Thursday, August 11, 2011

Hanya di Malaysia sahaja peRUSUH diberikan LAYANAN istimewa..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Semua sedia maklum dalam seseuatu kejadian RUSUHan, bukan semua orang bertindak WARAS apatah lagi mengGUNAkan akal fikiran.. Itulah sebab ISLAM mengHARAMkan perbuatan sedemikian yang jelas sia-sia terutamanya apabila ianya diKAITkan dengan usaha untuk menJATUHkan sebuah kerajaan yang dipilih secara DEMOKRATIK melalui undian RAKYAT.. Itulah sebabnya NEGARA kita tidak patut diBIARkan jatuh ke tangan peRUSUH seperti mana RUSUHan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu.. Jika itu berlaku, apa gunanya lagi kita mengADAkan PRU bagi memilih wakil rakyat di Parlimen?

Sehubungan dengan itu, kita meLAHIRkan rasa SIMPATI terhadap pelajar tajaan MARA, Muhammad Asyraf Haziq Rossli yang menJADI mangsa kepada peRUSUH hingga menDATANGkan keCEDERAan kepada dirinya.. ->KLIK<-

Ini jelas memBUKTIkan bahawa bangsa yang pernah menJAJAH tok nenek kita di NEGARA ini bukanlah bangsa yang begitu berTAMADUN seperti mana yang sering diCANANGkan.. Mereka jugak bukanlah bangsa yang boleh diJADIkan contoh seperti mana beberapa orang 'Mat Saleh CELUP' di NEGARA ini sering BANGGAkan..

Untuk itu, kita ingin menyampaikan DESAKAN agar kerajaan Britain tidak sahaja perlu meMINTA maaf, malah kerajaan Britain jugak WAJAR memBAYAR pampasan kepada pelajar tajaan MARA tersebut.. Adalah tidak patut seorang pelajar yang hanya keluar untuk memBELI juadah berbuka PUASA diLANYAK sedemikian oleh mereka yang berGELAR warganegara Britain tanpa sebarang sebab.. Menjadikan alasan RUSUHAN untuk meLANYAK orang lain yang tidak ada kena mengena adalah penJENAYAH dan pihak yang menyimpan penJENAYAH tersebut wajar memBERIkan pampasan kepada MANGSAnya, bukan sekadar meMINTA maaf menerusi wakil keDUTAan sahaja! Wisma Putra patut hantar Nota Bantahan terhadap isu ini..

DEMONSTRASI harus diBEZAkan dengan RUSUHan.. PerHIMPUNan BERSIH 2.0 sebenarnya adalah RUSUHan bukannya DEMONSTRASI.. Ini kerana peRUSUH di dalam BERSIH 2.0 tidak mematuhi arahan untuk berSURAI secara AMAN.. Malah, wajar jugak diINGATkan bahawa BERSIH 2.0 itu sendiri adalah sebuah pertubuhan HARAM yang menJADIkan alasan ketidak-adilan pilihanraya untuk meRUSUH sedangkan mereka telah diBERIkan ruang penJELASan sepenuhnya oleh SPR.. BERSIH 2.0 jugak sudah 'CUCI TANGAN' terhadap keROSAKkan yang dilakukan oleh mereka terhadap warga KL dan para peniaga tanpa sedikit pun meLAHIRkan rasa keKESALan terhadap golongan ini? Tidakkah mereka jugak adalah PENYANGAK?

Dalam SOAL ini, kita RASAkan tahap sekuriti NEGARA yang sepatutnya menjadi tanggung-jawab Menteri KDN telah diperLEKEHkan oleh dirinya sendiri.. Kita tidak nampak usaha pihak KDN untuk mengHERET para peRUSUH ini ke mahkamah walaupun JELAS mereka adalah anggota pertubuhan HARAM yang statusnya sama seperti KOMUNIS, Al Arqam, HINDRAF dan banyak lagi.. Apakah KDN perlu menunggu berlakunya INSIDEN terhadap orang AWAM seperti yang berlaku ke atas pelajar MARA di UK itu? Jika itu yang diTUNGGU, tidakkah keadaan pada masa itu sudah tidak terKAWAL dan NEGARA ini hanya menunggu masa sahaja untuk menjadi medan PERANG saudara? DS Najib patut 'TAKE NOTE' tentang isu ini..

Sebarang usaha memBERIkan layanan ISTIMEWA terhadap PENYANGAK patut dilihat sebagai satu bentuk pengHINAan terhadap warganegara yang patuh kepada undang-undang di NEGARA ini.. Sebab itulah usaha pihak SPR untuk memBUKA ruang penjelasan kepada pertubuhan HARAM seperti BERSIH 2.0 selepas mereka meRUSUH adalah tindakkan BODOH dan tidak wajar diULANGi! Apakah pihak berKUASA di NEGARA kita tidak TAHU cara untuk meLAYAN anggota pertubuhan HARAM sehinggakan masih nak beri MUKA kepada mereka? Apa gunanya undang-undang dan wakil-wakil RAKYAT di Parlimen jika akhirnya kesemuanya terpaksa mengikut aturan hukum RIMBA oleh para PENYANGAK ini?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan