Thursday, May 12, 2011

DS Najib: Terima hakikat ISLAM agama rasmi NEGARA - Will he REPEAT this to those PROVOCATEUR?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Nampaknya hari ULANG tahun UMNO pada hari INI agak tercemar dengan isu pasal terdapat segelintir pemimpin Kristian yang diSOKONG oleh pemimpin DAP La'anatullah diKATAkan cuba menJADIkan Kristian sebagai agama RASMI semasa satu perjumpaan di Jelutong, Pulau Pinang.. Utusan Malaysia yang memetik laporan BLOG tertentu telah diJADIkan 'KAMBING HITAM' oleh mereka hanya kerana meLAPORkan perkara ini.. Sedangkan sebelum ini dalam isu pengGUNAan nama Allah SWT oleh penerbitan Kristian dan isu AL KITAB dalam Bahasa Melayu, tidak ada pulak pihak yang diMAKSUDkan merasakan berSALAH kerana mencetuskan isu tersebut?

Hari ini DS Najib telah mengeluarkan kenyataan bahawa semua pihak harus menerima hakikat tentang kedudukan ISLAM sebagai agama rasmi negara dan ia tidak boleh diubah dalam apa jua keadaan..

"Ia adalah kerana realitinya kita mempunyai Perlembagaan Negara dan peruntukannya adalah amat jelas tentang kedudukan Islam dan agama-agama lain.. Dalam apa jua keadaan, Perlembagaan Negara tidak boleh dipinda dan oleh itu, semua pihak tidaklah seharusnya merasa bimbang, gundah gelana, ataupun gelisah di dalam hal ini," ->KLIK<-

BAIKlah, itu kenyataan DS Najib di hadapan 22 orang pemimpin dan cendekiawan ISLAM selepas mengadakan pertemuan dengan mereka.. Maka kita jugak berHARAP sangat-sangat agar kenyataan DS Najib ini diULANGi olehnya sendiri di hadapan para pemimpin Kristian yang diKATAkan akan bertemu dengannya esok hari.. ->KLIK<-

Jika begitulah status ISLAM dalam Perlembagaan Negara, maka sewajarnya ia diHORMATi dan diPATUHi oleh semua RAKYAT tanpa mengira apa pun agama mereka.. Namun demikian, jika kita mengambil kira beberapa ISU kontroversi seperti isu pengGUNAan nama Allah SWT oleh penerbitan Kristian, isu MURTAD dan isu AL KITAB dalam Bahasa Melayu, sepatutnya isu sebegini jugak diLIHAT sebagai satu bentuk PROVOKASI atau ANCAMAN terhadap status ISLAM dalam Perlembagaan Negara itu sendiri! SOALnya, adakah kita semua melihat sedemikian atau hanya DS Najib seorang aje yang nampak HAKIKAT sedemikian?

Dalam KONTEKS ini, mana-mana pihak yang cuba menimbulkan perSOALan terhadap PROVOKASI yang dilakukan oleh pihak berkenaan pasti akan di'KAMBING HITAM'kan seperti apa yang terjadi terhadap Utusan Malaysia.. Sedangkan kalau ianya diLAPORkan oleh akhbar bukan berbahasa Melayu, sudah pasti ianya tidak akan diJADIKkan ISU oleh pihak berkenaan.. Sebaliknya, mereka akan mengatakan itu adalah HAK mereka KONONnya atas nama 'KETERBUKAAN' – ISTILAH yang diCIPTA oleh PM ke-5 akibat menerima NASIHAT Menantu BABAH dan KONCO-KONCO 'Level 4 BOYS'nya..

Sudah tentu kita mengHARAPkan pertemuan DS Najib dengan para pemimpin Kristian akan memBUAHkan hasil yang diTERIMA oleh semua pihak.. Apa yang PENTING adalah DS Najib berpegang KUKUH dengan penDIRIannya sendiri dan tidak menjadi seperti ULAMA otak 'SLOW' seperti DIKTATOR TUA pemakan GAJI BUTA kat Kelantan tuh.. Nyata sekali DIKTATOR TUA itu hanya akan mula sedar dari MAMAInya apabila semua orang ISLAM sudah diTUKAR agamanya.. Hanya BAHLOL aje yang masih berpegang kepada kata-kata DIKTATOR TUA sepertinya dalam perkara yang melibatkan kepentingan ISLAM ketika ini..

Seperti yang pernah disebutkan dalam BLOG ini, jangan kita sangka kedudukan ISLAM sebagai agama RASMI dalam Perlembagaan Negara menandakan umat ISLAM sudah terjamin agamanya.. Bukan perkara BARU jika kita katakan terdapat banyak USAHA untuk menukar STATUS penganut agama RASMI tersebut agar berubah seperti SEJARAH orang Melayu di Filipina.. Malah, usaha mereka ini diperMUDAHkan apabila ramai pemimpin POLITIK dari kalangan yang sering mengaku lebih ISLAM berbanding orang ISLAM lain sanggup menjadikan agama mereka sebagai bahan 'BARTER TRADE' untuk dapat keKUASAan POLITIK.. Kalau tak percaya, sila TANYA kat DIKTATOR TUA pemakan GAJI BUTA yang kita sebut tadi.. HE!HE!HE!

UMNO yang dah berusia 65 tahun seharusnya TAMPIL untuk memperTAHANkan agama ISLAM yang jugak dianuti oleh kesemua ahli-ahli mereka.. Namun, tanggung-jawab ini NAMPAKnya dah diambil alih oleh NGO-NGO tertentu kerana ramai pemimpin UMNO lebih sibuk meLAYANi 'MENTALITI TAIK' mereka selama ini iaitu tabur DUIT untuk dapatkan JAWATAN!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan