Monday, July 12, 2010

NGO-NGO MELAYU perlu mainkan PERANAN untuk SEDARkan orang Melayu tentang HAK mereka sebelum terlambat!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Berapa KERATkah antara kita orang Melayu yang menyedari bahawa kedudukan kita sebagai penduduk asal negara INI sedang terancam? Kita sebagai orang Melayu sebebanrya sangat-sangat terancam.. Kita semakin kehilangan KUASA POLITIK dan jika keadaan ini berterusan, kita dijangka akan menjadi sebuah REPUBLIK sama seperti Singapura dalam jangka masa 10 tahun.. Orang Melayu ramai, tetapi tidak boleh sependapat walaupun untuk satu PERKARA melibatkan kepentingan KAUM sendiri.. Orang lebih RELA mendengar kata-kata pengHASUT yang ada kepentingan SENDIRI daripada mempertahankan hak-hak mereka sendiri..

Sekarang INI, apabila orang Melayu hendak menyuarakan hak-hak mereka dipertahankan, mereka bukan sahaja diTUDUH peKAUMan, malah dianggap mengancam keHARMONIan? Apakah kaum-kaum LAIN tidak pernah menuntut perkara melampau hingga meRAMPAS hak orang Melayu? Apakah tindak-tanduk mereka hingga sanggup mencetuskan RUSUHAN dan keKACAUan demi merampas hak orang Melayu TIDAK dikira melampau? Mereka INI hanya berani di Semenanjung kerana mereka SEDAR suara mereka TIDAK laku di Sabah dan Sarawak jika mereka BERANI menyetuh kepentingan Bumiputera.. Itu pun hanya akan berlaku apabila mereka berjaya mengikis hak-hak Melayu yang menjadi Bumiputera di Semenanjung..

Sekarang ini bukan sahaja kaum RASIS dalam parti RASIS La'anatullah yang memusuhi Melayu, malah parti komponen bukan Melayu dalam BN pun sudah BERANI memusuhi dan mempertikaikan hak Melayu sebagai Bumiputera walaupun ianya sudah termaktub dalam Perlembagaan Negara.. KAUM sendiri tak terjaga, ADA hati nak meRAMPAS hak orang lain?

http://www.pribumiperkasa.com/perkasa/?p=2458

-> Kita TIDAK lupa TUDUHAN HINDRAF yang mengatakan orang Melayu pemBUNUH..

-> Kita TIDAK lupa bagaimana orang Melayu di Pulau Pinang diHALAU dari kampung-kampung mereka walaupun sudah mendiami tempat tersebut selama beberapa generasi..

-> Kita jugak TIDAK lupa bagaimana orang-orang TUA Melayu di Pulau Pinang diRASUAH RM 100 seTAHUN sedangkan harga MAKANAN anjing peliharaan pemimpin parti RASIS La'anatullah jauh lebih MAHAL..

-> Kita TIDAK lupa agama Islam dipermainkan daripada beREBUT hak nak guna nama ALLAH SWT, isu BABI dan ARAK hinggalah kepada pertikaian suara AZAN..

-> Kita jugak TIDAK lupa bagaimana hak-hak pendidikan orang Melayu diCABUL satu persatu dan mereka TERUS menuntut ianya terus dicabuli hingga KERING..

Sebenarnya mereka SEMUA jauh lebih RASIS dan lebih berBAHAYA kepada NEGARA ini.. Sejak negara ini MERDEKA, tidak sekali pun orang Melayu menafikan hak mereka untuk hidup bersama malah berjiran sebelah menyebelah dengan orang Melayu.. Namun, INIkah balasan setelah mereka semakin LUPA dengan SEJARAH dan ASAL-USUL mereka?

Kita jugak SEDIH kerana ada Melayu yang jadi PENGKHIANAT kepada bangsa dan agamanya tetapi langsung TIDAK ada sebarang tindakkan.. Malah, mereka dijaja pulak oleh puak-puak yang meMUSUHi Melayu ini KONONnya sebagai WIRA 'LIBERALISASI' dan sebagainya.. PENGKHIANAT Melayu ini bukan sahaja berada dalam PAS dan PKR, malah dalam UMNO pun ramai bilangannya.. Hinggakan UMNO sudah diNEUTRALkan daripada sebuah parti berteraskan orang Melayu menjadi LIBERAL dan menganggap perjuangan Melayu sudah LAPUK.. Mereka lebih menyanjung perjuangan berTERASkan WANG dan kedudukan dalam PARTI.. Melayu tidak boleh berharap lagi kepada UMNO..

Walaupun wujud NGO-NGO Melayu mengambil-alih peranan UMNO dan PAS, NGO-NGO ini tidak mampu berbuat apa-apa kerana mereka TIDAK ada kuasa POLITIK dan WANG.. Malah, kita jangkakan NGO-NGO Melayu INI semuanya akan diHARAMkan sebaik sahaja puak-puak RASIS itu berkuasa seperti mana apa yang berlaku di Singapura KONONnya atas alasan puak PELAMPAU.. Sek-sok nanti Mak Bedah nak buat parti 'TUPERWARE' dengan jiran-jiran Melayu pun kena CEKUP pasal puak-puak RASIS ini akan tuduhnya perkauman!

Namun, belum terLAMBAT untuk NGO-NGO Melayu melaksanakan PERANAN terakhir mereka.. NGO-NGO Melayu harus BERSATU dan terus-menerus TURUN PADANG menimbulkan KESEDARAN terhadap orang Melayu tentang betapa PENTINGnya kuasa POLITIK dan hak-hak mereka diperTAHANkan.. Anak-anak Melayu di IPT, di kilang-kilang dan di mana-mana harus diberi KESEDARAN tentang hak, AMANAH dan tanggung-jawab mereka sebagai PEWARIS negara INI.. Elakkan mereka daripada berterusan diLALAIkan oelh hiburan, DADAH dan gejala SOSIAL yang diRANCANG oleh musuh-musuh Melayu sendiri.. Daftarkan mereka sebagai pengundi dan mengundi secara BIJAK demi menjaga KUASA POLITIK bangsa mereka sendiri..

Usaha INI perlu dilakukan sekarang demi kesinambungan bangsa Melayu di masa hadapan.. Lakukanlah secara IKHLAS tanpa mengharapkan FULUS seperti mana parti-parti POLITIK Melayu khususnya UMNO.. Ingatlah, sekali bangsa kita terlepas KUASA, jangan HARAP ia akan kembali semula..

Wallahualam..

2 comments:

  1. kita mulakan dengan ..buy last from kedai cina...
    bukan setakat tu jer...
    kalau boleh jangan berurusan dengan depa...

    ReplyDelete
  2. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    Utamakan pekedai Melayu terlebih dahulu.. Islam pun menganjurkan sedemikian..

    Tapi payah nak 'IGNORE' diorang nih pasal kalau pemborong tuh, rata-ratanya puak nih aje..

    Wallahualam..

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan