Friday, February 04, 2011

Isu pelajar Malaysia di Mesir - Lebai PAS umpama ANJING yang mengGIGIT tangan si pemBERI makan..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

SeKEJI-KEJI dan seHINA-hina MAKHLUK berNYAWA, tidak ada makhluk yang seHINA Lebai PAS dan muslimahnya.. Ibarat ANJING kurap yang mengGIGIT tangan si pemberi MAKAN.. Itulah GAMBARAN sesuai untuk ditujukan kepada Lebai PAS yang langsung tidak mengHARGAi usaha kerajaan, MAS, AIR ASIA, TUDM dan MISC untuk memBAWA pulang pelajar Malaysia daripada Mesir yang diLANDA keKACAUan.. Setakat ini apakah USAHA berKESAN Lebai PAS dan MUSLIMAHnya untuk membantu mereka?

1) BUKANkah Lebai PAS hanya tahu MENYALAK dan membawa KADER-KADER mereka di Mesir berserta ibu bapa untuk memBURUK-BURUKkan usaha kerajaan yang KONONnya dikatakan sengaja meLEWAT-LEWATkan pengHANTARan bantuan ke Mesir?

2) BUKANkah Lebai PAS hanya tahu memBUAT keKACAUan melalui DEMONSTRASI jalanan dengan USAHA untuk membawa keKACAUan di Mesir ke Malaysia KONON-KONONnya kerajaan sama seperti REJIM Hosni Mubarak? Rejim Pok Nik 'ALAIHISSALAM' takde pulak dikatanya macam tuh?

3) Apakah dengan TINDAKkan membuka BILIK GERAKAN yang tidak berFUNGSI tetapi digembar-gemburkan secara berLEBIHan mampu memBANTU para pelajar Malaysia di Mesir? Nak telefon pun belum TENTU dapat?

Sebab itulah dalam KONTEKS ini Lebai-Lebai PAS umpama ANJING yang MENYALAK tanpa tujuan.. Membuat HINGAR-bingar tidak kena pada tempatnya.. Atau lebih TEPAT lagi, Lebai PAS tidak akan berTERIMA KASIH jauh sekali untuk berSYUKUR kepada Allah SWT kerana bantuan yang diSALURkan oleh kerajaan Malaysia kepada para pelajar di Mesir.. Tidak cukup setakat itu, BANTUAN yang diHULURkan kerajaan pun diPREJUDISkan konon-kononnya ada DISKRIMINASI dan sebagainya.. ->KLIK<-

Kita boleh MAAFkan keJAHILan Lebai PAS jika mereka JAHIL tentang dasar-dasar LUAR NEGARA atau DIPLOMATIK.. Itu memang kita FAHAM kerana Lebai PAS menganggap kepala OTAK orang seperti Mahfuz Omar boleh diPAKAI untuk mengendalikan urusan DIPLOMATIK dengan sesebuah NEGARA.. Patutlah JAHIL seMACAM aje..

- Walaupun NEGARAnya dilanda keKACAUan, Mesir masih sebuah negara berDAULAT dan mempunyai HAK untuk KAWAL urusan keluar masuk warga ASING ke negaranya.. Malah, usaha kerajaan Malaysia nak dapatkan keBENARan menDARATkan pesawat TUDM, Air Asia dan MAS pun menemui keSUKARan kerana KETATnya prosedur negara tersebut..

- TerFIKIR tak dalam KEPALA OTAK Lebai PAS bahawa pihak IPT di Mesir juga kena mengISYTIHARkan cuti atau TUTUP dahulu sebelum meLEPASkan pelajar pulang? Apa akan JADIK jika pelajar yang PULANG secara tiba-tiba tidak diBENARkan menyambung pengajian jika keadaan sudah REDA kelak? LARATke SEMUAnya nak diDAFTARkan sebagai MILITAN PAS?

- Jumlah pelajar Malaysia di Mesir sangat RAMAI.. Lebih kurang dengan jumlah kuota JEMAAH HAJI untuk negara INI.. Dalam SENARIO keKACAUan yang meLUMPUHkan segala bentuk pergerakkan penduduk, MAMPUkah duta kita mengumpulkan kesemua pelajar kita secara SERENTAK untuk dibawa pulang?

- Untuk membawa pulang secara SERENTAK 11 ribu lebih pelajar Malaysia di SANA adalah MUSTAHIL walaupun semua pesawat MAS, Air Asia dan TUDM diGUNAkan.. Kerajaan terpaksa meMINTA bantuan negara-negara LAIN seperti Arab Saudi dan UAE untuk penempatan sementara.. BUKANkah ini juga meMAKAN masa untuk diSELESAIkan?

Oleh ITU jelaslah Lebai PAS yang berada di NEGARA ini umpama ANJING yang layak diBALING dengan objek KERAS kerana cuba menimbulkan keKACAUan dan keKELIRUan di kalangan masyarakat.. Malah, kita berSYUKUR kerana setakat ini tidak ada pelajar Malaysia mengalami keCEDERAan melainkan mereka turut sama berDEMONSTRASI di Mesir atau menyelit di kalangan mereka yang memBUAT keKACAUan.. Malah, pengalaman para pelajar Malaysia boleh diBACA di sini ->KLIK<-

Para petugas di Kementerian Luar, TUDM, MAS, Air Asia, MISC, kakitangan LUTH dan RAMAI lagi sangat KECEWA dengan tindakkan Lebai PAS dan MUSLIMAHnya yang berterusan memperKECILkan sumbangan mereka dalam memBANTU dan memBAWA pulang para pelajar Malaysia setakat ini.. Patut diINGATkan, mereka juga berSABUNG nyawa untuk tugasan INI.. Malah ada yang terpaksa meLUPAkan cuti AM ketika INI demi berkhidmat kepada anak-anak Lebai PAS yang tidak tahu berSYUKUR di Mesir.. Yang Lebai-Lebai kat Malaysia pulak hanya TAHU menimbulkan keKACAUan dan mengada-adakan CERITA tanpa DALIL demi kepetingan POLITIK mereka..

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan