Wednesday, February 17, 2010

Ada yang TERSIRAT dengan surat daripada 50 MP Australia dan demonstrasi depan kedutaannya hari ini..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita menghargai PENAT lelah anda berDEMONSTRASI di hadapan kedutaan Australia menyuarakan bantahan berkenaan campur tangan 50 anggota Parlimen Australia terhadap perbicaraan KES 'menJUBOR' Penasihat PKR.. Namun, ingin kita nasihatkan bahawa anda semua harus berjaga-jaga dan TIDAK terburu-buru bertindak kerana anda mungkin terperangkap bukan sahaja dengan permainan LICIK lagi KOTOR Penasihat PKR, malah anda juga secara TIDAK langsung turut memberikan PUBLISITI MURAHAN terhadap 'APPRENTICE'nya yang masih ada dalam UMNO.. Ada muslihat yang mereka ingin mainkan terutamanya jika anda GAGAL mengawal EMOSI..

Pertama sekali, kita INGIN bertanyakan anda SEMUA -> PERLUKAH dilayan SURAT PROTES daripada 50 orang senator dan ahli parlimen Australia meminta Malaysia tidak meneruskan perbicaraan KES 'menJUBOR' ke atas Penasihat PKR dengan alasan ia akan merosakkan imej negara?

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0216&pub=utusan_malaysia&sec=Rencana&pg=re_02.htm&arc=hive

Anda harus FAHAM bahawa SURAT PROTES yang dihantar tersebut bukan pun mewakili pendirian RASMI Kerajaan Australia di bawah PM Kevin Rudd.. Malah suara 50 orang senator dan ahli parlimen Australia yang dimaksudkan itu pun sebenarnya bukan satu bentuk RESOLUSI yang diputuskan oleh parlimen negara itu pun.. Contohnya, Malaysia biasa membuat RESOLUSI dalam Dewan Rakyat mengecam Israel di Parlimen.. Tetapi, dalam soal 50 orang senator dan ahli parlimen Australia menghantar SURAT PROTES ini, sebenarnya TIDAK lebih daripada 'SURAT LAYANG' biasa yang boleh dibakul sampahkan oleh kerajaan Malaysia jika mahu..

Kenapa kita katakan sedemikian? Kalau benarlah SURAT PROTES 50 orang senator dan ahli parlimen Australia merupakan pendirian RASMI kerajaan Australia, KENAPA pulak 'APPRENTICE' Penasihat PKR dalam UMNO yang jugak penaja TIDAK RASMI demonstrasi kali ini meminta PM Australia, Kevin Rudd menyatakan dengan jelas bahawa pendirian kerajaan Australia tidak sama dengan pendirian 50 anggota Parlimen negara itu?

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0217&pub=utusan_malaysia&sec=Terkini&pg=bt_15.htm&arc=hive

Nampak TAK bagaimana LICIKnya Penasihat PKR dan 'APPRENTICE' dalam UMNO memperalatkan anda semua agar perbicaraan KES 'menJUBOR'nya mendapat liputan dan SIMPATI antarabangsa? Mereka berdua INI secara TIDAK langsung telah meletakkan situasi anda sama dengan warga Indonesia yang berdemonstrasi membakar bendera negara di hadapan kedutaan Malaysia di Jakarta tidak lama dahulu.. Sedangkan PUNCAnya kecik aje..

Inilah TAKTIK Penasihat PKR dan 'APPRENTICE'nya dalam UMNO yang mahukan perbicaraan KES 'menJUBOR'nya ini mendapat liputan DUNIA untuk dia meraih SIMPATI.. Apabila anda berDEMONSTRASI di hadapan kedutaan mereka, anda sendiri yang menganggap SURAT PROTES tersebut adalah pendirian RASMI kerajaan Australia sedangkan ianya belum pun dipastikan lagi..

Dalam soal ini, Wisma Putra sebenarnya boleh berTINDAK lebih BIJAK dengan memanggil Duta Australia untuk menyuarakan bantahan atau memberi penjelasan sepatutnya.. Ini bukan perkara BARU pun.. Malah Duta US sendiri pernah dipanggil untuk tujuan yang sama semasa pebicaraan KES 'menJUBOR' pertama Penasihat PKR tahun 1998 dahulu! Malangnya, Kementerian Luar seperti jugak Kementerian Dalam Negeri agak 'SLOW' dalam tindakkan dan membiarkan isu ini diPUBLISITIkan oleh pihak-pihak tertentu yang mahu KES 'menJUBOR' Penasihat PKR kali ini mendapat campur tangan antarabangsa..

KeALPAan Wisma Putra kali ini SAMAlah seperti KES di mana seorang anggota konvoi VIVA PALESTINA dari Malaysia ditahan oleh kerajaan Mesir sedikit masa dahulu.. Sepatutnya Wisma Putra sudah pun mengambil langkah yang STRATEGIK tanpa perlu '1st lady' PM kita menelefon isteri Presiden Mesir untuk memohon budi bicara memBEBASkan anggota konvoi yang dimaksudkan.. Perlukah seorang '1st lady' mengambil alih peranan Wisma Putra melakukan penyelesaian secara DIPLOMATIK? KeSILAPan hubungan DIPLOMATIK seperti ini walaupun KECIL tapi meMALUkan imej negara di mata dunia..

Kalau BENAR si 'APPRENTICE' tu JUJUR, kenapa dia tidak berDEMONSTRASI menentang ketidak-adilan KM Pulau Pinang atau turut serta berDEMONSTRASI dalam isu penggunaan nama ALLAH SWT oleh agama lain sebelum ini?

MARAHkan Australia KONON.. Tapi mereka berdua nih dok kumpul HARTA, rumah dan tanah kat Australia? Yang Pak Mertuanya pulak dulu berubat RESDONG pun sampai ke Australia? KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan