Sunday, July 18, 2010

YAKJUJ wal MAKJUJ bermaharaja-lela di Selangor.. Apakah rakyat Selangor hanya lihat sahaja?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

SEDIH sungguh SEDIH.. Tidak ada NEGERI yang paling MALANG dan rakyatnya menerima nasib menyedihkan selain daripada negeri dan RAKYAT Selangor.. MALANG bukan kerana negeri ini Tuhan turunkan BALA.. Bukan jugak kerana berlaku kekacauan atau huru-hara di negeri INI.. Kenapa? Bukankah Selangor KAYA? Walaupun negeri Selangor diNOBATkan sebagai negeri TERKAYA di Malaysia, namun negeri Selangor jugaklah yang sering menjadi sasaran YAKJUJ wal MAKJUJ yang berTOPENGkan ORANG POLITIK..

YAKJUJ wal MAKJUJ yang berTOPENGkan ORANG POLITIK ini cukup DAHSYAT.. Mereka meROMPAK dengan bermacam CARA dan melalui pelbagai SUMBER.. Yang paling TERUK tuh, YAKJUJ wal MAKJUJ ini berjaya menjawat jawatan MB di Selangor untuk terus MEROMPAK dan MENGHANCURkan rezeki yang Allah SWT turunkan di bumi Selangor ini.. Kita HAIRAN, kenapa MB Selangor TIDAK pernah lekang dengan KONTROVERSI, skandal dan masalah PERIBADI? Apakah di Selangor ini tidak wujud pemimpin yang benar-benar berjiwa rakyat? Apakah sesiapa yang jadik MB di Selangor memang akan menjadi YAKJUJ wal MAKJUJ?

Walaupun MB Selangor semasa di bawah pemerintahan BN tidaklah BAGUS sangat tetapi MB Selangor dari PR jauh lebih TERUK dan menyerupai YAKJUJ wal MAKJUJ seperti yang disebut dalam Al-Quran.. Kita katakan sedemikian kerana MB Selangor semasa di bawah pemerintahan BN setakat ada masalah dengan WANITA, kena TAHAN bawak banyak duit di Australia, KES bagi penyapu kat orang dan kes buat rumah BESAR berjuta-juta RM.. Namun, masa tuh Selangor tetap KAYA dan mampu menjana pendapatan melalui pelbagai kegiatan EKONOMI perINDUSTRIan.. Kesemua MB Selangor ini diHUKUM samada melalui pemilihan parti UMNO atau dihukum KALAH pilihanraya seperti pada tahun 2008..

Namun demikian, MB Selangor bawah PKR jauh lebih DAHSYAT dan menyerupai YAKJUJ wal MAKJUJ.. MB Selangor PKR ketika INI bukan sahaja GAGAL menguruskan negeri, malah berterusan menghancurkan negeri yang KAYA ini dengan menCILOK segala sumber KEWANGAN negeri yang ada.. Segalanya dibelanjakan hanya demi tujuan POLITIK dirinya dan rakan-rakan PENYAMUNnya dalam kerajaan PR di Selangor.. Rakyat Selangor patut bertanyakan:-

1) Apakah keWAJARan kerajaan negeri membeli saham Talam Corporation yang sebelum ini menghadapi masalah KEWANGAN?
2) Apakah keWAJARan wang kerajaan negeri diGUNAkan untuk memBIAYAi pakar patologi Thailand Dr. Pornthip sedangkan ANALISA yang dijalankan olehnya jelas boleh dipertikaikan dan menimbulkan keraguan?
3) Kenapakah kerajaan negeri berDIAM diri apabila ADUN-ADUN PR menyalah-gunakan wang peruntukan DUN mereka sebaliknya cenderung menyalahkan SPRM?
4) Apakah kemajuan yang telah dicapai di Selangor oleh kerajaan PR untuk dijadikan perbandingan dengan kerajaan BN sebelumnya?

Rakyat Selangor patut lihat sendiri bagaimana negeri yang MAKMUR sebelum ini sedang diPORAK-PERANDAkan oleh MB PR YAKJUJ wal MAKJUJ ini dan rakan-rakan PENYAMUNnya.. Kegiatan 'UNDERWORLD' di Selangor ketika INI tidak jauh BEZAnya daripada Chicago semasa MAFIA Al Capone bermaharaja-lela.. Kegiatan MAKSIAT di negeri ini jugak berleluasa hinggakan MB PR YAKJUJ wal MAKJUJ ini boleh membela ADUN jalang yang jelas bersekedudukan?

Apakah yang boleh diBANGGAkan dengan kegiatan EKONOMI di Selangor hari ini? Sebahagian besar kilang-kilang yang WUJUD di negeri INI adalah hasil USAHA kerajaan BN sebelumnya.. Bukan sahaja kilang-kilang di Petaling Jaya, Shah Alam dan Kelang, malah di Pulau Indah pun semuanya diwujudkan oleh kerajaan BN sebelumnya.. Apakah yang kerajaan PR Selangor wujudkan? Lebih banyak kandang-kandang BABI, rumah urut HARAM dan pusat JUDI?

Yang paling meMALUkan, negeri Selangor sekarang terpaksa bergantung pulak kepada AKTIVITI korek PASIR sebagai sumber pendapatan kerajaan negeri.. Kalau dulu ada bijih timah habis dikebas penjajah, sekarang giliran YAKJUJ wal MAKJUJ pulak korek PASIR kasi berlubang satu negeri.. Sekali lagi MB YAKJUJ wal MAKJUJ ini buat TAK TAHU tentang keROSAKkan yang berlaku di negerinya ini..

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0718&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_03.htm

Kita TAHU aktiviti korek PASIR ini bukan mengUNTUNGkan rakyat pun.. Yang paling KENYANGnya dah tentulah TOKEY-TOKEY berMATA SEPET yang diDALANGi oleh parti 'RACIST' La'anatullah yang menjadi sekutu dalam Kerajaan PR.. Sudah tentu mereka INI memerlukan DANA yang besar untuk parti mereka agar dapat menumbangkan pemerintahan Melayu di negara ini.. Oleh kerana MB YAKJUJ wal MAKJUJ ini pernah digambarkan bukan berOTAK sangat seperti kepala lembu, maka dia buat TAK TAHU ajela.. Itu pun dia boleh BANGGA lagi KONONnya mampu nak bangunkan Kampung Baru di KL?Kalau negeri KAYA boleh diJAHANAMkan, nak sedekah Kampung Baru pulak kat dia nih?

Apa yang menyedihkan tuh, RAKYAT Selangor akan menanggung kesan jangka panjang yang amat DAHSYAT hasil kegiatan KOREK pasir ini.. Tanah yang menjadi TAPAK aktiviti KOREK PASIR sudah tentu sukar untuk diPULIHARA kembali dan akan KEKAL berlubang sedemikian hingga KIAMAT.. Mustahil tanah-tanah sebegini boleh diTEBUS-guna seperti tanah lombong.. Luas manalah negeri Selangor ini untuk jalankan aktiviti sebegini dan BANYAK mana sangatlah RAKYAT negeri INI yang dapat mencari REZEKI dengan aktiviti KOREK PASIR ini? Dah la kat Selangor nak 'RESERVE' tanah untuk kubur pun PAYAH, tanah yang ada pulak diKOREK-korek sedemikian RUPA?..

Kalau Lebai PAS di Kedah dan Kelantan cenderung dengan AKTIVITI tebang-menebang BALAK dan KAFIR-mengKAFIRkan orang, orang PKR pulak dengan kegemaran AKTIVITI KOREK-MENGOREK.. Biasalah.. Bukankah 'BOSS' kepada MB YAKJUJ wal MAKJUJ yang juga Penasihat PKR jugak PAKAR dalam AKTIVITI KOREK MENGOREK? Sebab itu lah dia jadik Penasihat Ekonomi Selangor.. Cuma dia tuh takde la KOREK PASIR macam MB YAKJUJ wal MAKJUJ nih.. Dia cuma gemar KOREK-MENGOREK......#$$&$*&*!! KAH!KAH!KAH!

MALANGNYA negeri Selangor.. NEGERInya KAYA, tapi DAH berLUBANG!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan