Wednesday, December 10, 2008

Tun Dr. Mahathir - Bersuara SALAH, diam pun SALAH?



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Tanpa disangka-sangka, Tun Dr Mahathir telah pun membalas tulisan seorang penulis yang sebelum ini mengaku dirinya adalah 'Penyokong Setia' Tun Dr Mahathir sejak selama ini.. Dalam Blognya, penulis tersebut telah 'menyindir' Tun Dr Mahathir berkenaan kenyataan beliau tentang politik wang dengan cara mengaitkan usaha Tun sebagai cubaan untuk 'mempromosikan' anaknya sebagai calon Ketua Pemuda UMNO.. Hakikatnya ini telah pun dinafikan oleh Tun Dr Mahathir sendiri sebaliknya Tun menjelaskan dalam Blognya bahawa beliau hanya menyatakan kekesalannya terhadap Poltik Wang yang berleluasa semasa pemilihan UMNO baru-baru ini..

Usaha Tun sebegini nampaknya dipandang SINIS terutamanya oleh ahli-ahli UMNO sendiri yang menyokong atau melobi bagi pihak 'calon-calon tertentu' khususnya untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO, Timbalan Presiden UMNO dan Naib Presiden UMNO.. Tulisan Tun dalam Blognya nampaknya telah disalah-tafsirkan (atau mungkin sengaja disalah-tafsirkan) hinggakan kelihatan seolah-olah Tun cuba 'mempromosi' anaknya Datuk Mukhriz sedangkan kenyataan Tun dalam Blognya sangat bersifat umum (general) hinggakan pihak bukan ahli UMNO pun boleh memahaminya tanpa ada masalah? Nampaknya Tun bersuara pun SALAH, dok diam pun SALAH jugak..

Apa pun dengar khabarnya penulis Blog tersebut telah pun menyatakan kekesalannya terhadap Tun sempena Hari Raya Aidiladha.. Sama ada Tun hendak memaafkannya atau tidak, terpulanglah kepada empunya diri.. Tambahan pula, tidak ada tanda pun penulis Blog tersebut hendak menarik balik atau memadamkan artikel yang menjadi pertikaian terhadap Tun dalam Blognya.. Apa yang masih tersirat dalam hati penulis Blog tersebut, hanya Tuhan sahaja yang maha mengetahuinya.. Tambahan pula, Tun pasti kenal HATI dan PERUT penulis terbabit yang KONONnya mendakwa sebagai 'Penyokong Setia' Tun.. HE!HE!HE!

Apa yang Tun cuba suarakan pasti ada yang cuba menghalang.. Malah Tun dikecam dan 'disindir' hanya kerana beliau bersuara untuk menyatakan pendapatnya dalam sesuatu isu seperti Politik Wang.. Sebelum ini Tun dikecam oleh menteri-menteri kabinet yang pernah bekerja dengannya kerana Tun menegur dan mengkritik beberapa keputusan kerajaan yang disifatkan sebagai merugikan rakyat.. Keputusan pilihanraya umum ke-12 telah pun membuktikan betapa 'BERKESAN'nya kritikkan Tun hinggakan ada pihak menuding jari kepadanya sebagai punca kekalahan UMNO atau BN di 5 buah negeri.. Keputusan Tun untuk keluar dari UMNO, walaupun mengejutkan tetapi adalah keputusan yang betul.. UMNO hanyalah sebuah platform untuk perjuangan politik.. Buat apa kita berdiri ditampung platform yang bakal tumbang akibat membiarkannya dimakan oleh anai-anai?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan