Wednesday, September 01, 2010

Tindakkan ahli POLITIK bukan ISLAM 'memohon RESTU' Pok Nik untuk ISU yang bertentangan ajaran ISLAM patut dipandang SERIUS..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Sebelum anda SEMUA lupa, kita nak TANYA adakah anda semua MASIH ingat lagi kenyataan AMOI MP Serdang yang mengatakan INGIN menghadap Sultan Selangor untuk meMOHON MAAF berhubung dengan ISU dia masuk tempat SOLAT di surau tanpa menutup AURAT dan memberikan 'TAZKIRAH' pulak di sana? Jika anda RASA dah nak LUPA tuh, sila rujuk balik kenyataan AMOI tuh sendiri di bawah:-

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/8/28/nation/20100828184511&sec=nation

"I will clarify and apologise to the Sultan of Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, over the issue," Begitulah UNGKAPAN MANIS si AMOI tuh..

Untuk setakat INI, kita tidak terbaca mahu pun terDENGAR perkembangan terbaru samada AMOI tersebut benar-benar pergi menghadap Sultan Selangor atau pun TIDAK.. Malah, kita diFAHAMkan AMOI tersebut tidak jugak memberikan tarikh secara SPESIFIK untuk menghadap Baginda bagi tujuan yang dimaksudkan..

Namun demikian, AMOI tersebut TIDAK pulak berlengah-lengah untuk berJUMPA dengan Pok Nik 'ALAHISSALAM' untuk 'meMOHON RESTU' atau 'keREDHAan' orang tua tuh bagi mengHALALkan perbuatannya yang masuk surau sedemikian RUPA? Malah, TIDAK keterlaluan jika dikatakan AMOI tersebut lebih berSEGERA menemui Pok Nik untuk 'MENYUCIKAN' dirinya berbanding menghadap Sultan Selangor untuk meMOHON MAAF dan menjelaskan tindakannya itu.. Tidakkah tindakkan AMOI ini boleh dianggap mengHINA Sultan Selangor sebagai Ketua Agama Islam di Selangor?

Adalah jelas fungsi seorang Sultan termasuklah menjaga dan memelihara kesucian agama ISLAM di negeri masing-masing selaras dengan TUGAS Baginda sebagai Ketua Agama ISLAM.. Oleh itu, apabila dikatakan Baginda Sultan Selangor MURKA dengan tindakkan AMOI tersebut, seHARUSnya dia menghadap Baginda sesegera mungkin untuk memohon MAAF.. Apa sebab pulak AMOI tuh berjumpa Pok Nik? Orang TUA tuh bukannya Ketua Agama ISLAM, Mufti atau pun jauh sekali sebagai Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor pun? Dia cuma 'KETUA AJARAN SONGSANG' untuk kelompok Lebai-Lebai DUNGU dalam PAS sahaja?

Untuk itu, pihak Majlis Agama Negeri dan Majlis FATWA Kebangsaan patut memandang SERIUS tindakkan ahli-ahli POLITIK bukan ISLAM terutamanya dari parti 'RASIS' La'anatullah yang sering berJUMPA Pok Nik apabila mereka melakukan keSALAHan yang boleh dianggap menCEMARkan agama ISLAM.. Adalah jelas mereka berJUMPA Pok Nik kerana beranggapan Pok Nik dapat mengHALALkan segala perbuatan mereka walaupun bertentangan dengan ajaran ISLAM demi kepentingan POLITIK mereka semata-mata..

Ini bukan PERKARA baru pun kerana SUDAH banyak kali mereka 'MENELAN' beberapa FATWA Pok Nik dalam ISU-ISU berikut:-

1) ISU pengGUNAan kalimah Allah SWT oleh pihak Gereja
2) ISU orang KAFIR menggunakan dan mempermainkan ayat Al Quran sedangkan mereka tidak berIMAN pun dengan Al Quran?
3) ISU pengHINAan terhadap Mufti Perak berhubung soal perpaduan umat ISLAM
4) ISU ADUN Bukit Lanjan yang bersekedudukan dengan orang ISLAM di'SUCI'kan oleh Pok Nik
5) ISU Pok Nik memberi keBENARan untuk parti 'RASIS' La'anatullah mengHINA Islam (http://www.mysinchew.com/node/28138)

Dengan KATA lain, orang KAFIR bebas untuk mempermainkan agama ISLAM di negara INI kerana adanya orang macam Pok Nik untuk membela perbuatan mereka seperti yang belaku dalam beberapa CONTOH yang dinyatakan.. Walaupun Perlembagaan Negara menyebut dengan jelas bahawa ISLAM agama rasmi, tetapi tindak-tanduk Pok Nik seharusnya diambil tindakkan seWAJARnya oleh pihak-pihak terbabit sebelum keadaan menjadi lebih BURUK....

Mereka yang menganggotai Majlis Agama Islam setiap negeri dan Majlis FATWA Kebangsaan sepatutnya BERHENTIlah menilai tahap keISLAMan seseorang pada jubah, tudung LABUH, serban atau panjang JANGGUT seseorang.. Itu hanyalah PAKAIAN di dunia sahaja, sesiapa pun boleh memakainya.. IMPLIKASInya amat besar jika suatu hari nanti segala pandangan atau keputusan Majlis FATWA Kebangsaan dan Majlis Agama Islam diTOLAK dan enggan dipatuhi bukan sahaja oleh Lebai PAS yang LIBERAL malah oleh orang bukan ISLAM.. Sebaliknya 'FATWA' Pok Nik pulak lebih diUTAMAkan demi kepentingan POLITIK sempit mereka.. Tidakkah ini akan menghancurkan UMAT Islam?

Wallahualam..

1 comment:

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan