Tuesday, June 08, 2010

Duit KOHILAL kena SONGLAP tapi Lebai PAS kata 'terSILAP pengiraan pelaburan'? Bodo MATEMATIK ke?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita dah KATA banyak kali.. Lebai PAS nih tak kurang jugak HEBATnya dalam bab 'SONGLAP-menyonglap' nih.. Cuba anda bagi diorang nih DUIT, kejap je DUIT anda akan hilang TAK ketahuan dan akhirnya HANGUS entah ke mana.. Kira OK jugakla kalau anda diJANJIkan syurga ke, pahala ke apa ke apabila anda memberikan DUIT kepada mereka.. Itu pun kalau anda YAKIN anda benar-benar menDAPATnya.. Yang SEDIHnya tuh, ada jugak DUIT dah HANGUS dikerjakan dek Lebai-Lebai PAS nih tapi HARAM takde pun TIKET ke syurga? KAH!KAH!KAH!

Apabila ada pihak mahukan penjelasan tentang ke MANA hilang duit RM45 juta wang KOHILAL, para Lebai PAS pandai pulak berDALIH dengan mengatakan KONONnya berlaku 'Silap Pengurusan'? Aik? Takkan begitu kot? Ingatkan Lebai-Lebai PAS nih bijak-bijak belaka? Kalau BAB keLEMAHan orang lain, bukan main lagi nak jadik 'CHAMPION'? Alih-alih bab keLEMAHan sendiri, pakat buat TAK tahu aje walaupun duit KOHILAL RM45 juta adalah milik 20 ribu ahlinya PAS sendiri? MALANG betulle sesiapa yang jadik ahli PAS? Duit HANGUS kena SONGLAP dek Lebai! KAH!KAH!KAH!

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0608&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_03.htm

Kita HAIRAN kenapa Lebai PAS seolah-olah TIDAK berusaha untuk memberi penjelasan ke mana HILANGnya duit RM45 juta itu.. Macam perkara BIASA aje pada mereka dengan keHILANGan sebanyak itu.. Mungkin dah BIASA buat kot.. Almaklumlah, siapa kata Lebai PAS nih tak mengejar keDUNIAan? Kekadang tu lebih TERUK daripada orang yang diLABELkan mereka sebagai sekular, KUFUR dan sebagainya.. Kalau mengikut Islam, Lebai PAS patut memberikan penjelasan ke mana LESAPnya duit pelaburan RM45 juta seJUJUR-jujurnya.. Malah, semua patut TAHU ke mana duit KOHILAL dilaburkan hingga lesap RM45 juta? Patutnya ada 'SURUHANJAYA DIRAJA' atau 'KERTAS PUTIH' untuk kes ini! KAH!KAH!KAH!

Ini bukan pertama KALI kes Lebai PAS lesapkan DUIT kemudian buat TAK tahu aje.. Jika anda masih ingat kes DERMA untuk balu-balu Memalu dahulu, LENYAP tanpa kesan jugak? Sampaikan Si Mat Sabu dikejar dek balu-balu Memali ke kereta Mercedesnya kerana mereka MARAH duit DERMA lesap entah ke mana.. Bagaimana pulak dengan DERMA Jihad, Tabung Serambi Mekah dan sebagainya? Adakah semua DUIT-duit ini sampai kepada golongan SASAR atau lesap dalam poket para Lebai PAS dengan alasan 'GUNA untuk perjuangan PARTI'? KAH!KAH!KAH!

Lebai PAS memang LEMAH dan BODOH bab pengurusan tetapi mereka enggan mengakuinya.. Sebab itulah anda lihat di Kelantan dan Kedah bagaimana Kerajaan Negeri seolah-olah lepas TANGAN dan membiarkan agenda pembangunan untuk RAKYAT dilakukan oleh Kerajaan Pusat.. Khususnya di Kelantan, anda boleh lihat sendiri bagaimana keGAGALan Lebai PAS menguruskan perkhidmatan bekalan AIR dan konsesi BALAK negeri.. Akhirnya duit lesap berJUTA-juta RM, Lebai PAS makin KEMBONG PEROT, rakyat dok kurus melidi macam tu jugak.. Lepas tuh SALAHkan orang lain.. MUDAH sangat hidup diorang..

Ahli-ahli PAS sebenarnya beruntung pasal Lebai PAS kalau SONGLAP duit pun cuma takat juta-juta RM aje.. Itu pun kalau ada penDEDAHan.. Yang masih simpan dalam LACI masih banyak lagi.. Sebab itulah jangan terpedaya dengan IMEJ atau penampilan Lebai PAS yang KONONnya naik kereta kecik atau motor aje jumpa RAKYAT tetapi rumah masing-masing BESAR macam istana.. Belum masuk lagi bab Lebai-Lebai PAS yang ada rumah di negeri-negeri LAIN pasal takut RAKYAT tahu mereka sebenarnya MEWAH! Ye la.. Mana ada ahli POLITIK yang nak hidup dalam rumah BESAR reban ayam kan? HE!HE!HE!

Wallahualam..

1 comment:

  1. Wah...itu yang membodoi orang bodo, nanti dosa besar sekali tu.... dimata Allah..
    Rawatlah orang bodo asal jujur, dari pada rawat orang pandai banyak akal suka rugikan orang lain.....

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan