kepunyaan si ZIONIS-JAHANAM”, nak MENYALAHkan pemimpin lama/lebih TUA/warga emas pula! Dan juga baru setahun jagung; serta ada yg. tak BERMORAL, tapi dok ingat sewenangnya nak RAMPAS kuasa termasuk nakkan jawatan-ala-keretapi-EKSPRES dlm. UMNO/JPA/GLC sesuka hati; seolah pemimpin yg. lebih lama/tua dan matang, dah TAK berguna; kolotlah dan tidak perlu dihargai! Itukah cara mereka MELAYAN mak-bapak/tok-nenek depa?!

    Sedgkan PEJUANG/PEJUANG TULEN Islam/Melayu dari NGO-NGO serta blogger-blogger media sosial-pro UMNO yg. asyik dituduh si-Pemuda/Pemudi-LIBERAL ni sbg. ‘radikal/ekstremis/berhaluan kanan’ mahupun ’lembap‘ pula sekrg. - yg. BERSUSAH-PAYAH ke hulu-ke hilir- termasuk- sosial media-dgn.-TANGKAS, termasuk pemimpin/individu pertengahan umur/TUA, yg. MEMPERTAHANkan dgn. amat BERANI dan LANTANG, ISLAM/umatnya serta hak BUMIPUTERA selama ni!

    Sedangkan si puak muda-LIBERAL yg. KONONnya “generasi-proaktif-X/Y-DIGITAL“ dan menabik dada-dgn-angkuh “I-moden/moderat jenis liberal-tau you“ terus TIDOQ/BERZUMBA/BERGLAMER mcm. biasa, bila ejen-ejen si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan TUAN Barat-Zionisnya, terus MENYERANG bertubi-tubi ISLAM/umatnya yg. termasuk Kesultanan Melayu kita serta hak Bumiputera, kat sosial media!

    ReplyDelete
  2. Maaf KJ bukan seorang pemimpin yang baik, dia cuma baik utk jadi pelakon, model boleh la!! jgn sesekali letak harapan KJ akan jd PM suatu hari nanti, Nauzubillahminzalik minta dijauhkan.. KJ nak ikut stail Anwar peliwat tu utk mendapatkan kedudukan teratas! Jgn tertipu dgn permainan dia!
    DS Mukhriz adalah contoh pemimpin yang baik, mesra rakyat dan yg penting tidak berlakon utk menjadi pemimpin!

    ReplyDelete
  3. Kalau tiada pakatan k.j,najib,hishamudin dah lama mukhriz naib presiden umno....haha...ini bukan main2 tau!!!!

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan