Wednesday, August 03, 2011

Din Puduraya nak panggil sidang PARLIMEN untuk BAGITAU berapa ramai 'HANTU' yang PR bela untuk PRU-13?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Cukup menarik untuk memerhatikan DRAMA terbaru puak-puak PR menerusi Malaysiakini yang menCIPLAK tulisan juruBLOG PR untuk mengGAMBARkan KONONnya kerajaan BN memBERIkan Kad Pengenalan (My Kad) dalam masa 4 jam kepada seorang yang berTARAF peMASTAUTIN tetap bernama Misbah.. Yang lebih menariknya, ada pulak pemimpin PAS yang dikenali sebagai Din Puduraya cuba memanjangkan kisah KARUT ini dengan mendesak diadakan sidang khas Parlimen untuk memBINCANGkan perkara tersebut.. ->KLIK<-

Soalnya, apakah yang hendak Din Puduraya nak KUNCU-KUNCUnya cuba BINCANGkan dalam Parlimen? Apakah Din Puduraya hendak bertindak melulu sebelum memBACA terlebih dahulu JAWAPAN terhadap isu-isu tersebut yang diTULIS dengan begitu terperinci oleh juruBLOG pro-BN seperti ->KLIK<-, ->KLIK<- dan ->KLIK<-?

Adalah lebih baik Din Puduraya TELITI dahulu jawapan para juruBLOG pro-BN tersebut.. Kalau tak, NAYA aje kena diMALUkan sekali lagi seperti mana dia diMALUkan akibat terSILAP penDEDAHan kes SAMAN calon UMNO semasa PRK DUN Tenang lalu.. SYABAS diucapkan kepada semua juruBLOG pro-BN yang diMAKSUDkan! HE!HE!HE!

Kita cukup terTARIK dengan JAWAPAN yang begitu KEMAS lagi berFAKTA oleh juruBLOG pro-BN seperti yang ada dalam 'LINK' tersebut.. Mereka bukan sahaja menDEDAHkan bahawa Misbah memegang status Pemastautin Tetap (PR) sejak hampir 30 tahun, malah mereka jugak menJAWAB putar-belit Malaysiakini KONONnya SPR cuba menukar status Pemastautin Tetap Misbah untuk menjadi pengundi di NEGARA ini dengan memBERIkan keWARGANEGARAan segera! Sedangkan penDEDAHan dalam Semakan Daftar Pemilih SPR masih lagi menunjukkan ianya belum lagi dikeluarkan sebagai pengundi berDAFTAR?

Selain itu, penDEDAHan oleh para juruBLOG pro-BN tentang angka '71' pada nombor My Kad KONONnya memBUKTIkan status pemiliknya adalah sebelum ini seorang berSTATUS Pemastautin Tetap jugak jelas memBUKTIkan keBODOHan puak-puak PR sendiri.. Ini kerana RAMAI pemimpin mereka sendiri jugak ada angka tersebut dalam My Kad masing-masing.. Adakah para pemimpin PR jugak sama STATUSnya seperti Misbah sebelum ini? Adakah para pemimpin PR itu jugak asalnya adalah pengundi HANTU seperti gambaran yang cuba diBERIkan sendiri oleh puak-puak PR terhadap mereka yang memPUNYAi angka '71' dalam My Kad masing-masing?

Oleh itu, jelas sekali Din Puduraya hanya nak HENTAM sembrono dan cuba meMALUkan diri sendiri sekali lagi jika dia BENAR-BENAR cuba bertindak lebih jauh.. Apa pun, memang LUMRAH Lebai-Lebai PAS sepertinya yang cuma mampu jadik 'BOUNCER' kepada para pemimpin bukan Melayu/ISLAM dalam PR berhubung soal keWARGANEGARAan.. Merekalah yang patut diSOAL tentang berapa RAMAI warga dari benua China dan India telah diBERIkan perlindungan oleh ahli-ahli POLITIK bukan Melayu/ISLAM dalam PR seterusnya diPOHONkan keRAKYATan walaupun mungkin RAMAI di antara mereka sebelum ini berSTATUS hanyalah 'ILLEGAL' yang berSEMBUNYI setelah VISA lawatan tamat?

Selain itu, penDEDAHan sebegini jugak sebenarnya memberi gambaran bahawa bukan SEMUA kakitangan kerajaan dalam SPR dan jugak JPN benar-benar menJALANkan tugas mereka.. Jangan terKEJUT kalau kita katakan penDEDAHan ini jugak memBUKTIkan keWUJUDan kakitangan kerajaan yang bermain POLITIK kePARTIan walaupun semasa menJALANkan tugasan rasmi mereka.. Mungkin KSN patut 'TAKE NOTE' tentang perkara ini.. Ye la.. Bukanke keWUJUDan Cikgu Mala semasa PRK DUN Tenang lalu memBUKTIkan memang WUJUDnya POLITIK kePARTIan di kalangan kakitangan awam? Mungkin ini yang kerajaan patut 'BERSIH'kan dulu sebelum menghadapi PRU-13? HE!HE!HE!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan