Saturday, February 05, 2011

Kalau Lebai PAS dalam HARAKAH nak tulis artikel bagi pihak Pok Nik pun JANGANlah sampai MALUkan dia..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Tidak semua orang POLITIK yang HEBAT berMODALkan AIR LIUR mampu menulis dengan BAIK.. Malah ada yang terpaksa mengUPAH penulis-penulis UCAPAN untuk meng'COVER'kan diri mereka yang HAPRAK dalam bidang penulisan.. Kalau nak berKARYA, berKARYAlah dengan JUJUR.. Sebagai CONTOH, Tun Dr. Mahathir bukan sahaja seorang yang boleh berUCAP dengan BAIK, malah beliau juga seorang PENULIS yang HEBAT.. Hasil tulisan Tun pernah mengGEGARkan negara seperti buku 'The Malay Dilemma' dan pernah jugak diTERJEMAHkan ke bahasa lain seperti bahasa Jepun..

Kita TAHU Pok Nik 'ALAIHISSALAM' juga ada menulis BUKU.. Namun demikian, kita TIDAK rasa pun Pok Nik seorang penulis yang HEBAT.. Ini kerana apabila kita BACA buku-buku KARYA Pok Nik, kita TIDAK percaya pun Pok Nik menulisnya SENDIRI.. Sebabnya, walaupun kandungan buku tersebut MURNI tetapi ianya LANGSUNG tidak diTERJEMAHkan dalam bentuk PERANGAI Pok Nik sendiri.. Dengan KATA lain, apa yang diTULIS di dalam buku-bukunya adalah 'VICE VERSA' atau tidak KONSISTEN dengan kata-kata yang diUCAPkan oleh Pok Nik sendiri terUTAMAnya semasa CERAMAH pilihanraya atau bila berHADAPan dengan puak-puak musuh ISLAM dalam DAP dan PKR.. Siapakah sebenarnya yang berKARYA bagi pihak Pok Nik? HE!HE!HE!

Begitu jugaklah apabila Pok Nik cuba menyanggah TULISAN Tun Dr. Mahathir yang memPERTIKAIkan kenyataan Pok Nik yang mengatakan Melayu (di Malaysia) tolak Islam lebih teruk daripada Kwan Yew.. ->KLIK<-

Apabila kita memBACA sanggahan yang KONON-KONONnya diKATAkan diTULIS oleh Pok Nik sendiri dalam HARAKAH, kita dapati apa yang diTULIS sebenarnya KENA balik 'DIRECT' atas batang HIDUNG Pok Nik sendiri!->KLIK<-

Antaranya, tulisan Pok Nik menyatakan "Di dalam ajaran nasionalisme, tidak pernah dinyatakan apakah tujuan hidup ini. Tidak pernah saya terdengar sepatah kata dari pimpinan UMNO yang menghuraikan berkenaan tujuan hidup seorang manusia di muka bumi."

SeTAHU kita, tidak pernah lagi istilah NASIONALISME itu disamakan dengan AGAMA yang mempunyai kaitan langsung dengan TUJUAN hidup? Istilah NASIONALISME tidak lebih daripada gambaran tentang SIKAP seseorang manusia yang CINTAkan negaranya.. Jika NEGARAnya itu diTUBUHkan berASASkan BANGSA dan AGAMA, maka NASIONALISME juga boleh diRANGKUMI sebagai CINTAkan NEGARA, AGAMA dan BANGSA.. Adakah ISLAM menyatakan itu SALAH? Atau cuma Pok Nik yang diKELIRUkan oleh TULISANnya sendiri? Itu pun kalau BETULla Pok Nik SENDIRI yang menulis sedemikian dalam HARAKAH.. HE!HE!HE!

Selain ITU, tulisan Pok Nik dalam HARAKAH itu juga diLIHAT sekadar cuba menCARI keSALAHan Tun atau lebih tepat lagi keSALAHan UMNO.. CONTOHnya, dalam tulisan itu diSEBUTkan KONONnya UMNO menghapuskan tulisan jawi pada tahun 1968 sehingga melahirkan generasi yang buta al-Quran dan Tun Mahathir menarik balik peruntukan perkapita untuk sekolah agama RAKYAT.. Namun demikian, Pok Nik TIDAK pulak berani MENYEBUT tentang USAHA Lebai PAS menDAULATkan tulisan JAWI? Malah mana REAKSI Lebai PAS bila seorang MP DAP cuba mengubah papan tanda berTULISan JAWI di KL? Begitu jugak dalam kes SAR.. Kenapa tak nak DAFTAR pulak SAR dengan Kementerian kalau nakkan BANTUAN?

Malah, tulisan dalam HARAKAH jugak sedikit sebanyak meMALUkan Pok Nik sendiri kerana diLIHAT terlampau MERAPU berbanding memaparkan FAKTA.. Contohnya, Pok Nik mempertikaikan bukti UMNO berjasa kepada Islam dengan membina masjid, TETAPI Pok Nik sendiri pernah mengaku 20 TAHUN dia memerintah Kelantan tak MAMPU nak bina MASJID pun? Begitu jugak dengan kenyataan tentang peralihan KUASA di DUN Perak dan juga usaha MB GAGAP di Selangor untuk meminda Perlembagaan Negerinya.. Dalam kes DUN Perak, bukankah Lebai PAS sendiri yang membawanya ke MAHKAMAH? Begitu jugak dalam sidang DUN Selangor, macam mana nak PINDA kalau dah tak cukup KORUM? Pok Nik nih RETI mengira ke TIDAK? Atau pihak yang MENULIS bagi diri Pok Nik dalam HARAKAH nih memang berHASRAT nak meMALUkan Pok Nik? KAH!KAH!KAH!

TIDAK hairanlah bila terSIARnya tulisan Pok Nik INI, ada pulak 'MANGKUK' Lebai PAS lain yang cuba 'COVERLINE'.. ->KLIK<-
Mungkin 'MANGKUK' Lebai PAS yang 'COVERLINE' ni pun SEDAR betapa BANGANGnya tulisan yang diKATAkan diTULIS oleh Pok Nik dalam HARAKAH tuh! HE!HE!HE!

Kalau Pok Nik INGAT balik, sekitar tahun 1993 Pok Nik pernah menyatakan ENGGAN bekerjasama dengan UMNO kerana KONONnya UMNO mengamalkan NASIONALISME.. Adakah Pok Nik LUPA jawapan BALAS Tun Dr. Mahathir yang menyebabkan sebahagian BESAR Lebai PAS terKANGKANG tak mampu nak BALAS balik? Tun mengatakan PAS jugak NASIONALISME kerana PAS hanya WUJUD di Malaysia, TIDAK wujud pun di negara-negara ISLAM lain? Hanya dengan JAWAPAN sedemikian, habis satu parti PAS ditibai dek Tun seorang.. Itu cerita 17 tahun dulu.. Sekarang INI pun Tun sentiasa mengatasi Pok Nik kalau nak diUKUR bab keCERDIKkan..

Tun Mahathir dan UMNO sebenarnya telah banyak berjasa dalam perkembangan ISLAM di Malaysia ini.. Jika UMNO itu NASIONALISME, sekaligus mengGAMBARkan ISLAM berkembang kerana NASIONALISME.. Nama Tun Dr. Mahathir bukan sahaja diKENANG sebagai tokoh ISLAM di negara ini, malah rakyat ISLAM Bosnia, Selatan Filipina, Selatan Thailand dan Palestin pun mengakui JASA Tun terhadap mereka.. Nama Pok Nik? Yahudi kawan BAIK Penasihat PKR dengan Lee Kuan Yew ajela yang INGAT kot? Kita RASA Pok Nik beriya-iya menimbulkan isu NASIONALISME tidak LAIN kerana dia berKAWAN dengan RASIS DAP yang memang anti dengan NASIONALISME Melayu/ISLAM yang akan menjadi pengHALANG mereka.. Tak gitu?

Sebagai soalan BONUS, ingin KITA tanyakan kepada Pok Nik dan Lebai PAS yang DUNGU sekalian.. Bukankah Tun Mahathir dan UMNO yang diKATAkan NASIONALISME inilah yang TOLONG BAYARkan berJUTA-JUTA RM hutang Kelantan Water kepada Thames Water AKIBAT keLALAIan Pok Nik sendiri yang 'SIGN'kan perjanjian berat sebelah tersebut selepas dia MAKAN nasik? ->KLIK<-

Kalau bukan kerana Tun dan UMNO yang NASIONALISME ini, maunya AIR satu Kelantan diGADAIkan dek Pok Nik kepada syarikat ASING tersebut buta-buta macam tu aje! JADIK, mungkin Pok Nik KENAlah PESAN kepada penulis UPAHAN dalam HARAKAH tu kalau nak TULIS bagi pihak dirinya, kenalah bagi nampak CERDIK sedikit! KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan