Saturday, February 28, 2009

UMNO harus bangkit dari KHAYALAN dan HAPUSkan LALAT TAIK!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Secara IKHLAS, tak tahulah sejauh mana pandangan dari Blog ini dan banyak Blog lain mampu mempengaruhi kepimpinan UMNO dan negara.. Kita sedar suara-suara dari Blog ini bukan suara yang 'PENTING' sangat pun pada UMNO di saat-saat akhir pemilihan parti ketika ini.. Biasanya pada ketika ini kepimpinan UMNO suka dengar cakap-cakap golongan LALAT TAIK yang diharapkan dapat memberikan pencalonan kepada mereka semasa pemilahn parti Mac nanti.. Namun, kita haraplah masih ada pemimpin UMNO yang tulus dan ikhlas untuk 'MENDENGAR' suara-suara pengundi khususnya orang Melayu ketika ini.. Sampai bila pemimpin UMNO nak hidup dalam KHAYALAN dengan sokongan SEGELINTIR para LALAT TAIK sedangkan apabila berlaku pilihanraya umum, pengundi menolak UMNO?

Ramai antara kita sebagai pengundi Melayu melihat bagaimana sejak akhir-akhir ini, keGAGALan UMNO dilihat sebagai usaha untuk menolak politik Melayu di tanah air ini.. Kita sedar, usaha-usaha untuk menolak kuasa politik Melayu oleh puak-puak RACIST tersebut bukannya baru bermula.. Sebenarnya sudah bermula sejak lama dahulu lagi.. Kesemua 4 Perdana Menteri terdahulu berjuang bermati-matian untuk mempertahankan kuasa politik Melayu, kedaulatan Sultan-Sultan Melayu dan agama Islam sebagai agama rasmi di tanah air ini.. Malangnya, hanya kerana berebutkan jawatan dalam parti dan ingin membela banyak LALAT TAIK iaitu golongan ahli UMNO yang keje dok membuncitkan perut sendiri, ramai pemimpin UMNO sanggup menggadaikan perjuangan mereka dan bersekongkol dengan pihak luar yang ingin memusnahkan UMNO..
Cuba anda lihat sendiri dalam isu-isu di bawah, setakat manakah kesungguhan UMNO mempertahankan dasar yang UMNO sendiri terlibat ketika membuatnya?

1) Dasar PPMSI - Dasar yang dijahanamkan sendiri oleh orang UMNO kerana nak dapat populariti perebutan jawatan..

2) Peralihan kuasa di Perak - Ramai pemimpin UMNO yang suka buat kenyataan 'TIKAM DIRI SENDIRI' kat media contohnya macam mantan MB Selangor yang dilantik Menteri Pusat tuh..

3) Isu Elizabeth Wong dan salah laku MB Selangor - Kali nih melibatkan sorang lagi mantan MB Selangor yang kemaruk nak jawatan dalam parti.. Akibatnya nama 'UMNO' yang diburukkan apabila satu demi satu failnya dibukak oleh TS Khalid Ibrahim!

4) Isu perletakkan jawatan ADUN Bukit Selambau - Sekali lagi kepimpinan UMNO di Kedah dipersalahkan KONONnya 'beli orang'! UMNO hanya buat kenyataan kat media lepas tu dok senyap aje la!

5) Isu kenaikkan harga Tol - Bagaimana keputusan 'flip-flop' sebegini boleh dibuat kerajaan hingga kita malu melihatnya di media?

6) Isu Koridor-Koridor Pembangunan - Langsung tak ada dah dengar dari mulut pemimpin UMNO yang turun padang menjelaskan situasi semasa projek ini? Dah siap semua dah ke? Atau dah habis lebur dah duit berbilion tuh?

7) Isu Penggunaan nama ALLAH dalam dokumen gereja - Kita hairan bagaimana isu yang SENSITIF begini telah dberikan kebenaran penggunaannya oleh menteri UMNO sendiri?

Kalau UMNO buat hal, politik Melayu tak terjejas tak apa tapi sekarang nih, UMNO punya pasal, habis orang Melayu kucar-kacir! Sebab itulah LALAT TAIK dalam UMNO harus dibersihkan agar kepimpinan UMNO yang wujud benar-benar TEGAS, tetap pendirian, istiqamah dan tidak mudah dipengaruhi! Bukannya UMNO tak boleh bersihkan diri sendiri demi kepentingan orang Melayu tapi pasal UMNO sendiri membiarkan dirinya dihurungi LALAT TAIK!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan