Thursday, December 10, 2009

Adakah dengan pergi ke Makkah akan jadikan seseorang 'PERASUAH' itu BERSIH?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

KAH!KAH!KAH!
KAH!KAH!KAH!

Kekadang tu kita hairan kenapa IBADAT yang kita perlu lakukan sebagai umat Islam hendak dijadikan MODAL POLITIK atau sebagai usaha untu mencari PUBLISITI MURAHAN.. Pada mulanya kita ingatkan cuma Lebai-Lebai PAS aje yang berSIKAP sebegini.. Tak sangka dalam UMNO pun ada jugak jenis JAHILLIYAH macam nih? KAH!KAH!KAH!

Almaklumlah.. Pemahaman Lebai PAS nih senang aje -> Pakai KOPIAH, selalu tunjuk muka kat masjid, sebut ayat-ayat Quran sikit dah dikira setaraf WALI dah walaupun LEPAS tu FITNAH orang, makan duit anak YATIM, makan duit derma ceramah atau menggalakkan KAFIR musuh Islam menghina saudara seagama.. Itulah yang menguasai minda Lebai-Lebai PAS walaupun kat mulut masing-masing berbuih bercakap KONONnya mahukan Islam!

Dalam UMNO pulak rupanya lagi JAHILIYYAH.. Buatlah dosa macam RASUAH ke, gadaikan harta rakyat ke, PECAH AMANAH ke, MAKSIAT ke -> kemudian bila musim haji, bagitau kat penyokong nak pergi haji atau buat umrah, terus aje penyokong dalam UMNO anggap dia BERSIH mengalahkan dicuci dengan sabun BREEZE! KAH!KAH!KAH!


Apabila TIMBUL ura-ura dalam akhbar KONONnya seorang PESALAH POLITIK WANG yang berjawatan Ketua Pemuda UMNO dikatakan akan dilantik oleh DS Najib ke dalam KABINETnya, maka berSORAK sakanlah para penyokong (LALAT-LALAT TAIK) PESALAH POLITIK WANG itu meraikan khabar angin yang belum pasti itu.. Yang KELAKAR tuh, segala KEBURUKKAN si PESALAH POLITIK WANG tu habis cuba di'CARMOUFLAGE'kan KONONnya si PESALAH POLITIK WANG tu dah ke MAKKAH semasa musim HAJI baru-baru ini? KAH!KAH!KAH!

Sejak bila pulak ada ajaran dalam Islam mengatakan DOSA seseorang CONTOHnya seperti mengamalkan RASUAH akan terhapus jika ke MAKKAH?

DOSA seseorang Islam hanya akan terhapus jika dia berTAUBAT NASUHA atau memohon MAAF dengan orang yang menerima akibat daripada perbuatan DOSA yang dilakukannya.. Pergi ke MAKKAH samada untuk IBADAT HAJI atau UMRAH tidak akan menghapuskan DOSA kerana itu adalah IBADAT yang dituntut perlaksanaannya oleh Allah SWT kepada kita sebagai hambaNYA.. Samalah macam rukun Islam yang lain seperti Solat, Puasa dan Zakat.. Semua IBADAT ini perlu dilakukan kerana kita ini hambaNYA.. Bukan kerana dengan berSOLAT, PUASA atau ZAKAT tanpa berTAUBAT terhadap DOSA yang dilakukan akan menghapuskan DOSA tersebut secara automatik!

Kita bukannya macam Lebai PAS yang suka mempersoalkan ibadat orang Islam lain.. Walaupun kita tahu PESALAH POLITIK WANG ini pernah didapati berSALAH mengamalkan RASUAH(POLITIK WANG), namun dalam soal IBADAT, itu adalah antara dia dengan Allah SWT.. Jadik, biarkanlah dia dengan urusannya..

Yang menjadi perSOALan dan perlu diberi perhatian adalah TINDAK-TANDUK atau gelagat LALAT-LALAT TAIK belaannya yang memberikan gambaran SALAH dan cuba 'KENCING' rakyat melalui BLOG-BLOG atau Forum-forum POLITIK seperti yang dinyatakan di atas..

Sesiapa pun berhak ke MAKKAH untuk HAJI, UMRAH atau ZIARAH.. Malah, Idi Amin, Saddam Hussein atau puak-puak yang menyelewengkan ajaran Islam pun pernah didapati ke MAKKAH.. Tidak ada BEZAnya sesiapa pun ke MAKKAH walaupun dia tuh lulusan OXFORD atau Ketua Pemuda UMNO sekalipun kerana di hadapan KAABAH, semua manusia adalah sama aje.. Jauh sekali untuk mengatakan kelayakkan seseorang diterima sebagai anggota jemaah Menteri hanya kerana dia pernah ke MAKKAH seperti yang dinyatakan oleh para LALAT TAIK belaannya! KAH!KAH!KAH!

-------------------------------------------------------------------------------

Jika kita ke MAKKAH untuk HAJI, UMRAH atau ZIARAH, kita harus memastikan kita tidak 'BERGELUMANG' dengan perkara-perkara 'KOTOR' agar IBADAT kita diterima oleh Allah SWT..

1) PASTIKAN SUMBER KEWANGAN UNTUK PERBELANJAAN KITA ADALAH DARI SUMBER YANG HALAL, HASIL TITIK PELUH SENDIRI DAN JELAS PEROLEHANNYA (samalah macam kes Pok Nik MB Kelantan tu..)

2) SEBENARNYA, DITUNTUT KITA MELAKUKAN SOLAT TAUBAT ATAS DOSA KITA ATAU MEMOHON KEMAAFAN DENGAN PIHAK-PIHAK YANG PERNAH KITA LAKUKAN DOSA AGAR IBADAT KITA DI SANA DITERIMA OLEH ALLAH SWT..


-> SOALnya, adakah dia yang dimaksudkan dalam BLOG ini 'BERSIH' terutamanya dari perkara yang NOMBOR (1) tuh? HE!HE!HE!


-> DS Najib pun agak-agak le nak LANTIK orang dalam KABINET pun.. Kitorang ni dah TAK KISAH dah kalau DS Najib jadik PM UMNO terakhir pun.. Kalau BERANI, cubalah.. HE!HE!HE!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan