Saturday, September 04, 2010

The MYSTERY inside the MB Office - like the SKELETON inside the closet?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita SENGAJA memilih tajuk dalam Bahasa Inggeris untuk 'mengHORMATi' beberapa EXCO di Selangor dan Pulau Pinang yang dikhabarkan mengGUNAkan Bahasa Inggeris dalam surat-surat RASMI Kerajaan Negeri.. Rasanya semua MAKLUM EXCO dari parti mana yang seakan-akan BENCI dengan apa sahaja yang diKAITkan dengan 'MELAYU' termasuk dari segi penggunaan BAHASA..

http://parpukari.blogspot.com/2010/09/gempar-bukti-dap-memang-cina-komunis.html

http://theflyingkick.blogspot.com/2010/09/kalau-sudah-cina-thongsan-sampai-bila.html

Kita jugak tidak merasakan perlu menulis sepenuhnya dalam Bahasa Inggeris kerana "Don't want this BLOG sound like STUPID" bak kata seorang artis semasa Festival Filem Malaysia beberapa tahun dahulu.. HE!HE!HE!

Nampaknya, sekali lagi peruntukan Perlembagaan Negara yang mengatakan Bahasa Malaysia atau lebih TEPAT lagi Bahasa Melayu sebagai Bahasa RASMI telah dilanggar.. Kita jugak tidak mengHARAPkan 'PAK JANGGUT' Sasterawan Negara mengemukakan BANTAHAN atau apa sahaja berhubung perkara INI seperti mana dia memBANTAH PPSMI.. Kita memang dah TAU lama dah HIPOKRASI dia nih.. Mungkin kalau sesiapa jumpa 'PAK JANGGGUT' nih kat kedai buku di KLCC atau di Pasar Seni, cuba-cubalah perhatikan disebaliknya JANGGUTnya itu tersembunyi HIPOKRASI atau TIDAK!

Apa pun, kita bukan NAK cerita pasal BAHASA.. Kita terTARIK dengan siri-siri MISTERI ala CSI yang berlaku di pejabat MB Selangor iaitu MISTERI Kamera Video Tersembunyi dalam Pejabat MB.. Misteri ini MENARIK kerana ianya melibatkan individu berPROFIL tinggi iaitu MB Selangor.. Malah, tidak ada sesiapa pun TAHU apa MOTIF Kamera Video tersebut diletakkan di pejabat MB itu.. Tidak diketahui ianya diletakkan oleh SEKUTU atau SETERU MB tersebut.. Apa pun, kita jangan LUPAkan beberapa FAKTA berikut sebagai RUJUKAN untuk mengikuti KES ini..

1) Kamera Video INI ditemui sendiri oleh MB Selangor.. Menurutnya, dia sudah melihat rakaman video itu dan mendapati ia merakamkan mesyuarat dalam pejabatnya dan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di pintu masuk ke pejabatnya akan diteliti oleh bahagian keselamatan untuk siasatan.. - http://www.bharian.com.my/bharian/articles/KameravideointippejabatMBSelangor/Article

2) Walaubagaimanapun, MB Selangor enggan memBUAT laporan POLIS berhubung kejadian INI.. Malah, keENGGANan dia berbuat demikian lebih menimbulkan BANYAK perSOALan dan SPEKULASI terutama sekali selepas dia mengakui telah meneliti RAKAMAN tersebut terlebih dahulu.. - http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Khalidkenadesakbuataduanpolis/Article

3) Namun, semalam Setiausaha Politik kepada Menteri Besar menyatakan akan 'handle' perkara ini secara politik.. Dia juga menyatakan telah mengenal pasti beberapa wajah antaranya pelawat dan ada juga individu yang tidak sepatutnya berada di situ.. Mereka juga akan menubuhkan jawatankuasa khas badan bertindak dalaman ('internal task force') untuk menyiasat kes ini.. Mereka juga menolak penglibatan POLIS dalam jawatankuasa tersebut.. - http://www.sinarharian.com.my/selangor/content/story8135372.asp

Jadi, SIAPAkah yang bertanggung-jawab meletakkan KAMERA VIDEO untuk mengintip MB Selangor?

- Adalah MUSTAHIL untuk menuduh BN atau UMNO kerana mereka tiada AKSES ke pejabat MB.. Malah, jika BN atau UMNO yang berbuat demikian, sudah tentu MB Selangor tidak berlengah-lengah untuk memBUAT laporan POLIS dan memPUBLISTIkannya.. Tambahan pulak, takkanlah 'SPY' UMNO tahap AMATUR macam ni? HE!HE!HE!

- Mungkinkah SEKUTU MB sendiri dalam PR yang berbuat demikian? Ini kerana dengan meRAKAMkan pergerakan MB di pejabatnya, mereka boleh mengawasi jika ada tindak-tanduk MB yang menCURIGAkan atau membelakangi kepentingan mereka.. Almaklumlah, Selangorkan sekarang ini terkenal dengan kegiatan 'UNDERWORLD' yang diKAITkan dengan parti 'RASIS' La'anatullah yang jadi SEKUTU mereka?

- Atau mungkin jugak peSAING MB sendiri dalam partinya sendiri? Mungkinkah RAKAMAN Video tersebut akan digunakan untuk menJATUHkan MB Selangor dalam perebutan kuasa semasa pemilihan parti mereka nanti? Lagi pun, bukankah ada MP PKR kategori 'BABI TONYOK' yang HOBInya suka RAKAM benda-benda macam nih? HE!HE!HE!

- Kalau filem Melayu era 80-an dulu, ada ADEGAN di mana para ISTERI upah pengintip untuk 'SPY' aktiviti SUAMI mereka di pejabat.. Namun, takkanlah orang terdekat buat macam ni kot? HE!HE!HE!

Jika LAPORAN Polis dibuat, tidak semestinya SIASATAN yang dijalankan akan memihak kepada PELAPOR.. Ada kalanya siasatan yang menyeluruh akhirnya berkeSUDAHan dengan PELAPOR sendiri yang diDAKWA di mahkamah.. Inilah yang berlaku terhadap Penasihat PKR sendiri dalam kes 'menJUBOR'nya yang pertama 10 tahun dulu.. Laporan Polis terhadap penulis buku '50 Dalil' akhirnya menyebabkan dia sendiri yang 'KANTOI'..

Begitu jugak dalam kes ADUN Bukit Lanjan berhubung penyebaran gambar TIDOnya yang BURUK di internet.. Akhirnya siasatan memBUKTIkan orang yang menyebarkan gambar-gambar tersebut adalah JANTAN yang BERSEKEDUDUKAN dengannya.. Namun, dia dikira berUNTUNG pasal di'SUCI'kan oleh Pok Nik 'ALAIHISSALAM' dan muslimah PAS! Pada hari ini dia diLANTIK mengetuai kempen Anti Zina di Selangor.. Inilah keUNIKan tentang keDUNGUan Lebai dan MUSLIMAH PAS yang tidak ada pada 1 bilion umat Islam lain! KAH!KAH!KAH!

Selagi tiada laporan POLIS, selagi itulah banyak SPEKULASI akan timbul.. Malah, jika laporan POLIS dibuat sekarang pun, kebarangkalian BUKTI yang ada tidak RELEVAN dan mungkin sudah diMANIPULASIkan.. MISTERI ini boleh diSIMPULkan dalam bentuk peribahasa Melayu, "Umpama Jerangkung dalam almari" atau peribahasa orang PUTIHnya "like the skeleton inside the closet".. Kita tengoklah siapa yang kena dan siapa yang akan di'KAMBING HITAM'kan..

Wallahualam..

1 comment:

  1. Satu analisis yang baik, tersusun dan teratur ; dapat membuka mata mereka yang masih tidur dan lalai serta yang sudah hilang sifat kepekaan mereka ! Cuma kalau boleh, elakkan daripada memasuk " Kah, Kah, Kah atau He, He, He " dalam rencana saudara. Hilang keintelektualan dan maturity artikel !

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan