Friday, August 12, 2011

'PEMERIKSAAN' atau 'SERBUAN'? JAIS berhak ambil tindakkan undang-undang terhadap perFITNAHnya..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Pihak yang meMUSUHi ISLAM mengatakan tindakkan JAIS adalah SERBUan tetapi JAIS pulak meNAFIkan dengan mengatakan mereka hanya melakukan PEMERIKSAAN ke atas sebuah gereja yang menGANJURkan majlis berBUKA puasa di Damansara baru-baru ini.. Telampau banyak PIHAK cuba memutar-belitkan dan membuat FITNAH terhadap JAIS bagi menutup TEMBELANG mereka yang PECAH.. Yang nyatanya, tidak WUJUD langsung sebarang keROSAKkan MATERIAL terhadap gereja terbabit kalau ianya adalah SERBUAN!

Menurut seorang pengarah JAIS, apa yang dilakukan oleh PEGAWAI penguat kuasa JAIS dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) di Dream Centre hanyalah pemeriksaan untuk memastikan keHADIRan orang ISLAM di gereja berkenaan.. Menurutnya,

"Pemeriksaan di dalam dewan berkenaan hanya dilakukan selepas majlis yang dihadiri seramai 100 orang itu tamat. Dalam masa lebih kurang 10 minit sahaja, anggota penguat kuasa JAIS dan polis telah diarahkan keluar dari dewan tersebut oleh pihak penganjur. Walaupun tindakan tersebut seolah-olah mempertikaikan kuasa JAIS dan PDRM dalam menguatkuasakan undang-undang ke atas orang Islam, JAIS dan polis tidak menggunakan kuasa menahan pihak penganjur atau membuat sebarang tangkapan," ->KLIK<-

Adalah JELAS bahawa JAIS berTINDAK cukup 'LEMBUT' walaupun FITNAH yang diREKA seolah-olah mengGAMBARkan JAIS bertindak semacam POLIS memecah masuk premis RUMAH URUT di Selangor! Pihak gereja dan media seperti Malaysiakini yang menyebarkan FITNAH sebegini seharusnya memBUKTIkan apa yang diMAKSUDkan mereka dengan SERBUAN.. Adakah pintu PREMIS yang diPECAHkan atau adakah sebarang TEMBAKkan amaran diLEPASkan? Adakah seSIAPA menDAKWA diCEDERAkan oleh JAIS? Apakah wujud sebarang bentu keKERASan yang dilakukan oleh JAIS untuk mengatakan ianya adalah satu bentuk SERBUAN?

Dalam KONTEKS ini, JAIS jugak sepatutnya tidak berDIAM diri dan hanya menepis FITNAH sedemikian mengGUNAkan media sedia ada.. JAIS 100% BERHAK mengGUNAkan saluran perUNDANGan sedia ada mengambil TINDAKKAN undang-undang terhadap pihak yang menCIPTAkan FITNAH tersebut dan mereka yang menyebarkannya tanpa ada rasa TANGGUNG-JAWAB.. Sudah sampai MASAnya JAIS memperTAHANkan diri mereka daripada ANGKARA puak-puak DURJANA ini demi kePENTINGan umat ISLAM.. JAIS tidak perlu TAKUT kerana di bulan Ramadhan ini pun Nabi SAW sanggup berPERANG Badar..

Kita percaya puak-puak DURJANA ini hanya PANDAI berselindung di sebalik pemimpin-pemimpin POLITIK mereka yang cuba memecah-belahkan orang Melayu/ISLAM di negara ini.. Kita RASA sudah sampai MASAnya dasar berLEMBUT dan berBAIK-BAIK terhadap mereka diHENTIkan apabila mereka semakin BERANI memijak KEPALA orang Melayu/ISLAM yang memBERIkan mereka hak keWARGANEGARAan dan jugak hak keBEBASan berAGAMA (bukan hak penyebaran AGAMA terhadap umat ISLAM).. Pihak penguatkuasa seperti JAIS seharusnya TAHU mengGUNAkan peruntukan undang-undang dan menCONTOHi bagaimana Kerajaan Singapura meLAKUkannya!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan