Tuesday, April 12, 2011

WARKAH daripada warga Melayu/Bumiputera Semenanjung kepada warga PRIBUMI Sarawak..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Dengan TEMPOH masa berKEMPEN tinggal lagi sekitar 4 HARI, kita ingin berTANYA kepada kaum-kaum PRIBUMI di Sarawak satu PERKARA:-

Apakah kamu YAKIN bahawa mereka yang berSEKONGKOL dengan DAP akan membawa perUBAHan yang lebih BAIK berbanding kepimpinan BN?

Kita berTANYA sedemikian kerana semua orang Melayu/Bumiputera di Semenanjung cukup ARIF dengan 'PERANGAI' parasit DAP dan KAUM yang KONONnya dinaungi oleh mereka.. Kita ingin berTANYA kepada PRIBUMI Sarawak, adakah kamu YAKIN dengan menyerahkan NASIB kamu kepada DAP dan SEKUTUnya seperti PAS dan PKR, bahawasanya mereka akan memBERIkan layanan saksama terhadap kamu dalam segala HAL?

Kalau kita ambil contoh di Pulau Pinang, STATISTIK terkini pecahan penduduk menunjukkan kaum Melayu/Bumiputera sudah menjadi kaum MAJORITI di sana.. Namun, DAP bertindak bagaikan LINTAH darat dengan mengusir orang Melayu/BUMIPUTERA dari penempatan mereka walaupun mereka sudah menDUDUKinya hampir 100 tahun! Malah, DAP sengaja mengambil-alih kawasan penempatan orang Melayu dan menukarnya dengan kediaman MEWAH berharga RM 1/2 juta seUNIT semata-mata untuk mengelakkan orang Melayu/Bumiputera di sana membeli kembali hartanah-hartanah tersebut..

Lebih DAHSYAT lagi, DAP jugak terBUKTI menindas peniaga-peniaga kecil Melayu/Bumiputera dengan mengHADkan atau menutup ruang-ruang niaga milik mereka seperti di KOMTAR atau pun di tempat-tempat kunjungan pelancong.. DAP tidak pulak mengambil tindakkan yang SAMA terhadap mereka yang seKAUM dengannya? Malah, sifat rasis DAP lebih terserlah apabila mereka mengHINA kaum India MUSLIM dengan mengHALAU mereka agar balik India! Untuk kesekiankalinya kita ingin bertanya kepada PRIBUMI Sarawak, adakah kamu YAKIN perkara yang SAMA tidak akan berlaku terhadap kamu?

Baik kaum Melayu/Bumiputera di Semenanjung mahu pun kaum PRIBUMI di Sarawak, mereka pernah diJAJAH dan faktor UTAMA mereka diJAJAH ialah kerana adanya di antara mereka sendiri yang BELOT dan menDERHAKAi bangsa mereka sendiri! Baca kembali sejarah penJAJAHan negeri kamu dan FAHAMilah kenapa dahulu kita pernah diJAJAH dan tidak MUSTAHIL kita akan diJAJAH kembali dalam bentuk baru.. DAP adalah parti yang asal-usulnya bukan dari Sarawak malah bukan dari Semenanjung pun! DAP adalah pecahan daripada parti PAP Singapura yang telah 'MENULIS SEMULA' sejarah negara Singapura itu sendiri mengikut sesuka hati mereka!

Wahai kaum PRIBUMI Sarawak.. BerBALOIkah kamu menurut kata-kata segelintir pemBELOT di kalangan kaum kamu sendiri yang berSUNGGUH menJILAT 'Punggung DAP' demi mengejar keKUASAan untuk diri mereka sendiri? Apabila mereka di puncak KUASA, apakah JAMINAN bahawa mereka akan menDENGAR kata-kata kamu yang mengUNDI mereka lebih daripada menDENGAR kata-kata DAP? Cuba kamu PEKA dengan keadaan kempimpinan di Selangor pada hari ini dan di Perak sebelum ianya di ambil kembali oleh BN.. Kamu LIHAT sendiri bagaimana segelintir pemimpin Melayu/Bumiputera yang berSEKONGKOL dengan DAP begitu mudah memBELAKANGi kaumnya? Malah, mereka juga sanggup memperDAGANGkan agama mereka dan menDERHAKAi Sultan-Sultan mereka sendiri? Adakah itu yang kamu mahu berlaku di Sarawak?

Sekutu utama DAP di Sarawak adalah PKR.. Tidakkah kamu SEDAR bahawa PKR itu adalah LEMAH dan langsung tidak berORIENTASIkan Sarawak? Tidakkah kamu MALU mengUNDI pemBELOT kaum kamu sendiri yang mengANGGOTAi PKR sedangkan kamu TAHU bahawa PKR hanya memperjuangkan NASIB seorang INDIVIDU yang terkenal dengan masalah SEKSUALnya? Tidakkah kamu SEDAR bahawa PKR telah cuba memperBODOHkan kaum PRIBUMI seperti kamu setelah kaum Melayu/Bumiputera di Semenanjung sendiri MENOLAK mereka AKIBAT meluat dengan pemBOHONGan demi pemBOHONGan Penasihat PKR itu sendiri?

Tidakkah kamu NAMPAK bahawa PKR yang semakin keKURANGan pemimpin akibat seorang demi seorang keluar PARTI telah cuba memBOHONGi kaum PRIBUMI Sarawak demi mendapatkan UNDI kamu? Adakah kamu YAKIN mereka masih akan bersama kamu SELEPAS kamu memberikan mereka KUASA? Apa JAMINAN bahawa PKR akan menjaga kamu sedangkan di Semenanjung pun wakil rakyat mereka jarang NAMPAK batang hidung di kawasan masing-masing? Tidakkah kamu NAMPAK bahawa PKR yang LEMAH ini akhirnya akan di'TUNGGANG' bagaikan KELDAI oleh DAP? Adakah ini yang kamu mahu demi membela nasib PRIBUMI Sarawak?

Kamu BERHAK untuk tidak berPUAS hati dengan BN dan kepimpinannya di negeri kamu.. Namun, sebagai PRIBUMI Sarawak, kamu seharusnya SEDAR bahawa tanpa DAP, sekurang-kurangnya kamu tidak diHALANG untuk mencari REZEKI di bumi kamu sendiri! Mungkin REZEKI kamu di bawah pemerintahan BN tidak seMEWAH mana kerana ianya berGANTUNG kepada USAHA kamu sendiri.. Namun, kalau kamu menyerahkan NASIB kamu kepada DAP, kenalah terima HAKIKAT bahawa REZEKI kamu yang seCUBIT pun akan diRAMPAS oleh mereka! Jadi, yang mana kamu mahu wahai PRIBUMI Sarawak?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan