Thursday, February 03, 2011

Risalah MY BALIK PULAU - ANGPOW Tahun Baru daripada 'Khalifah Umar Abd. Aziz' kepada penduduk Balik Pulau?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

GONG XI... GONG XI... GONG XI FA CHAI... TO ALL CHINESE FELLA FOR CELEBRATING THE NEW YEAR -> JANGAN BAKAR MERCUN BANYAK-BANYAK OOO...

Kali ini semasa membelek akhbar Utusan Malaysia, kita terNAMPAK petikan BERITA yang memaparkan tindakan Kerajaan DAP Pulau Pinang mengedar RISALAH MY BALIK PULAU yang mengandungi fakta SEJARAH tidak tepat dan diragui keSAHIHannya di sekitar Balik Pulau khususnya di sekolah-sekolah sejak sebulan lalu.. Malah, menurut Presiden Alumni Institut Pendidikan Guru Malaysia (IPGM) Kampus Pulau Pinang, Abdul Said Hussain berkata, perbuatan tersebut seperti cuba menaikkan SENTIMEN masyarakat Cina bahawa nenek MOYANG mereka yang mula-mula meneroka Balik Pulau, bukannya orang Melayu..

KLIK

AIYYA!!! Ini sudah "very FUNNY" meh? Ini sudah kira macam BELANDA tamakkan TANAH? Ini juga adalah BUKTI jelas warisan perangai KIASU dari Singapura sudah diWARISi oleh DAP secara sePENUHnya.. Diberikan BETIS hendakkan PAHA pulak.. Kali ini Balik Pulau, Pulau Pinang.. LEPAS ni kat mana pulak? Kedah + Perlis + Perak pulak ke? NANA, MAMU dan MAMI kat Penang tak nampak lagi ke apa yang berlaku? Atau SEMUAnya masih dok HARAPkan pengAMPU Ketua Pemuda UMNO seperti mana yang diLAKUkan oleh anak MAMAK Merican tuh?

Kita CABAR 'Khalifah Umar Abd. Aziz' KIASU Pulau Pinang NAFIkan fakta SEJARAH bahawa sehingga HARI ini Pulau Pinang masih membayar PAJAKkan kepada DYMM Sultan Kedah sejak dari zaman Francis Light lagi! Sikap yang diTUNJUKkan oleh 'Khalifah Umar Abd. Aziz' KIASU ini mengalahkan PENJAJAH Portugis, Belanda, Inggeris dan Jepun yang pernah menJAJAH negara ini! Kita mungkin tak HAIRAN kalau zaman PENJAJAH dulu ada penjajah mengatakan "Pi BALIK India!" kepada NANA, MAMU dan MAMI kat Penang.. Zaman dah MERDEKA 53 tahun pun masih ada lagi PERANGAI macam nih? Patutnya kita PAKAT-PAKAT halau mereka dengan menyebut "Pi BALIK Tiongkok!" pulak..

Pengedaran RISALAH MY BALIK PULAU ini merupakan langkah mereka untuk meMANIPULASIkan fakta SEJARAH negara seterusnya meWUJUDkan DINASTI seperti mana di Singapura.. USAHA mereka semakin MUDAH kerana adanya BARUA seperti MP Balik Pulau dari PKR dan juga sokongan secara SENYAP daripada komponen BN seperti MCA dan Gerakan yang seHINGGA hari ini masih menDIAMkan diri semenjak INSIDEN "Pi BALIK India" sebelum ini.. HIPOKRIT gila! Dok kata kat orang jangan gunakan isu perKAUMan tetapi bila kaum mereka sendiri dok sebut "Pi BALIK India!" kat orang LAIN, habis pakat memBISU tak de siapa pun nak kata itu perKAUMan?

Kalau buku INTERLOK diMANIPULASIkan dek mainan POLITIK hingga gugurnya air MATA seorang Sasterawan Negara melihatkan KARYAnya diBAKAR, KENAPA pulak RISALAH MY BALIK PULAU ini tidak pulak diperlakukan sedemikian RUPA? Ini lagi terang-terang satu bentuk pemBOHONGan.. Balun sekali dengan BARUA seperti MP Balik Pulau tu pun OK! NANA, MAMU dan MAMI bersama-sama orang Melayu kat Penang kena INGAT, sekali TANAH hilang kat puak-puak KIASU lagi RASIS ini, jangan HARAPlah nak dapat BALIK.. Tengok kat Singapura tu pun dah TAHU.. Berapa banyak peMILIKkan tanah oleh orang Melayu di sana? Tanah KUBUR pun kena 'RECYCLE'?

AGAKNYA RISALAH MY BALIK PULAU NIH SEBAGAI ANGPOW TAHUN BARU DARIPADA 'KHALIFAH UMAR ABD. AZIZ' KIASU UNTUK PENDUDUK BALIK PULAU, PULAU PINANG KOT..

Wallahualam..

1 comment:

  1. JGN GUNA GELARAN KHALIFAH UMAR KAT DIA.... NANTI ALLAH MURKA KITA

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan