Thursday, December 30, 2010

Dato Khusrin sebagai SUK Selangor - Kenapa 'HANJENG-HANJENG' PR tidak menCABAR perlantikkannya di MAHKAMAH?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita sedia MAKLUM keGILAan para pemimpin Pakatan Rakyat yang TIDAK mengHORMATi sebarang undang-undang jika ianya TIDAK memihak kepada mereka sama seperti para PENJENAYAH.. Sebagai CONTOH, sebelum ini di Perak kita sendiri telah menyaksikan keGILAan mereka yang begitu MABUK kuasa hingga cuba menCABAR perlantikkan DS Zambry sebagai MB Perak setelah DYMM Sultan Perak mendapati mereka telah hilang MAJORITI di DUN.. Dengan KATA lain, melanggari undang-undang sudah menjadi 'TREND' kepada 'HANJENG-HANJENG' dalam PR walaupun secara TIDAK langsung ianya turut memBUKTIkan betapa JAHILnya pemahaman mereka terhadap undang-undang itu sendiri..

Dalam kes di Perak, mereka sanggup masuk MAHKAMAH dan membawa KES tersebut ke peringkat tertinggi iaitu ke Mahkamah Persekutuan.. Walaupun terBUKTI akhirnya mereka di PIHAK yang 'LOSER' dan MB SASAU dari PR TIBA-TIBA telah menerima MALU maha HEBAT kerana beriya-iya menDAKWA para HAKIM memihak kepadanya sebelum keputusan diBACAkan.. Mungkin sebab itulah sehingga HARI ini OTAK MB SASAU tersebut sudah tak BETUL seperti MB Kelantan.. Malah, sehingga hari ini MB SASAU tersebut masih mengaku dirinya sebagai MB Perak walaupun namanya semakin diLUPAkan hari demi hari.. Dengan KATA lain, dia enggan mengIKTIRAF keputusan mahkamah tersebut dan sepatutnya SUDAH boleh diKENAkan tindakkan menghina mahkamah.. Malangnya, kerana kita ada menteri KDN yang 'TELOQ KECUT' dan AG yang 'SLOW', maka dia masih BEBAS menunjukkan keSASAUannya hingga tahap mengHASUT orang..

KALI ini Selangor pulak pulak menDAPAT bala akibat keGILAan 'HANJENG-HANJENG' dalam PR tidak mengHORMATi undang-undang.. Walaupun perlantikkan seseorang SUK di bawah bidang kuasa KSN dan telah mendapat perkenan DYMM Sultan Selangor, 'HANJENG-HANJENG' dalam PR cuba menCABAR keSAHIHan perlantikkan tersebut dengan ALASAN kononnya tidak mendapat keBENARan MB GAGAP walaupun semua maklum jawatan tersebut bukan di bawah bidang kerajaan negeri.. Beriya-iya mereka menabur FITNAH berhubung dengan perlantikkan tersebut sedangkan mereka langsung tidak ada HAK pun untuk mempertikaikannya.. Di SINI kita perasan bahawa mereka ENGGAN pula membawa ISU ini ke MAHKAMAH untuk mempertikaikannya seperti mana yang telah mereka lakukan di Perak? Bukankah mereka ramai PEGUAM yang gemar berPOLITIK?

http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1230&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_06.htm

Kita TIDAK tahu apa yang mereka DENDAM sangat dengan Datuk Khusrin yang bakal menjadi SUK ini.. Setakat ini apa yang kita TAHU ialah Datuk Khusrin sering diKAITkan dengan tindakkan 'GAM' para penceramah agama tanpa TAULIAH di Selangor.. Ramai yang pernah kena 'GAM' tidak kira samada Lebai PAS, orang UMNO atau pun yang 50-50 macam Dr. Asri.. Namun, tindakkannya itu berlandaskan kepada peruntukkan undang-undang yang dikuatkuasakan oleh MAIS? Dengan kata lain, baik Datuk Khusrin atau sesiapa pun, mereka hanya berTINDAK di bawah bidang KUASA mereka.. Malah, ianya selari dengan TITAH DYMM Sultan Selangor yang tidak mahu masjid-masjid di Selangor diPOLITIKkan.. Jadi nyatalah bukan sebab suka 'GAM' yang menyebabkan 'HANJENG-HANJENG' dalam PR mengGELEPAR kePANASan dengan perlantikkan dia sebagai SUK..

Kita percaya seperti jugak dengan KES di Perak, BANTAHAN terhadap perlantikkan Datuk Khusrin ini sebenarnya berASAL daripada ahli-ahli parti 'BABI RASIS' yang menjadi SEKUTU dalam PR yang sebenarnya amat meMUSUHi penjawat awam Melayu.. Sudah tentu ahli-ahli parti 'BABI RASIS' ini ENGGAN menerima mana-mana penjawat awam Melayu yang tidak seBULU atau enggan mengikut kehendak mereka.. Bagi mereka, perlantikkan penjawat awam yang TIDAK memenuhi kehendak mereka HANYA akan mengHANCURkan hasrat mereka untuk menundukkan kuasa pemerintahan orang-orang Melayu.. Malah, memang diketahui UMUM ahli-ahli parti 'BABI RASIS' ini akan mengGUNAkan strategi Melayu HANCURkan Melayu demi kepentingan POLITIK mereka.. Melayu yang OTAKnya sudah diLIBERALkan seperti MB GAGAP dan ramai lagi hanya menjadi SENJATA mereka untuk agenda yang lebih BESAR terhadap negara INI..

Seperti yang dinyatakan awal-awal TADI, ahli-ahli parti 'BABI RASIS' mudah menJALANkan agenda BUSUK mereka kerana TIADAnya pengawasan oleh menteri KDN atau tindakkan yang mampu diambil oleh AG demi memperTAHANkan apa yang sudah pun termaktub dalam peruntukan undang-undang sedia ada.. Harapkan NGO pun, apa KUASA yang mereka ada? Dah nama pun NGO.. Malah, parti-parti POLITIK Melayu seperti UMNO pun SEGAN nak turun padang beri penjelasan kepada RAKYAT pasal SEMUAnya mengHARAPkan PUBLISITI seperti Ketua Pemuda mereka.. Nak HARAPkan ceramah SSDE pun dah kurang AMPUH sejak mantan MBnya didakwa oleh SPRM.. Malah, UMUM tahu bahawa ahli-ahli UMNO Selangor nih hanya ikut pemBERI fulus atau 'BIDDER' terbanyak! HE!HE!HE!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan