Saturday, June 06, 2009

MUKTAMAR PAS - Husam Musa GIGIT JARI, Malaysiakini panas BONTOT dan UMNO bila mahu belajar?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Blog ini ingin mengucapkan TAHNIAH kepada Datuk Nasharuddin HJ Mat Isa kerana berjaya mengekalkan jawatan sebagai Timbalan Presiden PAS pada MUKTAMAR kali ini.. Bukan rahsia lagi jawatan Timbalan Presiden PAS menyaksikan pertembungan tiga penjuru dan melibatkan PERTEMPURAN secara langsung dengan kumpulan HAPRAK yang dikenali sebagai 'GENG ERDOGAN' di dalam PAS.. Bukan rahsia lagi hasrat Ketua 'GENG ERDOGAN' dalam PAS bernama Husam Musa ingin menjatuhkan beliau seterusnya meletakkan dirinya sebagai Timbalan Presiden PAS sekaligus menyaksikan keJATUHan PAS kepada DEWATA RAYA PKR!

Alhamdulillah, hasrat beliau tidak tercapai dan beliau hanya mampu menggigit jari dengan keputusan ini.. Strateginya dengan meletakkan 'Ahli terbuang GENG ERDOGAN' bernama Mat Sabu untuk bersama-sama bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS, diharap akan memecah-belahkan UNDI kepada Datuk Nasharuddin.. Namun, usaha tersebut turut gagal kerana mereka berdua masing-masing hanya mampu meraih undi sekitar 281 undi (Husam) dan 261 undi (Mat Sabu)berbanding Datuk Nasharuddin yang meraih 480 undi.. Walaupun ada usaha KUNCU-KUNCU mereka cuba membuat dakyah di blog-blog KONONnnya jumlah undi mereka berdua lebih tinggi, namun hakikatnya mereka berdua adalah LIABILITI yang telah pun dtiolak oleh para perwakilan PAS!

Yang lebih melUCUkan adalah bagaimana portal berita Malaysiakini cuba memomokkkan seolah-olah Husam Musa telah memenangi jawatan Timbalan Presiden PAS.. Malah, sekarang ini jika anda baca portal tersebut, mereka masih memomokkan KONONnya keputusan pemilihan muktamar PAS menyaksikan masih ramai golongan yang anti dengan usaha beberapa pemimpin PAS untuk menjalinkan hubungan BAIK dengan UMNO.. Difahamkan memang ada beberapa kerat pihak seperti Malaysiakini yang tidak mahu hubungan baik PAS dengan UMNO walaupun dalam KONTEKS DEMI AGAMA ISLAM DAN BANGSA MELAYU.. Almaklumlah, sebagai orang Melayu, anda pun TAHU siapa puak-puak yang berselindung disebalik Malaysiakini!

UMNO seharusnya belajar atau mencontohi bagaimana perwakilan PAS menolak golongan yang berkepentingan atau cuba menjalankan agenda pihak lain dalam parti semasa pemilihan parti mereka.. Ini tidak, habis pesalah POLITIK WANG dipilih dan diletakkan ke jawatan-jawatan penting dalam parti! Ditambah pulak dengan aksi-aksi berkempen dan meraikan kemenangan yang jelas membuat sesiapa yang menyaksikan jadik nak MUNTAH! Bagaimanalah orang nak HORMAT atau mengkagumi UMNO? Bagaimanalah rakyat nak undi UMNO kalau pemilihan UMNO menyaksikan mereka yang 'KOTOR' terpilih sebagai pemimpin parti? PAS berjaya membendung mereka yang cuba menghancurkan prinsip perjuangan parti mereka, UMNO bila lagi?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan