Thursday, December 31, 2009

Tahun baru 2010 dengan kenaikkan HARGA GULA 20 sen & kebenaran penggunaan nama Allah SWT oleh pihak gereja


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Dengan tinggal beberapa JAM lagi sebelum pukul 12 malam, kita akan meninggalkan tahun 2009 dalam kenangan dan menyambut tahun 2010 dengan semangat baru.. Pada ketika ini, sudah tentu ramai anak-anak muda kita berhimpun di KLCC, Bukit Bintang, Dataran Merdeka, One Utama, Mid Valley dan merata-rata tempat lagi.. SUDAH tentu mereka akan menyanjungi agenda hiburan yang disajikan untuk sambutan tahun baru.. Baik di KL, Shah Alam, Johor Baharu atau di Kota Bharu, sama aje corak sambutannya..

Jangan TERKEJUT kalau ada yang lupa mak bapak, lupa keluarga, lupa agama dan lupa bangsa sendiri semasa menyambut tahun baru 2010.. Mungkin bertambah lagi lah ANAK HARAM atau ANAK LUAR NIKAH yang bakal dilahirkan 9 bulan selepas tarikh ini.. Mungkin kerajaan patut tubuhkan BANK BAYI seperti di negara-negara barat untuk mengatasi gejala seperti ini.. Jangan pulak ada yang cuba mengHALANG golongan muda ini.. INIKAN SELARAS DENGAN SEMANGAT 1 MALAYSIA?

Apa pun, pada tahun hadapan nampaknya harga GULA akan dinaikkan lagi sebanyak 20 sen.. Maka, dengan kenaikkan ini, naiklah lagi harga TEH TARIK, harga kuih-muih untuk sarapan atau minum petang, harga biskut raya dan segala macam lagi harga makanan.. TAHNIAH.... TAHNIAH..... Harga ROTI PUTIH pun naik jugak nampaknya? Almaklumlah, selepas tambang teksi naik, nampaknya fulus masih tak cukup.. Kenalah naikkan pulak harga gula.. Minyak, beras dan petrol tu pun TUNGGU masa je la..

http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=465496

Kemudian, baru sebentar tadi diFAHAMkan bahawa nama ALLAH dibenarkan penggunaannya oleh sebuah penerbitan DAKWAH Kristian khusus untuk merujuk kepada Tuhan yang dimaksudkan oleh mereka.. Apa yang lebih memalukan adalah ISU ini begitu diJUARAI oleh Lebai PAS Erdogan kategori ILLUMINATIST yang sekarang dah jadi YB di Selangor.. Begitu MUDAH mereka menjual nama Allah SWT kepada agama lain? Keputusan ini yang diputuskan di Mahkamah Tinggi oleh HAKIM yang bukan pun beragama Islam? Sepatutnya isu ini dilihat menyentuh Perlembagaan Negara yang menyatakan dengan jelas ISLAM ADALAH AGAMA RASMI negara ini..

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/12/31/nation/20091231164344&sec=nation

Apa pandangan Lebai PAS yang lain? Adakah mereka jugak seJAHIL dengan ILLMUNINATIST yang dimaksudkan? Atau MASIH wujudkan Lebai PAS yang lebih berMARUAH seperti bekas Imam Besar Masjid Negara yang jugak Ahli Parlimen PAS di Baling, Kedah?

http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=394352

APA PUN INI SEMUANYA BARU PERMULAAN.. Sudah tentu main banyak lagi PERKARA yang akan menyentuh SENSITIVITI bukan sahaja terhadap agama Islam, malah terhadap Bahasa Melayu, Kedaulatan Sultan-Sultan Melayu dan juga terhadap hak-hak orang Melayu pada pada tahun 2010 nanti.. TUNGGU dan lihat ajelah.. Baik 1 MALAYSIA, mahu pun 'SUARA RAKYAT' kalau asal dari mulut ahli POLITIK tuh, faham-faham aje la......

KITA WAJAR BERTANYA KEPADA YB ZUL DARI KULIM, KEDAH BERKENAAN DENGAN KEPUTUSAN ISU PENGGUNAAN NAMA ALLAH INI.. -> ADAKAH ANDA MASIH JANTAN DAN MEMPUNYAI 'TELOQ' ATAU DAH DILUNYAIKAN DEK 'BOSS' ANDA IAITU PENASIHAT PKR KERANA NAFSU LUAR TABIEENYA??? KAH!KAH!KAH!

- SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU MASEHI 2010 -

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan