Wednesday, January 05, 2011

TIDAKkah tindakkan undang-undang boleh diambil terhadap MB GAGAP?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

KEMELUT perlantikkan Datuk Khusrin sebagai SUK Selangor telah mecapai KEMUNCAKnya apabila DYMM Sultan Selangor sendiri menerusi Setiausaha Sulit Baginda telah mengeluarkan kenyataan akhbar MENEGASkan bahawa perlantikkan Datuk Khusrin adalah telah pun mengikut PROSEDUR dan juga telah pun menDAPAT perkenan BAGINDA sendiri..

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0105&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

Oleh itu, MB GAGAP sudah tidak ada ALASAN lagi untuk memBANTAH perlantikkan INI malah kenyataannya untuk mengaitkan nama Sultan Selangor dengan mengatakan Baginda tidak ada KUASA atau Baginda hanya menerima sahaja cadangan KSN adalah TIDAK tepat dan jelas satu CUBAan untuk MENIPU rakyat Selangor.. Malah Baginda juga MAHUkan MB GAGAP mendapat PERKENAN Baginda terlebih dahulu sekiranya mahu meminda Perlembagaan Negeri Selangor untuk tujuan tersebut..

Di SINI timbul satu perSOALan samada TIDAKkah tindakkan MB GAGAP ini diLIHAT cuba mengGAGALkan atau mengHALANG tugasan seorang PENJAWAT AWAM yang telah diLANTIK secara SAH? Bukankah pihak yang mengHALANG tugasan seorang PENJAWAT AWAM boleh dikenakan tindakkan undang-undang atau lebih TEPAT lagi boleh diDAKWA di mahkamah? Kita sering terbaca di akhbar mereka yang mengHALANG tugasan POLIS atau PBT didakwa di mahkamah dan diHUKUM, bagaimana pulak dengan ISU MB GAGAP yang cuba mengHALANG pegawai tertinggi kerajaan seperti SUK menJALANkan tugas walaupun dia telah diLANTIK secara SAH? Apakah seorang MB yang GILA sebegini adalah KEBAL dari undang-undang? Kita mahu penjelasan daripada pengamal undang-undang di negara INI..

MB GAGAP juga ENGGAN membawa ISU perlatikkan Datuk Khusrin ini ke MAHKAMAH kerana kita YAKIN dia pun TAHU dia bukan di pihak yang BENAR.. MB GAGAP sengaja memilih untuk memPOLITIKkan isu ini dan gelanggang terbaik untuk dia berbuat demikian hanyalah melalu sidang DUN 'KHAS' yang KONONnya akan dilakukan pada penghujung bulan INI.. Itu pun dia terpaksa MENGEMIS sokongan 2/3 undi dalam DUN untuk meminda Perlembagaan Negeri Selangor dan dijangka wakil-wakil BN tidak akan turut serta dan akan memulaukan sidang DUN tersebut.. Halangan KEDUA yang akan dihadapi oleh MB GAGAP pula ialah untuk mendapat PERKENAN DYMM Sultan Selangor yang pernah berTANYA kenapa MB GAGAP tidak sukakan Datuk Khusrin tetapi langsung TIDAK diJAWAB olehnya..

Sekiranya berjaya mengatasi HALANGAN-halangan tersebut pun MB GAGAP tetap tidak akan dapat mengHALANG Datuk Khusrin menJALANkan tugasnya kerana dia telah diLANTIK sebelum Perlembagaan Negeri diPINDA.. Kuasa MB GAGAP hanya 'BERKESAN' terhadap SUK baru selepas Datuk Khusrin.. ITU pun kalau MB GAGAP masih lagi jadik MB Selangor atau Pakatan Rakyat masih meRAJAi Selangor.. Oleh itu, MB GAGAP hanya akan menimbulkan lebih BANYAK keKACAUan jika dia masih ENGKAR dengan perlantikkan SUK ini dan hanya akan memBINASAkan Pakatan Rakyat di Selangor.. Namun, kalau ITU pilihan dia, kita PERCAYA rakyat Selangor SUDI menJATUHkannya dengan lebih HINA berbanding MB sebelumnya..

Kita harus meLIHAT siapa yang SEBENARnya menjadi 'SHADOW MASTER' disebalik tindakkan MB GAGAP yang kurang WARAS ini.. Tidak lain tidak bukan ialah parti BABI RASIS yang ingin memPORAK-PERANDAkan negara INI dan mengHANCURkan segala bentuk pemerintahan yang berUNSURkan Melayu Islam! KeJAHATan parti BABI RASIS ini sebenarnya telah pun melampaui BATAS dan perlu diambil tindakkan DRASTIK oleh orang-orang Melayu ISLAM sekiranya mahu IDENTITI mereka di negara ini diKEKALkan.. Selepas Pulau Pinang mereka DAPAT, mereka GAGAL di Perak dan sekarang ingin menJAHANAMkan Selangor pula.. TIDAKkah kita nampak agenda sebenar mereka INI?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan