Tuesday, April 20, 2010

Ketua Penerangan PKR kata Dr. Halili bukan CALON yang BAIK -> Kaki TONGGANG, penJUBOR dan berSEKEDUDUKAN tuh baik pulak?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Nampak sangat Ketua Penerangan PKR ni dah mengGELABAH.. Dia mengGELABAH apabila Dr. Halili Rahmat, bekas calon PKR sebanyak 2 kali PRU dan jugak bekas doktor peribadi Penasihat PKR sendiri telah mengishtiharkan KELUAR dari PKR dan menyertai UMNO.. Untuk 'COVER' dirinya yang telah mengGELABAH tuh, dia pun kenyataan KONONnya Dr. Halili bukanlah calon yang BAIK.. Satu kenyataan yang ternyata BODOH dan pasti akan menikam BALIK diri sendiri.. Ingatkan peguam BAR COUNCIL ni bijak-bijak, RUPAnya ada jugak kategori BAHLOL! KAH!KAH!KAH!

http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=491627

Cuba bandingkan Dr. Halili dengan calon PKR Zaid Ibrahim:-

1) Dr. Halili adalah anak tempatan Hulu Selangor dan menetap di Hulu Yam Baru sedangkan Zaid adalah calon PAYUNG TERJUN?

2) Dr. Halili pernah dua KALI menjadi calon PKR untuk Parlimen Hulu Selangor dan DUN Batang Kali sedangkan Zaid tuh orang Hulu Selangor pun TAK kenal?

3) Dr. Halili yang dua kali dicalonkan tidak PERNAH pun diKAITkan dengan aktiviti TIDAK berMORAL seperti minum ARAK dan JUDI lumba KUDA tetapi bagaimana pulak dengan Zaid?

4) Dr. Halili tidak pernah pun kedengaran MELOBI untuk jadik calon pada PRK kali INI tetapi kain RENTANG melobi Zaid Ibrahim dah NAIK sebaik saja SPR ishtihar keKOSONGan kerusi Hulu Selangor?

5) Dr, Halili dan bersama PKR sejak tahun 1999 lagi, sedangkan bila pulak Zaid mula menjadi ahli PKR? RASAnya Ketua Penerangan PKR pun masa tuh belum lagi jadik ahli PKR!

OLEH itu, janganlah cuba-cuba memperBODOHkan orang sangat.. Tambah pulak Hulu Selangor adalah kampung halaman dia sendiri.. Cubaan memperBODOHkan pengundi Hulu Selangor seperti yang dilakukan oleh Ketua Penerangan PKR pasti akan mengurangkan peluang PKR itu sendiri untuk MENANG.. Kalau dah tahu DIRI tuh orang LUAR, buatlah cara orang luar.. Jangan jadik JALANG atau SUNDAL macam kawan baiknya dari Bukit Lanjan tuh!

Selain kenyataan BODOH Ketua Penerangan PKR, seorang lagi yang turut SAMA membuat kenyataan BODOH adalah Naib Presidennya sendiri.. Kenyataannya berkenaan Dr. Halili ternyata BODOH apabila dia mengatakan Dr. Halili tidak dipilih mewakili PKR dalam pilihan raya kecil kerana beliau sendiri tidak berhubungan dengan penduduk tempatan selepas tewas pada pilihan raya umum 1999..

Bangang BENAR kenyataan ini.. Apakah Zaid Ibrahim calon PKR tuh selalu berHUBUNGan dengan penduduk tempatan Hulu Selangor sebelum dipilih jadik calon? Entah-entah, INI pertama KALI Zaid menjejakkan kaki ke Hulu Selangor.. Kalau bukan kerana dia jadik CALON PKR untuk PRK kali ini, tak adanya dia nak PIJAK kaki di Hulu Selangor tuh! Lebih BAIK layan TONGGANG sambil 'BETTING' kudanya kat Singapura berjaya menang 'RACE' atau tidak! KAH!KAH!KAH!

Mungkin Dr. Halili TIDAK begitu 'BAGUS' untuk parti POLITIK yang penuh dengan manusia TIDAK berMORAL seperti PKR.. Ye lah, orang seperti Dr. Halili tentu SUKAR untuk bergaul dengan orang yang ada KES 'menJUBOR' seperti Penasihat PKR, yang pernah TONGGANG seperti Zaid Ibrahim atau orang yang TIDAK malu berSEKEDUDUKAN dengan jantan Melayu macam ADUN Bukit Lanjan? Sudah tentu Dr. Halili tidak tahu apa TOPIK yang sesuai untuk jadik WADAH perbualan jika dia terpaksa bersua muka dengan mereka ini semua..

Kita percaya pengundi Hulu Selangor sebahagian BESARnya rasional.. Sedangkan pengundi DUN Manek Urai di Kelantan sebelum INI pun boleh bagi 'PUKULAN' kepada PAS kerana cuba memperBODOHkan mereka, takkanlah pengundi Hulu Selangor hanya menerima aje bila mereka diperBODOHkan sebegitu rupa oleh Ketua Penerangan PKR dan Naib Presidennya? Orang kata, kalau nak BODOHkan orang pun ada HADnya.. Ini telah pun terBUKTI apabila BN pun nyaris KALAH pada PRU 2008 kerana menantu PM masa tuh cuba nak memperBODOHkan rakyat! Kot nak kali nih giliran PKR nak merasa pulak, silakan..

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan