Sunday, June 19, 2011

Show a MIRROR to your BOSS first before CRITICIZING other country's LEADER!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Antara pemimpin di Afrika yang TIDAK diSENANGi oleh kuasa-kuasa Barat dan mungkin jugak oleh RAKYAT di negaranya sendiri ialah Presiden Robert Mugabe dari Zimbabwe dan Omar Hassan Al Bashir dari Sudan.. Walaupun mereka ini sering menampakkan MUKAnya sebagai suara negara DUNIA ke-3, TETAPI penampilannya diselubungi dengan kisah-kisah yang KONTROVERSI seperti diKATAkan menZALIMI rakyatnya, bersikap DIKTATOR dan AUTOKRATIK.. KeBANYAKkan RAKYAT Malaysia jugak tidak TAHU samada BENAR atau TIDAK kerana maklumat atau BERITA yang diperolehi berKENAan pemimpin sebegini selalunya datang dari media Barat yang sudah TENTUnya akan memBERIkan gambaran sehabis BURUK..

Kita TAK nafikan jugak bahawa mungkin BENAR pemimpin sebegini adalah seperti yang diGAMBARkan oleh media Barat.. Namun, kita jugak harus SEDAR bahawa dalam menJALINkan hubungan DIPLOMATIK, sebenarnya RAKYAT sesebuah NEGARA menJALINkan hubungan dengan RAKYAT sesebuah NEGARA yang LAIN.. Dengan ertikata lain, hubungan DIPLOMATIK seharusnya tidak akan dan tidak patut diJEJASkan walaupun pemimpinnya berUBAH.. Malah, sesebuah NEGARA walaupun mempunyai pemimpin yang ZALIM, hubungan DIPLOMATIK tetap akan terjalin kerana ianya lebih kepada hubungan RAKYAT sesama RAKYAT.. Prinsip ini sebenarnya bukan BARU pun.. Malah telah wujud sejak zaman dahulu lagi..

Oleh itu, ramai RAKYAT kita diperBODOHkan dek ahli-ahli POLITIK yang berKIBLATkan kepada kuasa-kuasa Barat dalam bab hubungan DIPLOMATIK ini.. Sesetengah ahli POLITIK kita begitu BONGOK kerana tidak SEDAR pun bahawa Malaysia sebagai sebuah negara yang MERDEKA bebas menJALINkan hubungan DIPLOMATIK dengan mana-mana negara sekali pun! Sejak MERDEKA, kita menjalinkan hubungan dengan China, Soviet, Korea Utara malah dengan Iraq dan Iran yang diLABELkan sebagai 'AXIS of Evil' oleh kuasa-kuasa Barat? Kenapa kita TIDAK mengikut sahaja kehendak kuasa Barat? Kita patut SEDAR bahawa keMERDEKAan kita sia-sia sahaja jika kita masih TUNDUK kepada kehendak orang LAIN KHUSUSnya untuk hubungan DIPLOMATIK..

Nak diJADIKkan cerita, adalah pulak seorang ahli POLITIK yang mana 'BOSS'nya KEMPUNAN nak bermastautin di Putrajaya pada 16 September 2008 lalu memandai-mandai nak meRACUN pemikiran RAKYAT agar menolak keHADIRan para pemimpin seperti Robert Mugabe dan jugak Omar Hassan.. ->KLIK<-

Kita pun tak tau SAKIT ke apa dia nih.. Jemputan ke atas kedua-dua pemimpin ini adalah atas KAPASITI sebagai Ketua Kerajaan yang menJALINkan hubungan DIPLOMATIK dengan negara ini.. Walau siapa pun yang menjadi Ketua Kerajaan negara tersebut, mereka tetap akan diJEMPUT untuk mengHADIRi Dialog Antarabangsa Langkawi (LID) selagi negara masing-masing ada hubungan DIPLOMATIK dengan Malaysia.. Apakah Majlis Dialog seperti LID adalah terTUTUP hinggakan kita kena 'PILIH BULU' untuk jemput siapa-siapa?

Mugabe dan Omar Hassan mungkin berMASALAH di negara masing-masing TETAPI apakah mereka ada 'CARI PASAL' dengan sesiapa RAKYAT negara ini? Apakah 'STANDARD' Malaysia hanya perlu menJEMPUT Yahudi ZIONIS Neo-Con yang berlumuran DARAH umat ISLAM tetapi RAPAT dengan 'BOSS' kepada ahli POLITIK itu sahaja sebagai TETAMU ke negara ini? Kalau inilah 'MINDSET' yang ada dalam kepala HOTAK ahli-ahli POLITIK kita, jangan terKEJUT kalau kita negara kita akan MUNDUR beberapa RATUS tahun ke belakang.. Apa yang hendak kita capai jika kita asyik nak berMUSUHan dengan orang yang TIDAK pun berMUSUHan dengan kita? Tak ke BODOH lagi BAHLOL namanya?

Seperti kita sebut sebelum ini, mungkin Mugabe dan Omar Hassan diGAMBARkan sebagai pemimpin yang BURUK atau DIKTATOR.. Namun demikian, RASAnya mereka TIDAKlah seTERUK seorang pemimpin sebuah parti POLITIK di Malaysia yang mana sedang mengHADAPi kes MAHKAMAH kerana 'menJUBOR' orang? Malah dia jugak diSYAKki sebagai 'Lelaki Y' yang mana video SEKSnya dengan seorang amoi Cina tersebar secara 'ONLINE' dan boleh diTONTON oleh sesiapa sahaja.. Kebetulanlah pulak pemimpin parti POLITIK nih adalah 'BOSS' kepada ahli POLITIK yang menentang keHADIRan Mugabe dan Omar Hassan ke LID.. Yang PELIKnya, seburuk-buruk kedua-dua pemimpin tersebut, RASAnya tak pernah dengar lagi mereka terlibat dengan KES masalah SEKSUAL seperti 'BOSS' ahli POLITIK tu.. KAH!KAH!KAH!

Cuba BAYANGkan kalau pemimpin NEGARA ini adalah individu yang mana DNAnya diJUMPAi dalam JUBOR lelaki? Tambah pulak individu ini jugak MUKAnya menyerupai 'LELAKI Y' dalam video SEKS yang mana pihak yang menDEDAHkan video tersebut HARAM tak diSAMAN pun oleh individu tersebut bagi memBERSIHkan namanya? Kalau Malaysia nih negara Barat, mungkinlah kita boleh kata ITU adalah hak ASASI inidividu tersebut, MALANGnya Malaysia bukan negara Barat.. Kalau orang macam nih jadik pemimpin Malaysia, maunye warga Afrika yang diKATAkan mundur pun GELAK terguling-guling melihat siapa PEMIMPIN negara nih! Mereka mungkin pilih DIKTATOR sebagai pemimpin TETAPI mustahil individu yang nafsu SEKSnya sebegini diPILIH jadik pemimpin mereka! Mungkin warga Afrika JUGAK jauh lebih CERDIK buat PILIHAN jika mereka berPELUANG memilih kepemimpinan PAS semasa MUKTAMAR baru-baru ini? KAH!KAH!KAH!

Seorang PEMIMPIN yang BAIK, dia kena selalu TILIK muka depan CERMIN.. Sekurangnya-kurangnya sebelum memBANDINGkan orang, mungkin la nampak apa keLEMAHan sendiri.. Ini tengok CERMIN sebelum 'meRATAH' amoi Cina aje, mananya nak NAMPAK.. Bila orang tanya pasal 'Jam Omega' aje, mula melalut tak tentu HALA.. Mugabe atau Omar Hassan pun rasanya tak MALU tunjukkan JAM tangan mereka kalau ditanya oleh para WARTAWAN! KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan